Reizen per trein naar Schruns.

Hallo allemaal!
Midden februari gaan ik en mijn vriendin naar Silvretta Montafon per trein. Nu is dit eigenlijk de eerste keer dat we met dit vervoersmiddel gaan.

We hebben de tickets gekocht via NS Internationaal, we stappen op in Almelo en eindigen in Bludenz.

Wat zijn nu goede tips die jullie ons aan raden?

LG

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/efad3b166978e1fc1046ff9a...

Taxi. Wij zijn al een paar keer met de trein naar Bludenz gegaan. De meeste mensen in de trein die naar Montafon gingen regelden een taxi. Deze stond ze dan al op te wachten.

Wij moesten naar Burserberg en namen dan gewoon een taxi van de taxi standplaats.

Schruns heeft een treinstation (directe verbinding vanaf Bludenz) midden in het dorp, dus het is mogelijk om helemaal met de trein door te reizen als er een redelijke aansluiting is voor het laatste stukje! Lijkt me dan wel zo makkelijk. Met een beetje geluk wil de eigenaar van jullie accomodatie je dat wel op komen halen.

*bericht bewerkt door Nuet op 10 jan 2019 17:28

We worden inderdaad opgehaald door een bekende van ons daarzo. Wat zijn verder nog tips tijdens het reizen? Met name qua bagage etc. Heb een foudraal voor mijn eigen ski’s en een tas voor mijn schoenen.

Denk aan: hoe vaak moet je overstappen? Dan liefst zo min mogelijk stuks bagage, schoenen bijv. in rolkoffer, grote rugzak op je rug, kun je je skifoudraal rollend maken. Want overstappen (trein uit, lange trap af, lange gang door, weer lange trap omhoog en dat evt. onder tijdsdruk, met al je bagage) is wat een reis per trein soms wat minder ontspannen maakt.

Ik zou zeker het laatste stukje ook met de trein doen, dus van Bludenz naar Schruns. Is een prima treintje. Ik reis zelf ook met het OV en zorg dat ik een backpack bij me heb (met o.a. m’n skischoenen en helm) en nog een rugtas voor op m’n buik of een trolley (ga ik morgen uitproberen). Ik vind het een heerlijke manier van reizen, maar het staat of valt wel met hoeveel bagage je mee wilt nemen. En qua algemeen zou ik zorgen voor voldoende eten en drinken mee, om niet afhankelijk te zijn van wat je in de trein kunt krijgen.

Op sites als die van de DB en SBB kun je meestal uitvinden op welk spoor je (ontregeling daargelaten) binnenkomt en waar je weggaat (als het al niet in je reisinformatie zit).
Op het web kun je meestal wel plattegronden vinden van die stations en kun je een inschatting maken hoe je over stap is:
Cross-Platform (wat in Duitsland vaak het geval is) of via trappen/liften naar een ander perron.
Maak je daar niet al te druk om, want de meeste grote stations hebben tegenwoordig wel roltrappen, liften, rolbanen etc.
Wij reizen regelmatig met de trein, ook wintersport en met bagage en ski’s en hebben het nog nooit echt als een probleem ervaren.
Alleen in Zwitserland moet je vaak even aanpoten ivm de zeer krappe aansluitingen.

Ik sluit me volledig bij Mickey-1 aan: Met de trein kan een heerlijke manier van reizen zijn, maar het hangt er een beetje vanaf hoe je verbindingen zijn en wat voor treinen je hebt. En met wat voor instelling je op reis gaat …

Rob

Een goede backpack levert bij reizen met de trein ontzettend veel voordeel op!

Als je verschillende ski’s hebt: neem niet je langste mee.

Toen ik de nachttrein nam naar Innsbruck had ik toch moeite om mijn ski’s van 1m78 te kunnen opbergen. Uiteindelijk heeft de treinbegeleider ze gewoon in een lege coupé gezet.

Bedankt voor al jullie reacties! Gr Joost

Wij hebben daar ook al eens nagekeken, om evt met de trein naar bludenz te gaan, ipv met de auto. 4x overstappen 😬, zie me dat niet doen, met skies, en bagage.
Gaan met 4 personen, en nemen toch maar de auto.

Plaats een reactie