kerst en oud & nieuw 2019

Wie o wie heeft het met kerst en/of oud en nieuw zoooo ontzettend leuk gehad, en wil dat delen?
Na wederom de feestdagen in Nederland te hebben doorgebracht, zijn wij er nu van overtuigd dat volgend jaar toch echt anders te doen. De voor ons bekende skigebieden; zillertal en dolomieten, (ortisei) trekken ons als eerste instantie. Maar wie weet zijn er hier mensen met super leuke ervaringen elders!!! Ben erg benieuwd!!! hoe was het bijv. in duitsland?

Waar ben je naar op zoek? Ik gok op een beetje kerstsfeer/vermaak buiten het skiën om.
Nadeel van die weken is dat ze niet zo vreselijk sneeuwzeker zijn, en er dus een reële kans is dat de Duitse skidorpen nog groen zijn, of juist ontzettend guur ivm snijdende koude wind.
Veel van de ski-industrie plekken waar ik kom hebben niet echt veel extra’s voor kerst. Kitzbühel was daarop een uitzondering met de kerstmarkt in het oude centrum. Leuk gedaan vond ik. Er zijn vast meer plaatsen waar er een beetje meer sfeer wordt gemaakt. Toch zullen de meesten het doen met de ambiance die er standaard al is.

Of ben je juist op zoek naar geen-kerstsfeer met de kerstdagen? Dat kan namelijk heel goed op wintersport. Wij waren in Flachau en het was elke dag 07:00 op, 07:15 aan de koffie met ontbijt, van 08:30 tot 16:00 op de piste. 's avonds een bord pasta met een wijntje en vroeg naar bed want morgen gaat de wekker weer om 07:00. Oftewel, de kerst is eigenlijk ongemerkt aan ons voorbij gegaan :D

*bericht bewerkt door Martin7182 op 06 jan 2019 21:02

Afgelopen kerst in Sauze d’Oulx doorgebracht. We hadden het geluk dat er in de week voor kerst wat sneeuw was gevallen en daardoor waren de pistes in redelijke staat (dalafdaling wel maar met een heel dun laagje). Hoge pistes waren prima.
Het dorp was een beetje in kerstsfeer met lichtjes en een boom op het pleintje. Er was ook een markt met een stuk of 10-15 kramen.

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie