Welke ski's

Hallo,
Na jarenlang op mijn Head cyber X te hebben geskied is het nu echt tijd voor wat nieuws. Maar wat moet het worden?
Ik heb kom uit op niveau 6 a 7. Ik kom vlot van blauwe en rode pistes. Zwart gaat ook maar vind ik minder leuk.
Ik ski alleen op de piste, nooit off-piste. Meestal kom ik vrij relaxed de berg af, zonder al te veel inspanning te doen. Alleen eind van de dag als er veel slush en/of hopen sneeuw zijn en het is druk raak ik onzeker. Maar dat is meer omdat ik dan heel erg op andere aan het letten ben.
Ik ben 50 jaar, 98 kilo en 1.88 lang.
Ik twijfel tussen:
Fischer Progressor F19 RT of Fischer Progressor F18 allride
Head ski integrale black edition
Salamon XRD78 of XRD79
Ik ski nu op 1.67 maar denk er beter aan te doen naar 1.70 of 1.74 te gaan?

Wie heeft er tips of advies?

Veel ken ik er niet van maar met jouw lengte zou ik absoluut voor 174 gaan.
Ik ben zelf 181 en ski de Fischer F18 op 174, niveau ongeveer hetzelfde of wat minder.
Ben daar zeer tevreden van, deze lengte lijkt het me allemaal wat stabieler te maken en geeft me meer vertrouwen. ook bij kortere bochten.
Over de andere ski’s kan ik niets zeggen, ik ben maar een eenvoudig, simpel skiërtje. :p

*bericht bewerkt door bartvwg op 08 jan 2019 08:56

Bla, bla, bla.

En gezien gewicht/postuur wellicht eerder de f19 dan de 18?

Edwin van Riel

Met redelijk vergelijkbare specs kan ik je de f19 van harte aanbevelen in 182 cm.

Ik zou naar >180 gaan overigens. En iets met metaal (F19) kan zeker geen kwaad. Zou je met je aangegeven niveau ook prima moeten kunnen skiën.
De Völkl Deacon 76 is ook een optie, alleen wat prijzig (~ 700 euro incl. binding).

Plaats een reactie