Hochkönig deels gesloten - welke gebieden een optie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

A.s. weekend reizen wij af richting Maria Alm. Helaas zijn (en ik vrees dat dat met alle sneeuw die nog komt zo zal blijven) alle verbindingsliften dicht in Hochkönig, en is de weg dicht richting Dienten, dus ik verwacht dat we alleen op de Aberg en de Natrun kunnen skiën. En dat heb ik na een dag wel gezien. Nu zit ik te kijken welke gebieden nog meer interessant kunnen zijn. We hebben alleen geen auto bij ons, dus alles moet met het OV. Ik kwam zelf bij Zell am See, mits de bussen met de voorspelde sneeuwval wel rijden. Via Saalfelden zit je snel op de trein, misschien is daar nog een verbinding mogelijk? Ik wil best een uurtje reizen, mits niet teveel overstappen. En alles onder voorbehoud van dat het OV blijft rijden, wat ook nog wel een gok is… Wat is wijsheid? Is er überhaupt iets mogelijk in de buurt?

Bewerk: zie nu dat er voor de maandag 64 cm wordt voorspeld… dat wordt ws dan überhaupt niet skiën lijkt me…

*bericht bewerkt door Mickey-1 op 07 jan 2019 15:09

Je kunt vanaf Maria Alm met het OV redelijk in Leogang en Zell am See komen. Met de superskicard kun je overal terecht. En wie weet gaat later volgende week de verbinding weer open.
Momenteel is de sneeuwsituatie gewoon bizar. Vandaag de eerste heldere nacht in lange tijd…

Leogang is ook een goede, thx! We gaan het zien. Denk dat we maar met dagpassen gaan werken, en dan per dag bekijken wat open is en wat de voorspelling is.

Leogang is volgens mij inderdaad de beste optie. Vanuit Leogang ski je dan in Saalbach Hinterglemm ne Fieberbrunn. Tenminste als de liften daar allemaal wel open zijn.

Inmiddels al weer 26 van de 33 liften geopend. Kan snel gaan dus.

Super dag vandaag am Hochkönig ;)

null

Dienten Die Alte schule

Vandaag was alleen de Sinalco gesloten. Er is donderdag een boom op de kabel gevallen, waardoor de lift niet meer verder kon draaien. Zo hoorde ik vandaag. Gevalletje pech.

Vanuit Maria Alm kun je wel gewoon naar Hintermoos skiën (en terug), van daaruit moet je even met de skibus naar Hinterthal als je de kant van Dienten/Muhlbach op wil. Terug skiën kan wel gewoon.

Hoe het na zondag zal zijn…? Ik zie bij het weerbericht staan dat er zondag 42 cm sneeuw bij gaat komen (plus maandag nog eens 17 cm). En er ligt al zoveel sneeuw, pfff…

null

Peter Pos

Plaats een reactie