Morgenvroeg afreizen naar Ischgl?? Gek of gewoon rustig blijven en gaan?

Meer mensen die naar de Alpen gaan? @roel zou dit te doen moeten zijn?
Gr

Ik zou gaan, maar je moet naar jezelf luisteren.
Ik ben aan het denken om vrijdag vrij te nemen en donderdag middag te vertrekken.

Dit begint op een “once in a lifetime event” te lijken.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

‘Once in a livetime event’ is toch wat ongelukkig gekozen in de huidige omstandigheden.
Tirol heeft gisteren al een crisisteam ingesteld.
Voor zover dit nog niks zegt:
Steekwoorden: Galtür, 1999…
Ik vermoed dat ze in het achterste Paznaundal al weer een beetje zenuwachtig worden

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 08 jan 2019 10:30

Ga dan

Not all who wander are lost

‘Once in a livetime event’ is toch wat ongelukkig gekozen in de huidige omstandigheden.
Tirol heeft gisteren al een crisisteam ingesteld.
Voor zover dit nog niks zegt:
Steekwoorden: Galtür, 1999…
Ik vermoed dat ze in het achterste Paznaundal al weer een beetje zenuwachtig worden

Wunderkammer op 8 jan 2019 10:29

Tja inderdaad… zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Laten we hopen dat het allemaal meevalt.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@Paulieb, houdt wel rekening met veel gesloten liften in Silvretta Arena Ischgl - Samnaun:
Het gebied ligt hoog en de weersverwachting is veel wind.

En de rode Duty Free afdaling vanaf de Palinkopf naar Samnaun gaat snel dicht bij teveel sneeuw / lawinegevaar.

Alemaal logisch, maar de drukte op het overgebleven deel is dan goed merkbaar.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 08 jan 2019 20:20

@Paulieb, houdt wel rekening met veel gesloten liften in Silvretta Arena Ischgl - Samnaun:
Het gebied ligt hoog en de weersverwachting is veel wind.

En de rode Duty Free afdaling vanaf de Palinkopf naar Samnaun gaat snel dicht bij teveel sneeuw / lawinegevaar.

Alemaal logisch, maar de drukte op het overgebleven deel is dan goed merkbaar.

sneeuwzeker op 8 jan 2019 20:19

Dank @sneeuwzeker. En ja we hoorden dat het vandaag helemaal dicht was en morgen waarschijnlijk ook… heel erg balen voor een shortski van 3 dagen… heb jij tips voor uitwijkgebiedjes??

Kappl? kom je voorbij voordat je 10 minuten later Ischgl inrijdt.
Vanuit Ischgl ca 10 minuten verder het dal in: Galtűr.

ik zou ook serieus overwegen per dag een skipas te kopen met de huidige weersverwachtingen.
Scheelde mij vorig jaar een hoop geld. Een schortski van drie dagen heeft maar één dag skiën opgeleverd. En ik mocht tijdens ons verblijf vanuit NL horen dat de weg door het dal voor twee dagen was afgesloten ivm lawinegevaar. Op de vertrekdag ging de weg om 11:00 uur weer open.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 08 jan 2019 20:45

In See lijkt alles open te zijn, misschien een betere optie dan Kappl (waar toch een en ander dicht is volgens de site)

Heeft iemand tips voor leuke (freeride) gebieden met veel bomen en dus tree runs? Kan hier weinig specifiek over vinden op internet!

Work less || Board more

Heeft iemand tips voor leuke (freeride) gebieden met veel bomen en dus tree runs? Kan hier weinig specifiek over vinden op internet!

Cassiej op 8 jan 2019 21:02

Deze vraag kan je beter op wepowder.com stellen, daar zit veel kennis en ervaring.

Heeft iemand tips voor leuke (freeride) gebieden met veel bomen en dus tree runs? Kan hier weinig specifiek over vinden op internet!

Cassiej op 8 jan 2019 21:02

Ik weet niet of je dat op korte termijn wil gaan doen…?

Spookie

Heeft iemand tips voor leuke (freeride) gebieden met veel bomen en dus tree runs? Kan hier weinig specifiek over vinden op internet!

Cassiej op 8 jan 2019 21:02

Ik weet niet of je dat op korte termijn wil gaan doen…?

Spookie op 8 jan 2019 22:09

ik hoop van niet…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Veel plezier!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Check 1vd laatste weerberichten op wepowder.com met daarin ook tips voor bestemmingen. Mits je lager dan de boomgrens blijft en niet onder stijle stukken komt zijn er best mogelijkheden te vinden. Mits uiteraard kennis en materiaal voorhanden is. Goede reis en veel plezier!

Ischgl geeft op de site aan dat de weg het hele paznaundal goed bereikbaar is. Maar ja, daar speelt de wind en lawinegevaar ook nog mee. Ik zou een dik uur verder rijden en naar de Dolomieten gaan. Maar dat is ieder voor zich.

@Paulieb, houdt wel rekening met veel gesloten liften in Silvretta Arena Ischgl - Samnaun:
Het gebied ligt hoog en de weersverwachting is veel wind.

En de rode Duty Free afdaling vanaf de Palinkopf naar Samnaun gaat snel dicht bij teveel sneeuw / lawinegevaar.

Alemaal logisch, maar de drukte op het overgebleven deel is dan goed merkbaar.

sneeuwzeker op 8 jan 2019 20:19

Dank. Tja misschien te hoog op dit moment ;-)
Maar qua sneeuwhoogte niet extreem zoals op andere plaatsen i(inner) dus daar ligt het niet aan.
Waar check jij de windkracht? Bergfex?

