Skigebieden Macedonie

Een collega van Macedonische komaf vertelde me net dat ze bij familie in Macedonie was wezen skien. Toen ik hier ging zoeken naar die skigebiedjes kon ik ze niet vinden (Mavrovo en Popova Sapka). Misschien leuk om toe te voegen voor de volledigheid? :)
Het zijn niet heel grote gebiedjes maar toch wel redelijk wat kilometers, best hoog gelegen en volgens de collega sneeuwzeker en leuk.

Het goed bijhouden van skigebieden kost heel veel tijd. Daarom staan (helaas?) niet alle skigebieden op de site. En richten we ons voornamelijk op de beroemde Alpenlanden. Hoe jammer dat soms ook is. Want wat lijkt het mij gaaf om in Macedonië te skiën…

Click. Click. Peace

Zoooo @Rogier, dat cynisme druipt er weer vanaf, hahaha :)
Het was meer bedoeld mocht je een keer een wilde dag juni niets anders te doen hebben/je vervelen.

Sarajevo (winter olympics 1984) en YongPyong & Alpensia in Zuid-Korea staan er ook niet bij,
maar ik begrijp perfect dat het ondoenbaar is om voor alle gebieden wereldwijd echte informatie zoals pisteplannnen en de basics qua aantal pistes/liften te verzamelen.

Op zich zou het wel leuk zijn als er een mogelijkheid is om gewoon de naam + vermelding op de wereldkaart + reviews sectie zou bestaan + link mogelijkheid in reishistorie.
Toen ik voor het werk naar Korea ging had ik best wel nuttige info kunnen gebruiken om tot bij de skigebieden te raken.
Nu ben ik er ook wel geraakt, maar een PM naar iemand die er al was geweest had me een helehoop moeite kunnen besparen.

Alternatief nu: algemene oproep naar ervaringen via forum, maar dat bereikt niet noodzakelijk alle mensen die je zouden kunnen helpen.

Glide on!

Zoooo @Rogier, dat cynisme druipt er weer vanaf, hahaha :)
Het was meer bedoeld mocht je een keer een wilde dag juni niets anders te doen hebben/je vervelen.

Erik11 op 10 jan 2019 14:18

Volgens mij ben ik nergens cynisch… toch? Ik zou maar wat graag alle gebieden ter wereld op de site hebben. Maar helaas moeten we keuzes maken.

Click. Click. Peace

Want wat lijkt het mij gaaf om in Macedonië te skiën…

Rogier op 10 jan 2019 14:02

Ok, ik gooi sarcasme en cynisme nog weleens door elkaar, dus technisch gezien is het sarcastisch. :)

Want wat lijkt het mij gaaf om in Macedonië te skiën…

Rogier op 10 jan 2019 14:02

Ok, ik gooi sarcasme en cynisme nog weleens door elkaar, dus technisch gezien is het sarcastisch. :)

Erik11 op 10 jan 2019 15:27

Ik denk dat je eerder moet denken aan een misverstand. Je kunt Rogiers reactie inderdaad anders lezen dan daadwerkelijk bedoeld.

Volgens mij is Rogier ook niet sarcastisch maar gewoon realistisch @Erik11😉
Januari 2020 hebben @Tiny-M en ik in de planning om te gaan catskiën/-boarden in Macedonië! Verheug me er nu al op😃

mama on a mission in the snow

Precies het lijkt mij echt gaaf om daar eens heen te gaan. (Mischien liever op toerski’s dan in een skigebied maar dat is weer wat anders :-) )

Click. Click. Peace

Sorry @Rogier, dan zie ik zelf spoken! :)
Zal wel komen door mijn eigen voorliefde voor sarcasme. Dan zie je het kennelijk ook daar waar het niet zo bedoeld is… haha.

Toerskies gaan mee😃 en ik heb ook een nachtje op de berg in een tent in de planning😍
@Erik11 heb je nog leuke inside wetenswaardigheden over Macedonië?

mama on a mission in the snow

@Skimams, ik zal eens checken bij die collega. Ze heeft er van kinds af aan geskied dus die zal vast wat meer kunnen vertellen.

@Erik11 leuk!

mama on a mission in the snow

Op Alpinforum staat een roadtrip van Starli met o.m. Popova Sapka. Veel foto’s, wel van een tijdje geleden.

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=46737…

The older I get, the better I was

Toerskies gaan mee😃 en ik heb ook een nachtje op de berg in een tent in de planning😍
@Erik11 heb je nog leuke inside wetenswaardigheden over Macedonië?

Skimams op 10 jan 2019 16:15

Ik ga echt niet lopen hoor, daar is die cat voor

Helemaal in het zuiden van het land op de grens met Griekenland ligt ook nog een interessant skigebiedje: Kozuf. Zoals zoveel skigebieden in de Balkan heeft/had het grootse plannen om een flink skigebied te worden, maar tot nu toe staan er nog steeds maar twee sleepliften en een stoeltjeslift.

Toerskies gaan mee😃 en ik heb ook een nachtje op de berg in een tent in de planning😍

@Erik11 heb je nog leuke inside wetenswaardigheden over Macedonië?

Skimams op 10 jan 2019 16:15

Ik ga echt niet lopen hoor, daar is die cat voor

Tiny-M op 10 jan 2019 19:54

🤣 jaja, al goed, als je maar naar me zwaait onderweg.
@Onnem dankjewel👍🏼

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie