Is 1.77 te lang voor mij?

Het is gelukt de Fisher Progressor F19 hier in NL te kunnen huren. Echter hij was alleen in 1.77 beschikbaar en nu maak ik me toch een beetje zorgen of dat niet te lang is met mijn 1.78 (en 93kg) en niveau 6. “Heeft nog moeite om zwarte pistes, buckels of buiten de piste met voldoende techniek te kunnen skiën” klopt als een bus en nu vraag ik me af of deze ski in deze lengte niet te lastig is voor me, vooral als ik rustig wil ‘spelen’ met mn gezin of toch die buckelpiste wil trotseren (korte bochtjes). Zou zonde zijn als ik in de Alpen moet huren omdat mn in NL gehuurde ski’s toch te moeilijk blijken te zijn vanwege de lengte. Indien nodig kan ik het denk ik nog wel wijzigen naar een andere ski.

In principe niet, je bent geen lichtgewicht en dat weegt zwaarder door dan je lichaamslengte.

Maar als het ‘ze zijn te lang’-idee tussen je oren blijft spelen eens je op vakantie bent, ga je allicht ook onzekerder skiën waardoor het een beetje een self-fulfilling prophecy wordt.

Misschien moet je ze gewoon eens proberen op de indoorbaan, dan weet je meteen waar je staat. Als ze daar lekker aanvoelen is er geen reden waarom het niet in de bergen zou lukken.

In principe niet, je bent geen lichtgewicht en dat weegt zwaarder door dan je lichaamslengte.

Maar als het ‘ze zijn te lang’-idee tussen je oren blijft spelen eens je op vakantie bent, ga je allicht ook onzekerder skiën waardoor het een beetje een self-fulfilling prophecy wordt.

Misschien moet je ze gewoon eens proberen op de indoorbaan, dan weet je meteen waar je staat. Als ze daar lekker aanvoelen is er geen reden waarom het niet in de bergen zou lukken.

Morzel op 13 jan 2019 13:42

Goed punt @Morzel, vertrouwen speelt een belangrijke rol. Nu dat bij deze benoemd is is dat ook de wereld uit ;). Dank voor je reactie.

177 is prima gezien je gewicht👍

Het is gelukt de Fisher Progressor F19 hier in NL te kunnen huren.

Sjees op 13 jan 2019 13:35

Waarom?

Het is gelukt de Fisher Progressor F19 hier in NL te kunnen huren.

Sjees op 13 jan 2019 13:35

Waarom?

RRski op 13 jan 2019 18:32

Het is een interessante ski voor mijn wensen, ben erg benieuwd hoe hij aanvoelt. Bij de skishops op mijn bestemming zie ik hem zo snel niet (ik heb geen mailtjes gestuurd).

Plaats een reactie