*Snowboard keuze

Ik ben gisteren terug gekomen uit Ellmau. 2e jaar vakantie. 1ste x goed geboard omdat ik vorig jaar ben begonnen met boarden. (90x snowworld- landgraaf )

Genoeg sneeuw. Ochtend in de sneeuw was het heerlijk carve maar later veel harde buckels en ijzige stukken. Dus nu aan het kijken wat een ideaal board is voor zo’n pistes. Diepe sneeuw rijden tot aan de knie lukte niet met mijn huidig board. Ik kwam niet heel ver.

Voor de vakantie heb ik diversen boarden geprobeerd in snowworld (Duijvenstein). Zeker de moeite waard om te ervaren de verschillende shapes, en flex.
Ik heb een K2 Party platter ,Libtech Skate banana, Burton process flying v, Burton Dropper en een Jones Mountain twin geprobeerd. Rijd allemaal lekker. K2 en Libtech erg flex.) Jones minder flex maar heerlijk board. Uiterlijk board vind ik ook belangrijk.

Ik wil nog de ,Libtech Attack Banana HP , Libtech TRS HP, K2 Party platter nog eens, een andere Jones.
Wie heeft ervaring met de boarden.

gr pat

Pat.

Pat,

Allereerst mijn complimenten voor het gedane voorwerk. Het maakt onze taak een stuk eenvoudiger ;). Hierna nog even de disclaimer dat je (nog) niets in kniediepe (oh, zo heerlijke) poeder te zoeken hebt zonder de benodigde kennis/cursus en 3-eenheid. Ik ga er gemakshalve vanuit dat daar nog niet de aandacht naartoe gegaan is.

K2 Party platter ,Libtech Skate banana, Burton process flying v, Burton Dropper en een Jones Mountain twin geprobeerd. Rijd allemaal lekker.

Kun je (zo gedetailleerd mogelijk) beschrijven wat je lekker vond aan deze boardjes? Ze liggen qua gevoel onder de voeten nogal ver van elkaar. Ik ben dan voornamelijk benieuwd naar de ervaring op de Skate banana, De Process en de MT.
Kan je daarnaast ook nog even aangeven of je les gehad hebt, waar je nu ongeveer staat op de ‘snowboardcarrièreladder’ en wat je uiteindelijk allemaal wilt gaan doen met het board?

oh… en je favoriete kleur ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

0 verstand van de boardjes, maar een tip voor de kleur:

Zoveel veranderd er vaak niet tussen de jaartallen. En dan kan het best zijn dat een boardje van vorig jaar dezelfde eigenschappen heeft, en een leuker printje heeft.

Zo heeft Miss Waah destijds een boardje aangemeten gekregen die foeilelijk was. Toch maar besloten om hem te nemen… maar vlak voor de kassa trok ze nog een boardje uit het rek van hetzelfde merk: “En deze dan?”

“oh dat is het model van 2 jaar eerder. Kwa rij-eigenschappen is die gelijk en hij is nog 100 euro goedkoper ook”.

@Waah iets vergelijkbaars heb ik destijds ook gedaan. Board wat ik had uitgezocht was ook spuug. Toen bleek overal uitverkocht behalve in winkel daar stond er nog een van vorig jaar. Goedkoper en qua kleur een veel betere match bij mij. Typisch geval van win win.

Let it snow, let snow, let it snow!

Sneeuwbaard: hopelijk genoeg info hieronder.

*skate banana vond ik flex. Misschien iets te.
*Jones was de stugste eruit van de 5 boards. Voor carve , 360 , noise roll wat ik gedaan heb. Bij wat buckels vond ik dat het je het meer voelt.

  • K2 party plater erg flex en snel wendbaar.
    *Flying V iets meer flex dan de Jones , absorbeert meer.

Ik heb vorig jaar 7 lessen op een rolmat gehad. 2x snowworld geweest. Toen naar Ellmau. Bevangen door de angst ivm diepte/ stijl. 3 dagen les genomen van een inheemse Snowboard freak. Terug gekomen en vorig jaar 90x snowworld. 1x prive les. Veel filmpjes gekeken en geprobeerd.

Dit jaar in Ellmau was veel sneeuw. Dunne sneeuw laag ging goed tot ik de diepe in ging. Maar wel fun. Paar bospaadjes geprobeerd. Iets minder te doen omdat het erg smal was en flinke bulten. Afremmen ging niet goed.
Slope 43% was max / Rood en blauwe piste. Max snelheid ±55 km p/u
45J / 84kg

Pat.

De MT is misschien inderdaad wel het stijfste boardje uit het overzicht, maar zeker geen stijf board. Ik vond het boardje, ondanks mijn persoonlijke voorkeur voor een wat soepele plank, (vooral richting de tip en tail) toch niet stijf genoeg. Omdat dit ook het enige boardje is met een deel (±60%) camber, is het profiel waarschijnlijk het verschil dat je ervaren hebt.

Wat mij betreft zijn de MT en de process twee geschikte kandidaten voor een allround boardje en ik neig in dit geval sterk naar de process. Als je van plan bent nog eens wat te gaan testen zou je ook eens bij de boardjes van Lib-tech kunnen kijken. Zij voeren veel boardjes met een flying-V achtig profiel.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb ontzettend positieve ervaringen met de Libtech attack banana, los van het uiterlijk (dat is smaak) is het een board wat je overal kunt gebruiken en met zijn samenstelling ook zich overal thuis voelt. Nog 2 maanden en dan kan ik de mijne weer gebruiken, tip: kijk eens goed naar de bindingen, daar zit ook best behoorlijk wat verschil in.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Ik ga met een groep skiërs op vakantie. Ik gebruik K2 Cinch … binding. (instap) Zal altijd wel zoiets gebruiken omdat het snel en handig is. Nieuwe Burton binding lijkt me fijn maar ook erg duur als ook nog nieuwe boots moet kopen.

