Saalbach-Hinterglemm, waar gegrilde kip eten ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Iedereen kent ze denk ik wel in de Oostenrijkse skigebieden van die bergrestaurants waar ongeveer 30 kippen aan de grill ronddraaien (in Gerlos, Solden en Mayrhofen ben ik ze in iedergeval tegengekomen).
Is er in Saalbach-Hinterglemm ook zo’n “piste kippenbar” ?

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

In Saalbach of Hinterglemm weet ik het niet maar als je vanuit Leogang de gondel helemaal naar boven neemt is er bij de uitgang gelijk een bar waar een stuk of 30 kippen draaien om gaar te worden!

Uiteraard is deze tijdens een dagtocht door het gebied goed te bereiken, ook zonder het nemen van die gondel!

Mag ik deze vraag nomineren voor het nieuw te openen topic "Grappigste vraag op het forum seizoen 2011-2012"?

Laat maar, ik heb het al gedaan :D

Kijk daar heb ik wat aan :), het zal denk ik restaurant AsitzBrau bovenaan de Leogang gondel zijn aangezien ik daar een "halbe grillhendl" op de kaart gevonden heb :).
Een hele tour vanuit Hinterglemm voor een halve kip maar we gaan het proberen !!
Andere suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.

@Martijnski: Ik ben blij dat het niet "stomste vraag 2011-2012" geworden is.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ik wil je best wel nomineren voor de stomste vraag van 2011-2012.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Breitfussalm volgens mij ook. Alleen draaien ze daar niet buiten aan de gril rond.

One life. Live it.

In een imbiss bij de Billa (supermarkt) in Saalbach. Het is maar waar je wensen liggen tijdens je vakantie…

Oke voldoende antwoorden m.i. kan deze topic weer weg?

Mijn wensen liggen niet in een supermarkt als ik vakantie ben.

@Willem: Je hoeft er niet op te klikken dus waarom zou hij weg moeten, er zijn misschien nog wel meer mensen op zoek naar gegrilde kip in Hinterglemm

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

waar vind ik de gegrilde kip in zell am see :P

Het is misschien een beter idee om er een algemeen "gegrilde kip op de piste" topic van te maken zodat ook Bertjan zijn kip in Zell am See kan vinden.

Gegrilde kip van t spit.

  • Gerlos "Panorama alm"
  • Mayrhofen “Christa’s ski alm”
  • Solden "huehnersteign"
kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Zaterdag teruggekomen uit Hinterglemm en een heerlijke gegrilde kip gegeten in AsitzBrau in Leogang.
Het zijn wel erg mooie tenten zeg AsitzBrau en Alte Schmiede bij leogang !!

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ook ik heb omstreeks 1 maart een kippetje gescoord bij het nieuwe bergrestaurant Asitz Brau in Leogang bovenaan de Asitz.
Erg lekker en met pommes erbij toch maar € 7,50

Aangezien wij dit jaar waarschijnlijk naar Saalbach gaan en enorm van gegrilde kippetjes houden is deze info welkom hhahhahaha

Eigenlijk heb ik weer dezelfde vraag maar nu is Ischgl het gebied waar we heen gaan :)
Waar zijn de gegrilde kippetjes in Ischgl te vinden ?

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

null

When life gets too complicated.... SKI

Eigenlijk heb ik weer dezelfde vraag maar nu is Ischgl het gebied waar we heen gaan :)
Waar zijn de gegrilde kippetjes in Ischgl te vinden ?

Bobdeboarder op 21 nov. 2013 07:28

Hehe…wij naar Hinterglemm ;-)
Veel succes met je gegrilde kippetjes in Ischgl !
Als ik er eentje zie passeren stuur/vlieg ik ze naar ginder… :-)

Zeker wel een serieuze vraag, waarom niet ? Wie skiet of snowboard moet toch ook eten ? :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Zeker wel een serieuze vraag, waarom niet ? Wie skiet of snowboard moet toch ook eten ? :)

Bobdeboarder op 21 nov. 2013 13:03

En drinken…met de gegrilde kippetjes

Ik vind de Smuggler Alm in Samnaun altijd goed van heten. Maar meestal bestellen we spare ribs.
De gegrilde kip zal daar ook zeker lekker zijn, zoals eigenlijk al het eten!

Is dus wel skigebied van Ichgl, maar niet in Ischgl zelf.

Oh ja, de piste er naar toe is ook super!

Wanneer ga je precies naar Ischgl? Want dan zoek ik een andere week uit in mijn nieuwe skipak.

null

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Gegrilde kip eet ik wel in NL. In het buitenland eet ik wat daar gangbaar is.

When life gets too complicated.... SKI

Haha wat een geniaal topic! Dit zijn de vragen die dit forum zo mooi maken! :D

Snow!

Alp Bella heeft lekkere gerilde halve haantjes! Staat er ook om bekend. Je kan ze in het zelfservice gedeelte krijgen maar ook met bediening. De rösti is er trouwens ook erg lekker!

@joepiedepoepie we hebben gevonden wat we zochten ! bedankt

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Hij kan ook door voor Serfaus Fiss Ladis hoor voor dit jaar! Iemand tips??

BobdeBoarder en overige geintresseerden.
In Leogang kan je zowel bij de Asitz Brau maar ook bij een tentje 100 meter verderop Naast de uitgang van de Cabinebaan kip scooren.

Zo ik schop dit onderwerp weer maar eens naar boven want over 4 weken ga ik voor de eerste keer naar Serfaus-Fiss-Ladis en ik hoor natuurlijk graag welke hut ik daar op moet zoeken :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Zo ik schop dit onderwerp weer maar eens naar boven want over 4 weken ga ik voor de eerste keer naar Serfaus-Fiss-Ladis en ik hoor natuurlijk graag welke hut ik daar op moet zoeken :)

Bobdeboarder op 5 feb 2015 16:34

In SFL is de meeste hete kip verkrijgbaar in de Hexenalm :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie