Eerste keer skiën zonder kinderen: waarheen?

Na zo’n 15 jaar met de kinderen in de schoolvakanties te hebben geskiet, gaan we voor het eerst eens samen! Dat betekent dat we weer een heel ander wensenlijstje hebben: een minder vermoeiende reis (vliegen/dichterbij), lekker veel skiën (uitdagend/lange routes), goed eten en 's avonds rust en ontspanning in een sfeervol dorpje. Wie heeft er een tip voor een bijpassende bestemming?

Vliegen op Turijn en dan naar Via Lattea of Monte Rosa 👍
Of vliegen op Verona en dan naar Val di Sole. Commezzadura en Mezzana zijn per trein bereikbaar.

Vliegen op Turijn en dan naar Via Lattea of Monte Rosa 👍
Of vliegen op Verona en dan naar Val di Sole. Commezzadura en Mezzana zijn per trein bereikbaar.

Bennie op 9 jan 2019 00:39

Klinkt goed! We zaten al te denken aan Italië. Geen Sella Ronda?

Zou in dit geval ook aan Zwitserland denken, Zermatt, Grindelwald en in Frankrijk Val D’Isère.

Monte Rosa is zeker ook fantastisch, Champoluc vind ik wel het leukste dorp daar.

Italië mooie bestemming.
Champoluc sst @Tiny-M stuur er niet teveel mensen heen.
Geniet ervan. Ik zou 2 x per jaar gaan. @AnnetHH
Ik kan me voorstellen dat je straks de klos bent om op kleinkinderen te passen.Heb je weer geen tijd 😂😂

@Hooykaas

wij zij helemaal niet de klos want wij nemen kleinkinderen mee op skipret. 😉😎
Niet zeveren over wat je niet kent hé!😁😝

Born to run. B.S.

Breuil-Cervinia. Goedkoop en makkelijk vliegen op Turijn. Autohuur daar ook heel betaalbaar. 1,5 uur rijden naar Cervinia.
Groots gebied met Zermatt samen met eindeloze skimogelijkheden, en tussendoor heerlijk, sfeervol en betaalbaar eten in het Italiaanse deel.

❄️

@Hooykaas

wij zij helemaal niet de klos want wij nemen kleinkinderen mee op skipret. 😉😎
Niet zeveren over wat je niet kent hé!😁😝

dan58 op 9 jan 2019 10:57

Tegen die tijd vinden we dat vast weer leuk! Maar voor nu effe wat kilometers maken zonder me om andermans wensen te bekommeren. 😋

Vliegen op Innsbruck en dan naar bv Alta Badia/Wolkenstein/Santa Cristina of een ander dorp aan de Sella Ronda.

Vliegen op Innsbruck en dan naar bv Alta Badia/Wolkenstein/Santa Cristina of een ander dorp aan de Sella Ronda.

Sjees op 9 jan 2019 13:53

Ja zaten we ook aan te denken. Niet te druk?

Het gebied van Alta Badia zelf niet. In welke periode wil je eigenlijk gaan? Alta Badia per vliegtuig lijkt me overigens vrij omslachtig. Dan kun je inderdaad beter richting Via Lattea, Breuil of Monte Rosa.

Mr. Slow

Ik vind het een beetje te druk worden tussen nieuwjaar en half maart. Vandaar mijn tips voor de iets rustiger bestemmingen. Mocht je in januari gaan is het trouwens nog wel te doen. Corvara of San Cassiano bieden La dolce vita, Ortisei sfeer en beleving en Selva is ook best oké, maar mist in mijn optiek een autoluw centrum.

Het gebied van Alta Badia zelf niet. In welke periode wil je eigenlijk gaan? Alta Badia per vliegtuig lijkt me overigens vrij omslachtig. Dan kun je inderdaad beter richting Via Lattea, Breuil of Monte Rosa.

Quick op 9 jan 2019 21:32

We willen in maart gaan, liefst een keer vliegen om uit te proberen hoe dat bevalt.

Ik vind het een beetje te druk worden tussen nieuwjaar en half maart. Vandaar mijn tips voor de iets rustiger bestemmingen. Mocht je in januari gaan is het trouwens nog wel te doen. Corvara of San Cassiano bieden La dolce vita, Ortisei sfeer en beleving en Selva is ook best oké, maar mist in mijn optiek een autoluw centrum.

Bennie op 9 jan 2019 21:35

We willen in maart gaan, dan misschien beter om in de tweede helft te gaan?

Ik vind de 2e helft van maart vaak beter. Wel even opletten wanneer de paasvakantie valt, maar dat is dit jaar geloof ik sowieso erg laat pas.

Als ik op de website kijk en onze wensen invul, kom ik toch uit op Val Gardena. Als we de Sella Ronda willen doen, voor welk dorp zouden jullie dan kiezen?

Als ik op de website kijk en onze wensen invul, kom ik toch uit op Val Gardena. Als we de Sella Ronda willen doen, voor welk dorp zouden jullie dan kiezen?

AnnetHH op 12 jan 2019 13:04

Colfosco, Corvara, Wolkenstein, St-Christina.

Ortisei en La Villa gaan ook maar is iets verder maar ook te doen.
La Villa doen we nu dinsdag voor de tweede keer.

*bericht bewerkt door dan58 op 12 jan 2019 13:21

Born to run. B.S.

Plaats een reactie