Kindervrije weken

Ik was afgelopen week in het Stubaital 5/01 - 10/01. Wat mij op viel is dat er erg veel kinderen aanwezig waren.
Niet op schoolreis of zo maar gewoon mee met de ouders. Ik dacht dat de eerste week na de kerstvakantie “kindervrij” ging zijn.

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb de kalender bekeken en geen enkel land lijkt nog vakantie te hebben.

Wij gingen in die week altijd toen onze zoon nog niet onder de leerplicht viel.
Wellicht zijn het de echte kleintjes?

It is an amazing world

kinderen thuishouden om enkelen honderden euro’s te besparen?

kinderen thuishouden om enkelen honderden euro’s te besparen?

jvr op 11 jan 2019 13:21

dat kan ik snappen voor de eerste of laatste dag van de vakantie maar een hele week?

Wij gingen in die week altijd toen onze zoon nog niet onder de leerplicht viel.
Wellicht zijn het de echte kleintjes?

Henrike op 11 jan 2019 13:18

Nee ook gewoon 10-jarigen en zo

Polen? Roemenen? Hongaren? Russen?
Geen idee hoe die hun vakanties lopen maar je komst ze wel overal tegen.

Bla, bla, bla.

Polen? Roemenen? Hongaren? Russen?
Geen idee hoe die hun vakanties lopen maar je komst ze wel overal tegen.

bartvwg op 11 jan 2019 13:25

vooral Duitsers eigenlijk

kinderen thuishouden om enkelen honderden euro’s te besparen?

jvr op 11 jan 2019 13:21

dat kan ik snappen voor de eerste of laatste dag van de vakantie maar een hele week?

burtonboy op 11 jan 2019 13:22

waarom niet er is geen schoolplicht enkel leerplicht mag je zelf ook voor zorgen als ouder en als je zo in de rustigere periodes kan gaan skiën voor iedereen fijn :) .Mijn jaarlijkse griep kwam ook altijd toevallig op dezelfde moment :)

In de Dolomieten zijn nu zo’n 80% van de mensen die ik tegenkom afkomstig uit het Oostblok. Rusland en de Oekraïne (en andere landen in de buurt?) hebben kennelijk nog vakantie deze week. Valt mij ook wat tegen, want ook ik had deze week uitgezocht omdat ik dacht dat er geen schoolvakanties meer zouden zijn. Misschien een idee om deze schoolvakanties ook op te nemen in het internationale vakantieoverzicht (@Rogier/Roel (ik weet even niet wie dat overzicht maakt?))?

7 januari = Russisch orthodox kerstfeest. + Nieuwjaarsvakantie die periode.

Bla, bla, bla.

Als het Duitse kinderen waren dan hebben zij geen schoolplicht gehad. Paar jaar terug heb ik de skiles-tickets verkocht aan een Duitse vader. Hij had ze nodig om aan de school van zijn kind te tonen dat zijn kind in de week van afwezigheid wel skiles had gehad. Dat was een voorwaarde om die week afwezig te zijn.

Het was in de carnavalsweek en we hadden van tevoren geen skiles geboekt. Eenmaal aangekomen met heel veel moeite toch nog kunnen regelen alleen onze medereizigers lukte het niet meer. Toen besloten dat we die week onze kinderen gewoon mee zouden nemen en niet laten lessen. Toen ik bij de balie kwam en de lessen wilde annuleren sprak die Duitser mij aan en wilde héél graag de lessen overnemen om bovengenoemde reden.

7 januari = Russisch orthodox kerstfeest. + Nieuwjaarsvakantie die periode.

bartvwg op 11 jan 2019 13:28

dit zal veel verklaren

kinderen thuishouden om enkelen honderden euro’s te besparen?

jvr op 11 jan 2019 13:21

dat kan ik snappen voor de eerste of laatste dag van de vakantie maar een hele week?

burtonboy op 11 jan 2019 13:22

waarom niet er is geen schoolplicht enkel leerplicht mag je zelf ook voor zorgen als ouder en als je zo in de rustigere periodes kan gaan skiën voor iedereen fijn :) .Mijn jaarlijkse griep kwam ook altijd toevallig op dezelfde moment :)

jvr op 11 jan 2019 13:25

ik denk dat er maar heel weinig kinderen thuisonderwijs volgen

Hier in Val di Sole en omgeving struikel ik er ook over @Lein. Nou maakt het mij verder niet zoveel uit waar mijn mede-pistegebruikers vandaan komen, maar ik heb met Oostblokkers niet al te beste ervaringen. Vaak gewoon ordinair volk wat veel zuipt, daar al vroeg op de dag mee begint, geen manieren heeft en ook niet kan skiën…

Dus ik pleit ervoor inderdaad deze landen mee te nemen in het vakantieoverzicht.

Mr. Slow

@Quick

wij hadden dezelfde ervaring laatste Paasvakantie in Livigno… en om die domme draagbare geluidsboxen niet te noemen👿😈

Born to run. B.S.

Plaats een reactie