advies vertrekmoment richting Serfaus

aanvankelijk was het de bedoeling dat we vanuit omgeving Eindhoven zaterdag ochtend omstreeks 05:00 uur richting Serfaus zouden vertrekken.

Richting het weekend wordt het in de groepsapp bespreekbaar gemaakt om wellicht de vertrektijd te verplaatsen naar 00:00 / 01:00 gezien we dan wat eerder richting Serfaus kunnen klimmen en er rond de avond sneeuw wordt voorspelt.

we hebben geen haast en zijn ook niet op de vlucht, maar we willen uiteraard met de minste kans op vertraging en afsluitingen arriveren op de bestemming.

Wat zouden jullie doen? zeker gezien de voorspellingen etc.

don't count the days, make the days count !

Ik vind het zelf fijn om de reis (vooral heenreis) op te splitsen. Ik ga over 3 week naar SFL en vertrek een dag eerder en op ongeveer 3 kwart heb ik een hotel. Dan is de 2e dag lekker rustig en ben je altijd op tijd.
Goed zoeken (booking.com/trivago) en je vind zeer goedkoop een hotel.

Ik zou sowieso via Bregenz gaan dan heb je tot aan Landeck snelweg. Wel kosten voor de tunnel.

Ik vind het zelf fijn om de reis (vooral heenreis) op te splitsen. Ik ga over 3 week naar SFL en vertrek een dag eerder en op ongeveer 3 kwart heb ik een hotel. Dan is de 2e dag lekker rustig en ben je altijd op tijd.
Goed zoeken (booking.com/trivago) en je vind zeer goedkoop een hotel.

Ik zou sowieso via Bregenz gaan dan heb je tot aan Landeck snelweg. Wel kosten voor de tunnel.

niekv op 8 jan 2019 09:41

dank voor je reactie. We zijn met een busje en 7 personen en wisselen elkaar regelmatig af, dus qua rijtijden zit dat wel goed. de route via Bregenz heeft inderdaad onze voorkeur.

don't count the days, make the days count !

Richting het weekend wordt het in de groepsapp bespreekbaar gemaakt om wellicht de vertrektijd te verplaatsen naar 00:00 / 01:00

Droopy-d op 8 jan 2019 09:26

Dat zou ik doen, maar eigenlijk doe ik dat (bijna) altijd om een dagje te winnen. Steekt het weer/verkeer dan tegen is het ook niet erg en heb je alle tijd.
Ook een beetje letten op eventuele Duitse sneeuw onderweg en afhankelijk daarvan misschien wat later vertrekken zodat je de sneeuwwegen bij daglicht kan doen.
Bij sneeuw s’nachts vind ik het nogal spoken.

Bla, bla, bla.

Als jullie dat doen (eerder weg), sta je bijna zeker om 10 uur op de piste (als je al niet om 0800 uur een stil dorp binnenrijdt). Dan wordt het zoals Bart zegt gewoon een extra skidag. Valt het allemaal wat tegen heb je alle tijd voor de reis. Willen jullie niet skiën op de zaterdag zou ik gewoon later gaan rijden.

Als jullie dat doen (eerder weg), sta je bijna zeker om 10 uur op de piste (als je al niet om 0800 uur een stil dorp binnenrijdt). Dan wordt het zoals Bart zegt gewoon een extra skidag. Valt het allemaal wat tegen heb je alle tijd voor de reis. Willen jullie niet skiën op de zaterdag zou ik gewoon later gaan rijden.

HN65 op 8 jan 2019 10:01

dus het zou meer logisch zijn om rond 3 uur aan te rijden ? we gaan die zaterdag toch niet de piste op, bedoeling is om te aklimatiseren en een pintje doen om officieel de vakantie in te luiden. we zouden theoretisch omstreeks 13:00 uur het appartement al in kunnen.

don't count the days, make the days count !

als je om 05u vertrekt, en geen problemen hebt op de weg, kom je daar toch ook toe rond 15u/16u? Ok, geen extra skidag, maar wel ruim voor de avond.

Zaterdag zou het weer ook blijkbaar meevallen volgens de meest recente berichten.

edit/ je kan best voor Memmingen het verkeersnieuws beluisteren, bij mooi weer en weinig verkeer = Fernpass. Anders = Arlbergtunnel.

*bericht bewerkt door Denis op 08 jan 2019 10:20

In dat geval zou ik zeker niet om 00.00 of 01.00 uur gaan rijden. Zal je net zien dat je gewoon droog over de Fern kunt en om 08.00 uur naar elkaar zit te kijken in de lokale backerei. Ik zou op zijn vroegst om 0400 uur gaan rijden (maar eigenlijk zou ik dan gewoon om 0600 uur in de auto stappen, jullie piepen zo bij Venlo de grens over. Maar dat kost dan weer biertijd, dus ok…0500 uur vertrekken).

In dat geval zou ik zeker niet om 00.00 of 01.00 uur gaan rijden. Zal je net zien dat je gewoon droog over de Fern kunt en om 08.00 uur naar elkaar zit te kijken in de lokale backerei. Ik zou op zijn vroegst om 0400 uur gaan rijden (maar eigenlijk zou ik dan gewoon om 0600 uur in de auto stappen, jullie piepen zo bij Venlo de grens over. Maar dat kost dan weer biertijd, dus ok…0500 uur vertrekken).

