Week 9 2020 (carnaval) drukte?

In 2020 heeft midden en zuid NL week 9 vrij, samen met regio’s A en B in Frnkrijk(dus niet Parijs). Andere landen weet ik nog niet.
Dan lijkt het dat Frankrijk en Oostenrijk erg druk zullen zijn, nietwaar?

Voorspellingen voor welke landen/regio’s het die week niet al te druk is?

*bericht bewerkt door Slim op 14 jan 2019 20:36

Ik baal er altijd zo van als onze regio tegelijk valt met carnaval. Wij vermijden dan sowieso München. Waarschijnlijk gaan wij in 2020 naar het Vorarlgebergte. Het Brandnertal was met Carnaval een paar jaar geleden niet druk. Wellicht valt Montafon (Gargellen) ook mee.

Ja wij merken het nu ook al met de huizen. Alles is druk/vol in Oostenrijk (we zoeken een groot huis).

Mensen met tips over landen/gebieden waar het in die week (enigszins) rustig zal zijn?

Zwitserland?

Mr. Slow

Ik kon zou gauw niet vinden hoe het met Zwitserse vakanties staat die week.
Iemand weet hoe het die week in Zwitserland is?
En Italië? Hoe is het daar die week?

wat ik zo even zie van verschillende Britse locaties is week 8 in 2020, dus dat helpt wel in Frankrijk.

@Rogier, of valt Frankrijk wel mee zolang Parijs nog weg blijft?

*bericht bewerkt door Slim op 14 jan 2019 23:45

België heeft week 10, 2-9 maart

België heeft week 10, 2-9 maart

Skippy79 op 15 jan 2019 01:16

Dat is in ieder geval een beetje spreiding dan.

Ik denk dat het vooral ook belangrijk is wanneer Duitsland vakantie heeft. Die zijn met zoveel meer. De Nederlandse vakantie (als die niet tegelijk met Duitsers is, maar dat is overigens onwaarschijnlijk) kun je prima omzeilen met goede gebiedskeuze.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

België heeft week 10, 2-9 maart

Skippy79 op 15 jan 2019 01:16

Dat is in ieder geval een beetje spreiding dan.

Slim op 15 jan 2019 04:33

zie net dat de post over 2020 ging, week 9 voor belgie ;)

In principe is een groot deel van Duitsland gewoon altijd vrij met carnaval. Evenals Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland. Is nou eenmaal een “christelijke” aangelegenheid

Ok. Iedereen heeft dus tegelijk vakantie begrijp ik…

Dan is het dus zo dat het dus in Oostenrijk én Frankrijk druk is. Zwitersland werd hier geopperd; hoe is het daar?

En zijn er nog mensen met andere opties? Tsjechië, Scandinavië, noem het maar op…? Of bepaalde gebieden in Oostenrijk die meevallen?

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 15 jan 2019 08:54

Italië, bijvoorbeeld Sulden.
Zonder na te denken vorig jaar een week geboekt in de NLse krokus. We vonden het druk want op sommige momenten moesten we wel een paar minuutjes wachten en waren er ook andere mensen aan het skiên.

Bla, bla, bla.

Zwitserland is tegenwoordig wat minder druk vanwege de hoge prijzen daar. Veel Zwitsers gaan daarom in buurlanden skiën. Dus als je de prijs ervoor over hebt, is het een goede keuze.

In Italië kennen ze volgens mij geen krokusvakantie. Bovendien vinden veel Duitsers en Beneluxers het net te ver rijden. Dat maakt dat het daar ook niet al te druk zal zijn.

En in Oostenrijk en Frankrijk zijn er genoeg gebieden die ook niet druk zijn met de krokus. Die zijn meestal wel van de kleinere of meer afgelegen soort. Als je dat geen probleem vindt, dan is er keuze genoeg. Zelf hebben we ook alvast geboekt voor de krokus van 2020 in Oostenrijk. Speciaal gezocht naar iets dat van zondag tot zondag te boeken is, om zo de verkeersdrukte te ontlopen.

*bericht bewerkt door 77steve op 15 jan 2019 09:40

Carnaval valt inderdaad samen met de voorjaarsvakantie van midden en zuid in 2020, vanaf 22 februari. De regio Noord heeft de week van 15 - 22 februari voorjaarsvakantie.

Volgens Schulferien.org heeft in 2020 alleen Beieren in week 9 vakantie.
Dat is natuurlijk wel een grote deelstaat, en ik vermoed met veel skiers die naar Oostenrijk en Zuid-Tirol (en andere noord/oost Italiaanse regio’s) zullen rijden?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/235e0a39346f6d67bbde6d7a...

*bericht bewerkt door Slim op 15 jan 2019 13:39

Ik denk vooral Oostenrijk en een klein gedeelte inderdaad Zuid Tirol. Volgens mij kan de gemiddelde Duitser nog steeds amper een woordje buitenlands spreken en gaan alleen de heeeeel avontuurlijke naar gebieden waar de voertaal geen Duits is.

In mijn jaren Cervinia heb ik daar echt bijna geen Duits gehoord. Vorig jaar in Alta Badia was denk ik meer dan de helft Duits.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk vooral Oostenrijk en een klein gedeelte inderdaad Zuid Tirol. Volgens mij kan de gemiddelde Duitser nog steeds amper een woordje buitenlands spreken en gaan alleen de heeeeel avontuurlijke naar gebieden waar de voertaal geen Duits is.

In mijn jaren Cervinia heb ik daar echt bijna geen Duits gehoord. Vorig jaar in Alta Badia was denk ik meer dan de helft Duits.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie