Nieuwe bindingen of niet??

Vorig jaar een nieuw snowboard gekocht na een paar keer testen. Helemaal happy met de neversummer proto type II. Heb toen der tijd mijn oude Rome Arsenal bindingen gehouden.

Laatst even in de wintersport winkel geweest en even geklets en toen sloeg de twijfel toe voor nieuwe bindingen.

Heb een leuk setje union force bindingen gezien. Die wat speelser zouden zijn in vergelijking met mijn Rome bindingen.

Wat zeggen jullie? Ben ik mij zelf nou gewoon gek aan het maken voor een nieuw setje bindingen of is het daadwerkelijk een speelsere bindingen. Die beter bij de proto type II past.

Waarom zou je andere bindingen willen? Is er iets wat je niet fijn vindt aan de Rome Arsenals?

Volgens reviews zijn de forces wat minder stijf, maar volgens mij valt het verschil wel mee… Beide prima bindingen.

Je kan jezelf natuurlijk altijd gek maken om nieuwe dingen te kopen. Vaak zijn dit soort aankopen ook niet echt rationeel, maar emotioneel ;-) gewoon doen als je het wil, proberen en is het niks, verkoop je ze weer.

Wel een gave plank trouwens, waar heb je die aangeschaft vorig jaar?

Ik heb nul verstand van snowboards, maar wat is een “speelse” binding? Zitten je voeten net als bij skiën niet gewoon vast? Ik snap dat je kunt “spelen” met de stand van je voeten, maar dat is het dan toch wel zo’n beetje?

MK ski service in bilthoven, eerste de funslinger een dag getest. Dat is helemaal een pretje. Mocht er ooit een ander board komen is dat zeker een potentieel.

Met die de Rome Arsenal binding zijn is butteren best wel een flinke uitdaging. Terwijl mijn broertje met zn proto zonder moeite een mooie butter inzet.

Weet niet hoe dat bij skieen werkt maar er kan wel een flink verschil zitten tussen hoeveel een binding kan bewegen. Een iets soepelere binding past iets beter bij een soepeler board.

*bericht bewerkt door Jbos op 07 jan 2019 23:16

Hoewel de unions erg knappe bindingen zijn (en vooral zijwaarts flexibel zijn), is er wat mij betreft niet snel en reden om andere bindingen te nemen, tenzij je ergens te kort komt, ze versleten zijn of ze niet bevallen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie