Waar naartoe met huidige weersomstandigheden ?

Ik sta op het punt een shortski te plannen van 8 feb - 12 feb maar gezien de weersomstandigheden en de vele gebieden geteisterd door lawinegevaar met bovendien veel gesloten wegen en pistes, vroeg ik me af in welke regio ik best op zoek ga om toch optimaal te kunnen genieten van een aangename shortski.
We plannen ons vertrek op vrijdagochtend 8feb vanuit Antwerpen met de wagen en zouden dinsdag 12 feb late namiddag terugkeren.
We zijn met 3 volwassen ervaren on-piste skiërs die dus graag 3,5 dagen op de ski’s willen staan .

Iemand suggesties ?

Stef&friends

@roel : ik las dat de noordelijke Franse Alpen ook deels geteisterd worden door lawinegevaar (chamonix ed ) en er ook daar de komende dagen nog sneeuw verwacht wordt.
Is het het dan verstandiger om eerder de zuidkant op te zoeken en dan hoog genoeg ?
Alvast bedankt voor al jouw weerverslagen , zeer duidelijk , zeer nuttig , zeer goed gevisualiseerd (foto s - video s) . Fijne meerwaarde voor dit wintersportplatvorm

Stef&friends

wie Tips heeft voor locaties met budgetvriendelijke halfpensionarrangementen dicht bij skiliften/pistes
of interessante lastminute-deals mag dit uiteraard laten weten.
Alvast bedankt voor alle tips

*bericht bewerkt door Stef&friends op 13 jan 2019 15:00

Stef&friends

Dat is nog een eeuwigheid ver om te spreken over lawinegevaar, en hoe de situatie zal evolueren. Een paar dagen kan een wereld van verschil betekenen wat betreft de stabiliteit van het sneeuwdek.

Zolang je op de pistes blijft, zou je je geen zorgen moeten maken.

Ik ga ook voor een short ski in dezelfde periode; da’s pas over 4 weken…!

Klopt , maar loop ik het risico dan niet om geen locatie meer te vinden als ik nog langer wacht met iets te boeken . Of moet ik,er dan maar op hopen dat je nog makkelijk iets vindt als je een week van tevoren boekt ?
Iemand ervaringen met lastminute boekingen buiten Belgische schoolvakantieperiode ?

Stef&friends

Wij boeken altijd maar 2 tot 3 dagen van te voren (buiten de vakanties). Misschien heb je dan niet het meest perfecte onderkomen, maar wij gaan voor de sneeuw. Tot nu toe altijd wel wat kunnen vinden. Eén keer meegemaakt dat we tussendoor van acco moesten wisselen, maar toen verbleven we ook 10 dagen, dus gaf niks (zelfs wel leuk om naar een ander dorp te gaan).

Plaats een reactie