Dichtstbijzijnde skidorp

Hallo allen!

Na een aantal keer met het gezin, 2 jonge kinderen, op wintersport te zijn geweest, hebben wij nog steeds niet het ideale plekje gevonden. Omdat we meerdere keren per jaar op wintersport willen, zijn we op zoek naar een plek wat het dichtst bij NL ligt.
Nu hoor ik sommigen al denken… Winterberg! Toch zoeken we een plek wat groter is, meer uitdaging biedt en een tikkeltje sneeuwzekerheid biedt…
Zelf zaten wij te denken in de richting van zuid-Duitsland of begin Oostenrijk.

Wie o wie kan met ons meedenken?

Balderschwang of een van de andere Hoernerdoerfer; zoek maar eens op deze site.

Klein Walsertal, Zugspitzarena, Tannheimertal, Bregenzerwald, of ietsjes verder Brandnertal of Montafon?

Balderschwang of een van de andere Hoernerdoerfer; zoek maar eens op deze site.

yeti_girl op 13 jan 2019 16:30

Bedankt! Hier heb ik vaker van gehoord. Is dit een wat sneeuwzeker gebied?

Sneeuwzekerst, KleinWalserTal en dan Montafon (zou ik zeggen)

De Hörnerdorfer zijn bekenden van me goed bevallen.
Tannheimertal is ook lekker rustig, maar wel veel echt kleine gebiedjes. In het Bregenzerwald zijn er diverse kleinere gebieden die mooi rustig zijn doordeweeks, en er kan eventueel uitgeweken worden naar Mellau.

Waar ben je geweest en wat waren je minder positieve ervaringen in dat gebied?

Steinplatte Waidring? Dicht bij Duitse grens, mooie glooiende pistes. Aan te rijden zonder vignet.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Waar ben je geweest en wat waren je minder positieve ervaringen in dat gebied?

Wintergast op 13 jan 2019 17:10

Afgelopen jaren Laax, Nendaz, Obergurgl en Flaine (sneeuwzekere en luxere gebieden) Met name Zwitserland erg goed bevallen. Nadeel blijft bij allen de reisafstand met kleine kids… Zoekende daarom voor een leuk dorp met goede accommodatie.

Steinplatte Waidring? Dicht bij Duitse grens, mooie glooiende pistes. Aan te rijden zonder vignet.

Maartje op 13 jan 2019 18:08

Oostenrijkse kant is wel mooi, maar niet heel groot. Duitse kant is veel te vlak voor een gevorderde skiër.

Maar als we toch in die hoek zitten: Kössen, Lofer, St. Johann in Tirol, Fieberbrunn.

Erg bedankt voor de mooie en interessante reacties!
Een van jullie ervaring met een accommodatie in Kleinwalsertal? Klinkt mij erg goed in de oren.

Aangezien je het hebt over kleine kids, neem ik even aan dat het gaat over de krokusvakantie. Dan zijn alle genoemde gebieden sneeuwzeker genoeg.

Fun Lovin' Skier

Ik kan je Gästehaus Büchele in Hirschegg van harte aanbevelen.

Piste is op loopafstand (parsenn abfahrt). Met voldoende sneeuw kun je terug skiën.

Je skiet ook zo naar de bussen.

Wij hebben toen de auto niet nodig gehad. Echt ideaal.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Mijn zoon is met zijn gezin met kerst voor de 4e maal in Ehrwald geweest. Gezin met 2 dochters die daar inmiddels uitstekend hebben leren skiën. Heeft nu al voor volgende kerstperiode geboekt. Is onderdeel van Zugspitzarena.

Hen48

Plaats een reactie