Ischgl geeft op de site aan dat de weg het hele paznaundal goed bereikbaar is. Maar ja, daar speelt de wind en lawinegevaar ook nog mee. Ik zou een dik uur verder rijden en naar de Dolomieten gaan. Maar dat is ieder voor zich.

Huub op 8 jan 2019 23:03

Ja goed advies, maar hotel geboekt hiero (achteraf stom)… dus niet echt een optie, want wil het risico niet opzoeken dat smiddags de weg dichtzit

Check 1vd laatste weerberichten op wepowder.com met daarin ook tips voor bestemmingen. Mits je lager dan de boomgrens blijft en niet onder stijle stukken komt zijn er best mogelijkheden te vinden. Mits uiteraard kennis en materiaal voorhanden is. Goede reis en veel plezier!

Marijnt op 8 jan 2019 22:48

Sowieso ben ik geen off piste rijder (of hoe zeg je dat ;-) als er maar iets open is morgen…
dank voor de tip iig op zoek naar wat lager deel

Check 1vd laatste weerberichten op wepowder.com met daarin ook tips voor bestemmingen. Mits je lager dan de boomgrens blijft en niet onder stijle stukken komt zijn er best mogelijkheden te vinden. Mits uiteraard kennis en materiaal voorhanden is. Goede reis en veel plezier!

Marijnt op 8 jan 2019 22:48

Sorry ik las het verkeerd

In See lijkt alles open te zijn, misschien een betere optie dan Kappl (waar toch een en ander dicht is volgens de site)

ThomasG op 8 jan 2019 20:45

Super dank. Ik ga kijken of de weg naar See beetje veilig te rijden is. ( moet smiddags wel terug kunnen)

Kappl? kom je voorbij voordat je 10 minuten later Ischgl inrijdt.
Vanuit Ischgl ca 10 minuten verder het dal in: Galtűr.

ik zou ook serieus overwegen per dag een skipas te kopen met de huidige weersverwachtingen.
Scheelde mij vorig jaar een hoop geld. Een schortski van drie dagen heeft maar één dag skiën opgeleverd. En ik mocht tijdens ons verblijf vanuit NL horen dat de weg door het dal voor twee dagen was afgesloten ivm lawinegevaar. Op de vertrekdag ging de weg om 11:00 uur weer open.

sneeuwzeker op 8 jan 2019 20:41

Ik dacht dat de weg naar Galtur dicht was vandaag! (?)

Kappl? kom je voorbij voordat je 10 minuten later Ischgl inrijdt.
Vanuit Ischgl ca 10 minuten verder het dal in: Galtűr.

ik zou ook serieus overwegen per dag een skipas te kopen met de huidige weersverwachtingen.
Scheelde mij vorig jaar een hoop geld. Een schortski van drie dagen heeft maar één dag skiën opgeleverd. En ik mocht tijdens ons verblijf vanuit NL horen dat de weg door het dal voor twee dagen was afgesloten ivm lawinegevaar. Op de vertrekdag ging de weg om 11:00 uur weer open.

sneeuwzeker op 8 jan 2019 20:41

Ik dacht dat de weg naar Galtur dicht was vandaag! (?)

Heeft iemand tips voor leuke (freeride) gebieden met veel bomen en dus tree runs? Kan hier weinig specifiek over vinden op internet!

Cassiej op 8 jan 2019 21:02

Deze vraag kan je beter op wepowder.com stellen, daar zit veel kennis en ervaring.

Vinceg op 8 jan 2019 21:12

Ook daar zul je nu te horen krijgen dat het gekkenwerk is. Oostenrijk geeft al deels Stufe 5!

Mathon galtur B188 is al sixth. Wij zitten in ischgl maar denken dat het vandaag beperkt open is en denken dat we beter in See even kunnen gaan boarden, maar de vraag is of we teveel risico lopen dat we door wegafsluitingen niet meer terug naar ischgl kunnen. Iemand lokaal kennis/ervaring om ons te helpen beslissen?? @sneeuwzeker @Thomasg

Stel dat de weg dichtgaat, dan laten ze je vast niet in de kou staan @Paulieb :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Stel dat de weg dichtgaat, dan laten ze je vast niet in de kou staan @Paulieb :).

Shane op 9 jan 2019 09:28

Eens @shane maar wat bedoel je precies, want ons hotel is in Ischgl en daar staat mijn auto/kleding etc. Ik neem aan dat ze mij dan niet gaan helpen om toch in Ischgl te komen?

Lokale turnlokaal zal als noodopvang gebruikt worden als het echt extreem zou worden @paulieb

Lokale turnlokaal zal als noodopvang gebruikt worden als het echt extreem zou worden @paulieb

Sidinic op 9 jan 2019 09:40

Ja op zich maak ik me daar geen zorgen over, want dan pak ik daar wel een pension. Alleen dan zit ik in See…zonder iets.
Eigenlijk is het ook een vraag die niet echt te beantwoorden is met deze natuur… 🙈

Vraag het in het hotel, bij de liftkassa’s… die kunnen je meer info geven.

En wat is het geworden? Ben je vertrokken?
In ga vrijdag vertrekken en sta in twijfel.
Vorig jaar ook voor gesloten dal gestaan en extra overnachtingen moeten zoeken.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie