Gratis beginnersliften?

Beste wintersporters,
(sorry voor mijn Nederlands, ik ben een Rus van oorsprong).

Mijn vrouw is een boarder…

Maar dit jaar wilt zij met skis beginnen :).
In Franse alpen er is wel gebieden met gratis beginnersliften (Val Thorens (tube-lifts), Tignes (ook een paar chairlifts), als voorbelden).

Wij plannen het volgende weekendje naar het sneeuw te gaan, maar Frankrijk zit beetje ver, dus ben op zoek naar een bestemming in Oostenrijk ofzo, maar ook meet een gratis lift om op eerste dag te leren. Weet iemand een mooie gratis beginnerslift (bwb, bij KWT lees ik dat je moet ook voor beginnersliften betalen, wel een beginnerstarif)?

Reutte? Pitztal? Oetztal? Montafon?

Bedankt!
Petr

Gerardmer heeft een rollend tapijt dat gratis is. Eerder bedoeld voor kids. Ik weet niet of de helling voldoende is voor snowboarders

In Maria Alm is een touwlift om gratis te gebruiken. Ik zag daar vorig jaar ook heel veel volwassenen oefenen. En als ze het eenmaal kan dan staat er naast de touwlift een sleeplift om vervolgens fijne blauwe pistes te boarden/skiën.

Je kan naar een gebied gaan waar de skipas inbegrepen is in het verblijf. Dat is bijvoorbeeld het geval in Oberstaufen, leuk klein gebied en momenteel meer dan voldoende sneeuw + niet te ver rijden. Voor snowboarden wel niet super geschikt (denk ik).

In Oostenrijk heb of had je ook in sommige gebieden punten systemen .

Bedank voor jullier reacties,

Wij vinden het tip met inbegrepen skipas inderdaad een leuke optie.
En die board verlaten wij thuis dit keer, de bedoeling is om te leren skien, boarden doet zij wel al 10 jaar…
Maar toen wij omhoog hebben met de lift gereden, moest zij altijd die bindingen opniew sluiten, dan woorden ook belangrijke lichamsdelen verkouden etc.etc. Genoeg!!!

In Lofer in het dal is gratis oefenlift.
Ook boven bij de gondel kan je gratis gebruik maken van de lopende band met overkapping en goed oefenen, maar het kost je dan wel eerst geld om boven te komen.

Plaats een reactie