Lastminute shortski, 16 jan-20jan, where to go!

Tja! Ik ben al weken aan t zoeken naar een leuk, groter, gebied in Oostenrijk en hoop op een leuke lastminute aanbieding. Toch, de huidige situatie en de sneeuwverwachtingen volgende week brengen me toch behoorlijk aan t twijfelen qua locatie.

Hebben nu het moment van boeken echt uitgesteld naar zondag a.s. Vertrek dinsdagnacht.

Naar welk gebied zou jullie voorkeur uitgaan, gezien de voorspellingen voor komende week? Het gaat sowieso in Oostenrijk een grijze bedoeling worden volgens mij!

Tja de topics spreken voor zich toch? Wil je bakken sneeuw dan ga je naar Oostenrijk. Wil je lekker skiën in het zonnetje ga je naar Italië met af en toe groene dalen. Frankrijk is wat onduidelijk maar hoog genoeg is er sneeuw.

Ski Arlberg ?
Op het eerste zicht lijken deze dagen nog goed mee te vallen qwa weer met zelfs redelijk wat zon:

null

*bericht bewerkt door k_vdm88 op 09 jan 2019 12:12

wij vertrekken dinsdag nacht richting Sölden voor een shortski t/m Zondag, enige nadeel momenteel is dat de gletsjer dicht is, maar hopelijk volgende week wel terug open.
Moesten wij nog niet geboekt hadden, was het skiwelt geweest

ik ga wellicht ook van 16 tem 20 jan naar Oostenrijk, maar ik ga pas dinsdag 15/01 beslissen en boeken.

En als het echt niet verbeterd zijn FRA/ITA/SUI ook een optie, maar toch bij voorkeur Oostenrijk.

Rustiger en meer zon

Wel lijkt het na dinsdag iets rustiger te worden. Een hogedrukgebied probeert wat meer invloed te krijgen en de droge fasen worden waarschijnlijk wat langer. Ik moet er bijzeggen dat stabiel winterweer nog niet aan de orde is. De liefhebbers van zon komen meer aan hun trekken dan deze week, maar met alleen een zonnebril red je het niet.

Thanks allemaal. Beslissing zondag a.s. nemen. Ik zit op de zelfde golflengte als Denis. Zal Skiwelt/Kitbuhel worden mogelijk. Ski Arlberg ook mogelijk, maar wat duurder. Dat telt natuurlijk ook mee!

Zoals het er nu naar uitziet stabiliseert het weer een beetje, NET na vertrek naar Oostenrijk: dus dat is GOED nieuws :)

Plaats een reactie