HN65 op 8 jan 2019 10:21

dat risico loop je idd ook bij tevroeg vertrekken. Ik bedoel ik mag de jongens graag enzo, zit er die week al mee opgescheept dus die ochtend ook nog in de lokale backerie tegen ze aankijken is weer net iets teveel. thnx voor de tip ! ;)

don't count the days, make the days count !

Ik zou toch echt gewoon die extra skidag pakken ;). Dan acclimatiseer je ook en pak je lekker je eerste pintje op de piste. Top toch :D.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In dat geval zou ik zeker niet om 00.00 of 01.00 uur gaan rijden. Zal je net zien dat je gewoon droog over de Fern kunt en om 08.00 uur naar elkaar zit te kijken in de lokale backerei. Ik zou op zijn vroegst om 0400 uur gaan rijden (maar eigenlijk zou ik dan gewoon om 0600 uur in de auto stappen, jullie piepen zo bij Venlo de grens over. Maar dat kost dan weer biertijd, dus ok…0500 uur vertrekken).

HN65 op 8 jan 2019 10:21

Met het risico dat je dan gewoon droog al ver voor de Fern in de file staat. :p
Zeker op een zaterdagmorgen.

Bla, bla, bla.

Ik zou terug gaan rekenen en daar je vertrektijd van af laten hangen. Dus wil je om 16.00u aan het bier zitten, is het 8u rijden onder normale omstandigheden en wil je een uur speling hebben, vertrek je dus om een uur of 7. Als je niet wil skiën op zaterdag, is vrijdag midden in de nacht vertrekken complete onzin.

aanvankelijk was het de bedoeling dat we vanuit omgeving Eindhoven zaterdag ochtend omstreeks 05:00 uur richting Serfaus zouden vertrekken.

Richting het weekend wordt het in de groepsapp bespreekbaar gemaakt om wellicht de vertrektijd te verplaatsen naar 00:00 / 01:00 gezien we dan wat eerder richting Serfaus kunnen klimmen en er rond de avond sneeuw wordt voorspelt.

we hebben geen haast en zijn ook niet op de vlucht, maar we willen uiteraard met de minste kans op vertraging en afsluitingen arriveren op de bestemming.

Wat zouden jullie doen? zeker gezien de voorspellingen etc.

Droopy-d op 8 jan 2019 09:26

1.00 uur aanrijden. Onderweg verkeersinformatie (Google maps oid) in de gaten houden en een webcam van de Fernpas. Bij sneeuw op de FP via Bregenz anders via FP. Mooi om 9 uur in SFL. Eerste dag rustig skiën ivm vermoeidheid van de reis. Potje bier drinken en op tijd te bed. Dan ben je helemaal klaar voor een goede start op zondag.

In dat geval zou ik zeker niet om 00.00 of 01.00 uur gaan rijden. Zal je net zien dat je gewoon droog over de Fern kunt en om 08.00 uur naar elkaar zit te kijken in de lokale backerei. Ik zou op zijn vroegst om 0400 uur gaan rijden (maar eigenlijk zou ik dan gewoon om 0600 uur in de auto stappen, jullie piepen zo bij Venlo de grens over. Maar dat kost dan weer biertijd, dus ok…0500 uur vertrekken).

HN65 op 8 jan 2019 10:21

Met het risico dat je dan gewoon droog al ver voor de Fern in de file staat. :p
Zeker op een zaterdagmorgen.

bartvwg op 8 jan 2019 10:52

Dit weekend durf ik je te garanderen dat die kans naderend tot nul is als het droog is. En bovendien kun je net voor Memmingen je keuze maken wel/niet over de Fern. Die angst voor de Fern is deels echt ongegrond en vooral van belang in vakantieweken. Wij rijden al jaren naar Alta Badia in januari en altijd nog over de Fern zonder noemenswaardige vertraging.

Weerbericht op vrijdag afwachten, voor nu kan er toch nog genoeg veranderen qua voorspelling

Als jullie dat doen (eerder weg), sta je bijna zeker om 10 uur op de piste (als je al niet om 0800 uur een stil dorp binnenrijdt). Dan wordt het zoals Bart zegt gewoon een extra skidag. Valt het allemaal wat tegen heb je alle tijd voor de reis. Willen jullie niet skiën op de zaterdag zou ik gewoon later gaan rijden.

HN65 op 8 jan 2019 10:01

dus het zou meer logisch zijn om rond 3 uur aan te rijden ? we gaan die zaterdag toch niet de piste op, bedoeling is om te aklimatiseren en een pintje doen om officieel de vakantie in te luiden. we zouden theoretisch omstreeks 13:00 uur het appartement al in kunnen.

Droopy-d op 8 jan 2019 10:08

Als je skipas pas zondag ingaat kun je op zaterdag vanaf 15 uur al skien. Dus kun je nog net een uurjte skien meepakken om zo de beentjes te strekken/alvast te wennen.

Plaats een reactie