Advies winter(sport) vakantie met kindje van 2 jaar

Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies ontvangen voor het volgende…

We zijn op zoek naar een leuke winter(sport) bestemming geschikt voor een vakantie met een kindje van net 2 jaar oud.
Doel is vooral lekker in de sneeuw zijn, wandelen, sleeën en wellicht om de beurt een paar uurtjes skiën.
Vertrek 8 of 9 februari.
We willen maximaal zo’n 8 uur rijden ( hoe minder hoe beter 😉)
Gezien we waarschijnlijk ook veel tijd binnen zullen doorbrengen zijn tips voor een fijne accommodatie ook zeer welkom!

Alvast heel hartelijk dank!

See. Of je het in 8 uur haalt hangt van je vertrekplaats af. Je kind kun je iedere dag een paar uur met goed gevoel achter laten in de opvang bij het bergstation van de gondel, dan kun je samen skiën. Verder kun je er prima rodelen, wandelen en is het best een leuk dorp. Al loopt er wel de drukke weg naar oa Ischgl doorheen (wat dan wel weer een leuke bestemming is voor een middagje).

Wij zaten destijds in Landhaus Zangerl, op kruipafstand van het dalstation van de gondel. Ik zie op booking.com dat het nu nog beschikbaar is voor de week 9-16 februari.

Landal burserberg tschengla, ongeveer 750km vanaf Arnhem.
Appartement op de piste. Skigebied brandnertal.
De piste, voor je appartement. Sleeen, spelen, direct voor je appartement.
Ook kun je gebruik maken van de kinderopvang, en zwembad ed.
En een geweldig uitzicht

*bericht bewerkt door marie-louise op 13 jan 2019 13:43

See. Of je het in 8 uur haalt hangt van je vertrekplaats af. Je kind kun je iedere dag een paar uur met goed gevoel achter laten in de opvang bij het bergstation van de gondel, dan kun je samen skiën. Verder kun je er prima rodelen, wandelen en is het best een leuk dorp. Al loopt er wel de drukke weg naar oa Ischgl doorheen (wat dan wel weer een leuke bestemming is voor een middagje).

Wij zaten destijds in Landhaus Zangerl, op kruipafstand van het dalstation van de gondel. Ik zie op booking.com dat het nu nog beschikbaar is voor de week 9-16 februari.

77steve op 13 jan 2019 12:44

Dit… See is een klein maar fijn gebied, de dame (Ingrid) van de kinderopvang is super kundig en aardig, een waar speelparadijs!

Ik kan je appartement Brabanderalm in Biberwier aanbevelen. Heeft restaurantin het complex en ligt aan de piste is wel klein gebiedje, maar Erhwald en Lermoos om de hoek. In Erhwald kan je eventueel zwemmen met de kleine en ook naar boven met de gondol en is wel om lekker er te zitten.

Kijk eens naar Kleinwalsertal, genoeg accomodaties naar wens. Mijn profielfoto is daar ook genomen. Onze kinderen hebben daar leren skiën.

*bericht bewerkt door ray-boers op 13 jan 2019 16:23

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Balderschwang of een van de andere Hoernerdoerfer in Zuid-Duitsland; behoorlijk sneeuwzeker.

Berwang (skiën tot aan huisje, ligt redelijk hoog)
Klein Walsertal, ook lekker dichtbij en sneeuwzeker

Kinderhotels in lermoos en oberjoch.

Hoi allemaal,
Hartelijk dank voor alle reacties, wat fijn dat er zo meegedacht wordt!
Ik ga me eens goed verdiepen in de gegeven opties!

Dachsteinkonig Kinderhotel in gosau is qua accommodatie top, eten is wat minder ( buffet) maar voor kinderen echt super wel iets verder rijden

Het leuke van Kleinwalsertal is dat ook de ouder die wandelt met het kindje in de kinderwagen via lift/wandelpaden/bus wat hoger kan komen in het skigebied en zo de skiënde andere ouder kan ontmoeten tijdens de skidag. Voor het geval dat er geen opa of oma beschikbaar is om op te passen. Of voor opa en oma, mochten zij wel meegaan. Bij mooi weer staan er in Mittelberg onderaan bij de Jedermann-lift allemaal ligstoelen: kindje speelt in de sneeuw en ouder zit lekker. Handige verblijfsoptie is het Aparthotel in Mittelberg met o.a. speelruimte, zwembad etc. Via NL touroperators te boeken, maar ook via Marktplaats waar diverse Nederlanders hun appartement daar verhuren.

Plaats een reactie