Freeride Galibier Thabor

Voor degene die hier op vakantie gaan, Valloire of Valmenier. Deze gebieden vormen samen het ski gebied Galibier Thabor. Dit gebied staat nou niet echt bekend om haar freeride mogelijkheden maar als je er lang genoeg verblijft komen de geheimpjes toch beter zichtbaar. Ik zat er heel vorig seizoen en dit gebied is echt heerlijk. Geen liftlijnen, geen poederstress en heel veel terrein voor jezelf, als je weet waar je zijn moet. Dik 75% van de edit is geschoten zonder te hoeven hiken of touren. Wel af en toe een lange traverse maar niet moeilijk. Een heerlijke gebied en ik wil ook zeker nog een keertje terug!

https://youtu.be/7Sz1uRHzFoQ

Freeride = Life

Wow, gaaf hoor! Mooie edit, leuke afwisselingen. En goede skills ;-)

Dat ziet er gaaf uit. Ik zit de week van 2 februari in Valmeinier 1800 en dit geeft extra zin. Helaas zitten er in de groep waarmee ik ga geen freeriders, dus mocht je tips hebben voor goede gidsen of groepen waarbij ik zou kunnen aanhaken. Of weet jij toevallig of er iets van pistentourmogelijkheden zijn?
Ik heb namelijk een nieuw splitboard die ik wil uittesten voordat ik hem echt ga gebruiken tijdens een freeridetrip eind februari, maar bij gebrek aan freeridebuddies zou een pistetour zoals in onderstaande link wordt beschrven ideaal zijn. https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/420748/omhooglopen…

*bericht bewerkt door Ruth_dg op 11 jan 2019 15:43

Lekker hoor!

Click. Click. Peace

Nice! Ik neem aan dat je alle routes en entries ook hebt uitgeschreven of ingetekend op goede kaarten voor de liefhebber? 😉

Eentje voor de bucketlijst. Wil er al een tijdje naartoe, maar toch kiezen we iedere keer weer niet voor dit gebied. Eeuwige tweede.
Wellicht trekt dit ons over de streep😜

Ik ben er in maart, maar ik ga niet freeriden en er ligt geen sneeuw nu, maar bedankt voor de video ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ben net terug, je post komt net te laat. ;-)

Fijn dat er ook ‘fails’ inzitten. Freeriders laten het er vaak gemakkelijk uitzien … 😊. Mooi filmpje!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Mooi gefilmd.
Erg knap geskied en leuke stijl, creatief met het terrein, dat wil ik ook het liefst(alleen heb ik net niet zulke goede skills als jij).

Plaats een reactie