Skitip protector Fischer RC4 Worldcup SC

Hi,

Kan iemand me helpen aan een link of plek waar ik skitip protectors voor mijn nieuwe Fischer RC4 worldcup SC ski’s kan vinden? Mijn online speurtocht heeft geen vruchten afgeworpen, terwijl ik wel weet dat ze er zijn (wellicht universele?).

Alvast bedankt!

null

Deze misschien?

Als ze zonder geleverd worden, zijn ze ook ontworpen om zonder gebruikt te worden. Is het echt nodig? Je gaat gaten moeten boren in een stuk van de ski waar ook al het Fischer-ruitje zit, en waar er dus weinig materiaal zit.

De Fischer skiërs in ons clubje hebben volgens mij geen van allen protectors op de ski zitten.

Edit: de SL is wel beschikbaar met protectoren, maar dat is dus een andere ski. Misschien heb je die gezien?

*bericht bewerkt door Morzel op 11 jan 2019 13:32

Goedenavond heren,

Dank voor jullie reacties.
@Sjaak, deze heb ik ook voorbij zien komen, wellicht het proberen waard. Ben benieuwd of ze passen.

@Morzel, klopt, maar ik wil er graag extra zuinig op zijn ;) En als ik moet boren, ga ik het zeker niet doen. Maar volgens mij kan je, net zoals bij bovenstaande protectors, zonder te boren de protectors over je skitip monteren.

Groet,
Toer

@Toer: hoe ga je ze dan vastmaken?

Bovenstaand model heeft gaten nodig. Zowat alle alternatieven die ik online heb gevonden voor gaten door de ski’s zijn modellen met zelftappende schroeven door die je door het belag in de kern moet schroeven 😱.

Het enige wat ik nog enigzins zou vertrouwen is iets dat je vastlijmt of -kit, en als dat ooit beschadigd geraakt zit je van de regen in de drop.

Ik begrijp goed dat je zuinig wil zijn op je nieuwe ski’s, maar in dit geval zou je wel eens een probleem kunnen zien waar er geen is.

Plaats een reactie