Body Protector

Hee allen,

Heb vorig jaar voor het eerst met een rugbeschermer aan op mijn snowboard gestaan. Dat beviel eigenlijk meer dan prima. Zeker tijdens de ijzige omstandigheden voelde het prettig.
Alleen het valt al te raden, de hardste smakker die ik maakte was vol op mijn borst. Niet lekker om zo met de wind uit de longen te liggen.

Dus ik zit ernaar te kijken om te upgraden naar een beschermingsvest van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/beschermvest-voor-skien-en-snowbo…

Heeft iemand hier ervaring mee of het de moeite waard is om die stap te maken?

Hoop dat iemand me kan helpen! Thanks alvast.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat je ook met deze bescherming door de klap op je borst zonder lucht komt te zitten.

Geen ervaring vanuit snowboarden, maar wel vanuit wakeboarden.
Daar draag ik een impact-vest. Wat het zelfde idee is. Maar bij een goede klap, bij het verkeerd neerkomen, heb ik toch ook hetzelfde gehad. Het kan net het verschil betekenen tussen schade of geen schade. Maar lucht uit je longen is lastig te voorkomen.

Rustig blijven is het enige wat je kunt doen na zo’n klap. De lucht komt vanzelf weer. Maar na een keer meemaken weet je dat wel :-)

Dus wat ik denk: het kan geen kwaad, maar het zal het niet voorkomen.

Gelukkig kan je lucht uit je longen weer in ademen meestal. Ik denk eigenlijk dat er twee redenen zijn dat dit soort maatregelen niet zo succesvol zijn: 1) als ik de foto’s bekijk is het materiaal niet erg dik en zal het dus de inpact van een klap niet veel kunnen vertragen, ik denk dat bijvoorbeeld helm dan wel weer veel beter hier in is. Logisch ook dat dit wel populair is geworden en dit soort materialen niet. 2) Soms heb ik het idee dat je door dit soort bescherming meer risico’s zal nemen dan je zonder bescherming nee,t.

@Netel
Welk soort crashes wil je hiermee opvangen?
Impacts tegen obstakels in het snowpark?

Glide on!

Thanks voor jullie reacties. Ging me niet puur om de lucht eruit maar meer een stukje bescherming naar mijn ribben en de rest van de voorkant van mijn lichaam.
Ben zelf niet echt een parkrat dus dat scheelt weer.

Daarstraks even naar de winkel geweest om spul eens te kijken. Maakte niet meteen veel indruk op me. Terwijl mijn backprotector van zelfde merk heerlijk zit. Misschien toch die maar houden.

Plaats een reactie