Kronplatz vs Schladming

Het is een beetje appels met peren vergelijken maar toch!!
We gaan in Maart met groep diverse niveau van beginner tot redelijk gevorderd.
1 van deze bestemmingen gaat het worden is er besloten. Welke het gaat worden hangt een beetje af waar de “beste” après ski is.
Hoeven nou niet direct oerhollands te zijn als er maar een leuke gezellig tent is met wat leuke muziek en sfeer. Liever iets te klein dan te groot zonder sfeer.
Wellicht is er iemand in beide gebieden geweest en ons wat kan helpen.

Als jullie op zoek zijn naar après-ski, dan ga je best naar Schladming (Planai). De après-ski in Kronplatz is geen hoogvlieger, maar wel gewoon oké.

Maar… als jullie op zoek zijn naar het beste skigebied voor een diverse groep zijn met beginners en licht gevorderden, dan zou ik Kronplatz aanraden. Een fantastisch gebied voor beginners met hele brede, lange, voorspelbare blauwe pistes.

Bovendien komt alles samen op één punt (de klok bovenop de Kronplatz) waardoor het heel makkelijk is om 's middags allemaal samen te komen. De vier bergen van Schladming is in de breedte heel erg uitgestrekt, waardoor dat daar minder evident is.

*bericht bewerkt door Arnh op 17 jan 2019 10:54

Thankx. Zal het gaan voorleggen.

Als jullie op zoek zijn naar après-ski, dan ga je best naar Schladming (Planai). De après-ski in Kronplatz is geen hoogvlieger, maar wel gewoon oké.

Maar… als jullie op zoek zijn naar het beste skigebied voor een diverse groep zijn met beginners en licht gevorderden, dan zou ik Kronplatz aanraden. Een fantastisch gebied voor beginners met hele brede, lange, voorspelbare blauwe pistes.

Bovendien komt alles samen op één punt (de klok bovenop de Kronplatz) waardoor het heel makkelijk is om 's middags allemaal samen te komen. De vier bergen van Schladming is in de breedte heel erg uitgestrekt, waardoor dat daar minder evident is.

Arnh op 17 jan 2019 10:53

Scheelt typwerk. Helemaal mee eens!

Ik ga al jaren naar Schladming en de 4 bergen. Dit is echt een super skigebied met Top pisten en liften, zelfs in het hoogseizoen zijn er nauwelijks wachttijden bij de lifte (enkel de eerste lift 's morgens naar boven is 10 minuten wachten). Voor de echte beginners is het wat minder omdat de blauwe piste’s niet altijd met elkaar verbonden zijn, waardoor je op rode piste’s terecht komt. De apres ski is in Schladming geweldig met euopa’s grootste apres ski club, deze wordt 's avonds omgetoverd tot nachtclub. Hauzer Kaibling is een berg naast de Planai die per ski of met snelle busverbinding te bereiken is, hier zul je zeer mooie blauwe piste’s aantreffen met in maart absoluut Kaiser Wetter! De reiteralm is dan weer het gebied voor de echte racecarver, hier vind je vooral goede skieers waardoor de pisten er op het einde van de dag nog zeer goed bij liggen. Het stadje Schladming is ook zeer leuk, en in dit Skigebied zul je tijdens de middag zeer leuke skihutten vinden waar je voor een redelijke prijs zeer lekker kunt eten. TIP: Onkel Willy’s Hütte een skihut die al meerdere prijzen heeft gewonnen voor het goede eten, celberty’s als David Hasselhof en Arnold Schwarzenegger komen hier ook ;).
Als je nog vragen hebt over de Planai en 4 bergen hoor ik het graag.

*bericht bewerkt door Schladminger94 op 17 jan 2019 15:53

Niet te veel promo maken voor Schladming! sttt :) Absoluut mee eens trouwens, geweldig gebied en heel gezellig!

*bericht bewerkt door Joy85 op 17 jan 2019 16:31

Joy, Steiermark is sowieso een leuke provincie. niet zo duur en gezellig. In alle jaren dat ik er ben geweest is het er nooit druk geweest, dat is zeker een pluspunt.

Schladming gaat het worden. Thankx voor de hulp. Iemand nog leuk idee voor een onderkomen?

Plaats een reactie