Laats met Ride binding gereden. Meer directer dan de K2 .

Ik wil op korte termijn een 3a 4 boards testen. (Libtech Attack Banana HP , Libtech TRS HP, Capita DEFENDERS OF AWESOME 156 , K2 Party platter nog eens, een andere Jones.

*bericht bewerkt door ruijtersfotografie op 13 jan 2019 23:00

Pat.

Afgelopen week na het boarden bij Duijvestein eens gaan kijken. Na verteld wat voor terrein ik had gereden en dat mijn huidig bord net iets te kort komt.

Wat ik op korte termijn wil gaan testen is de JONES MIND EXPANDER, K2 Party platter, Libtech …
Zijn er nog boaders die ervaring hebben met bovenstaande boarden?

Het uiterlijk vind ik ook belangrijk.

Pat.

Mind expander heb ik getest, zou er niet snel de piste mee op gaan. Alleen in de poeder prima.

Mind expander heb ik getest, zou er niet snel de piste mee op gaan. Alleen in de poeder prima.

Waarom niet voor op de piste? wat vond je minder aan het board?

Pat.

Het is gewoon volop een poederplank met enorm veel rocker, niet iets om lekker mee op de piste te carven. Dus als je hem puur koopt voor poeder is er zeker niets mis mee.

Ik heb nu een K2 raygun (rocker). Wil een board waar ik eens naast de piste kan maar ook op de piste. Ijzige stukken. Dus blijft lastig. Indoor testen is ook niet te vergelijken met de wintersport.

Pat.

Dan zou ik toch toch eerder naar een all mountain board evt met een beetje set-back (al kun je natuurlijk op poederdagen ook gewoon de bindingen zelf naar achteren zetten), bijvoorbeeld die mountain twin die je getest hebt. Is er een reden dat je die toch liever niet wil?

En ondanks veel oefenen in Snowworld, een techniek lesje in pistes met buckels&losse sneeuw kan ook nog een hoop helpen onafhankelijk van je materiaal.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 26 jan 2019 17:24

Ik heb nu een K2 raygun (rocker). Wil een board waar ik eens naast de piste kan maar ook op de piste. Ijzige stukken. Dus blijft lastig. Indoor testen is ook niet te vergelijken met de wintersport.

ruijtersfotografie op 26 jan 2019 17:17

Ijzige stukken zijn met een rockerboard natuurlijk niet ideaal. Daarvoor is het fijn om camber(in elk geval tussen de voeten) te hebben. Het is niet voor niks dat alle merken die veel rocker of hybrid vorm voeren zoiets bedacht hebben als “magnetraction” om het probleem van rocker op te lossen.

Dan zou ik toch toch eerder naar een all mountain board evt met een beetje set-back (al kun je natuurlijk op poederdagen ook gewoon de bindingen zelf naar achteren zetten), bijvoorbeeld die mountain twin die je getest hebt. Is er een reden dat je die toch liever niet wil?

En ondanks veel oefenen in Snowworld, een techniek lesje in pistes met buckels&losse sneeuw kan ook nog een hoop helpen onafhankelijk van je materiaal.

Tiny-M op 26 jan 2019 17:24

Ik lees ook even mee, aangezien ik ook de mountain twin op het oog heb. van wat ik lees, schijnt dit board stijver te zijn t.o.v. andere allround boardjes en dus beter geschikt voor ijs/harde pistes.

Desondanks de stijfheid is hij nog wel flexibel en speels genoeg of een beetje fun te hebben op de pistes of in het park. Ik ben dus erg benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit board echt kennen en hier meer over kunnen vertellen. Ik ben namelijk een beetje terughoudend met reviews van pro`s op Youtube e.d.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik heb gisteren de JONES MIND EXPANDER (158)indoor gereden. (flex6)

null
gereden. (flex6)

Eerste bocht even wennen hoe direct . Daarna alleen maar plezier. Zeer wendbaar, snel, …
Nu wachten op komende wintersport.

*bericht bewerkt door ruijtersfotografie op 13 feb 2019 19:21

Pat.

Ik heb gisteren de JONES MIND EXPANDER (158)indoor gereden. (flex6)

null
gereden. (flex6)

Eerste bocht even wennen hoe direct . Daarna alleen maar plezier. Zeer wendbaar, snel, …
Nu wachten op komende wintersport.

ruijtersfotografie op 13 feb 2019 19:13

Enkel gereden of ook gekocht?
De mind expander is een prima board als baan 3 in Zoetermeer er slecht bij ligt. Kom je op grote strakke pistes dan ben ik bang dat het allemaal erg zenuwachtig word onder de voeten.

Übung macht den meister!!!

gekocht.

Pat.

Als ie net zo board als de hovercraft dan zijn strakke pistes een makkie. Dit soort boards snijden door bijna alles. Echte All Mountain boards

From a galaxy far far away.............

Als ie net zo board als de hovercraft dan zijn strakke pistes een makkie. Dit soort boards snijden door bijna alles. Echte All Mountain boards

Yahoo op 13 feb 2019 22:10

Dit zijn naar mijn idee 2 totaal verschillende boards. De hoovercraft is veel meer piste georiënteerd dan de mind expander. O.a. doordat de hoovercraft camber heeft en een grotere radius is ook wel prettig.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie