Ski verhuur in eigen land

Hey,
Ik vroeg mij af waar jullie je materiaal huren in België en hoe jullie dit beter zouden kunnen maken.
Zou levering aan huis bijvoorbeeld het huren in eigen land makkelijker maken?
Ik ben zeer benieuwd naar wat jullie denken.

Tja, deze vraag komt vaker langs. Al ik nu eigen materiaal heb was ik altijd een voorstander van huren op locatie. Mijn ervaring is dat er op locatie meer keus is, het materiaal nieuwer is en je altijd een mogelijkheid hebt om het om te ruilen. Zelfs bij hoog aangeschreven zaken in NL zag ik materiaal van minimaal 5 jaar oud, zelfs schoenen van 11 jaar terug.

Ik ben ook groot voorstander van huren op locatie. Je hoeft al die spullen niet mee te vervoeren naar het wintersportland, en als er iets mis gaat of je vindt de ski’s niet lekker skiën, dan kun je ze op locatie zo omruilen!

Mr. Slow

Als je toch huurt zou ik het zeker niet in eigen land doen. Huren heeft als grote voordeel dat je geen skibox voor de ski’s/boards en schoenen hoeft mee te nemen. Of als je met vliegtuig of OV gaat dat je er dan niet mee hoeft te lopen sjouwen. Dat is het enige grote voordeel van huren, en dat ben je dan ook nog kwijt. Plus inderdaad dat je niet even langs kunt gaan als er iets mis is of iets niet zo lekker zit. Ik kan dus niet bedenken waarom ik in NL/BE zou gaan huren.

Even een tegengeluid (voor ski’s dan, schoenen vind ik lastiger): ik heb 2x in Nederland mijn ski’s gehuurd. Voordeel? Veel meer tijd om goed te overleggen wat je wil, erg goed materiaal (prima gewaxt en geslepen) en uiteindelijk een betere prijs. Die prijs is fijn maar ik vond vooral het echt de tijd nemen en hebben fijn. Dat ken ik niet vanuit de alpen waar het toch vaak druk is op zaterdagmiddag en zondagochtend.

Nadelen zijn al genoemd; je kunt niet ruilen (maar als er iets kapot is kan je natuurlijk gewoon ter plekke alsnog huren en geld terugvragen in Nl), wat natuurlijk vooral jammer is met strakke piste latjes ik een dumpweek en je moet het meenemen (maar die ruimte had ik gewoon).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn ervaring met ter plaatse huren, is dat je maar wat in je handen gedrukt krijgt. En ik vind dat de keuze meestal erg beperkt is.

Even een tegengeluid (voor ski’s dan, schoenen vind ik lastiger): ik heb 2x in Nederland mijn ski’s gehuurd. Voordeel? Veel meer tijd om goed te overleggen wat je wil, erg goed materiaal (prima gewaxt en geslepen) en uiteindelijk een betere prijs. Die prijs is fijn maar ik vond vooral het echt de tijd nemen en hebben fijn. Dat ken ik niet vanuit de alpen waar het toch vaak druk is op zaterdagmiddag en zondagochtend.

Nadelen zijn al genoemd; je kunt niet ruilen (maar als er iets kapot is kan je natuurlijk gewoon ter plekke alsnog huren en geld terugvragen in Nl), wat natuurlijk vooral jammer is met strakke piste latjes ik een dumpweek en je moet het meenemen (maar die ruimte had ik gewoon).

Roy83 op 19 jan 2019 14:30

Idem hier. Zeker met kleine kinderen is het toch fijn om bij aankomst in appartement niét eerst te starten met nog een uur of langer te moeten aanschuiven in de rij voor passennvan skischoenen en ski’s.

En de laatste 2 keer nieuw materiaal vanuit België meegekregen. Vond het meegebrachte materiaal beter skiën dan wat we eerder ter plekke al hebben gehuurd…

#wakeupwhereyouwant

Waarbij ik skischoenen dan zelf wel weer een ander verhaal vind. Dat zou voor mij afhangen hoe goed je die kan passen en hoe goed je geholpen wordt. Veel pijntjes met schoenen voel je toch echt pas met skien, terwijl een ski natuurlijk niet hoeft te ‘passen’.

Inmiddels heb ik alle spullen zelf (moet je overigens ook meenemen ;)), maar ik zou huren waar ik het gevoel heb dat ik het materiaal krijg dat ik wil en dat bij mij past. Ik weet nu zelf veeeeeel beter wat ik zou willen, dus dan zou ik voor ski’s ook wel weer in de Alpen kijken, zeker omdat je dan ook toch iets meer op de omstandigheden kan anticiperen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schoenen is enkel voor de kinderen. Voor onszelf hebben we onze eigen skischoenen.

#wakeupwhereyouwant

Toen ik nog huurde (10 jaar geleden) betaalde ik ongeveer de helft in België vergeleken met Oostenrijk. Ik heb ooit eens een probleem gehad met mijn Belgische huurski, ben er ter plekke dan gaan huren, en zonder aandringen hebben ze dat in Belgie terugbetaald.

Doe vooral wat je wil, maar verhalen als “Ter plekke krijg je maar iets in handen gedrukt” of dat de keuze beperkt zou zijn, of slecht onderhouden herken ik allemaal niets van.

Voor mijn kinderen huur ik altijd ter plekke. Zijn alle drie zowel skieers als snowboarder. Ze kunnen zo vaak omwisselen als ze willen en als er iets kapot gaat of niet lekker zit kun je meteen terug naar de verhuur om om te ruilen.

Dat huren ter plaatse zeker in Oostenrijk en Zwitserland flink wat kost is zeker waar. Dat als je niet weet wat je wil, je maar zo wat krijgt is ook waar. Echter geldt dat ook voor de verhuurders in de lage landen.
Bevalt een ski niet ruilen wij bij huur ter plaatse altijd. Nooit problemen mee gehad. Boek van tevoren voor wat extra korting of zoek de budgetverhuur op.

En soms heb je geluk. Afgelopen week voor 90 euro een week lang nieuwe Firebirds, Dobermanns, Deacons, Racetigers en SLX en kunnen huren. Topmateriaal.

Heeft iemand wel eens ski’s gehad die kapot gingen tijdens het huren? Ik kan me daar niet heel veel bij voorstellen eigenlijk. En je moet het in Nederland (of België) wel bij echte oplichters huren als zij niet je geld terug geven als je materiaal ter plekke kapot gaat, toch?

De keus verschilt wel enorm per verhuurder (hier, maar ook in de Alpen). Ik heb nog nooit meegemaakt in de Alpen dat men op zaterdagmiddag of zondagochtend enorm veel tijd voor je nam, zeker als je zelf er niet veel van weet dan krijg je obv je niveau en lengte gewoon iets in je handen (misschien nog de vraag kort of lange bochten). Ik geloof gelijk dat als je er wat meer van afweet en niet op de spitsmomenten komt, huren in de Alpen veel beter is (ook omdat je kan wisselen).

Ik denk dat beiden kan, maar dat in een aantal gevallen hier huren fijner is en in aan andere gevallen kun je beter in de Alpen huren.

Doorslaggevend om hier te huren zou, is vooral de tijd, kwaliteit en keuze, en dan ook nog tegen een lagere prijs. En ik vind het fijn om het materiaal al in de auto te hebben liggen, voor als we op de heenweg al ergens een paar pistes willen pakken.

Daarom (mede daarom) hebben we nu dus eigen materiaal :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij huurden voorheen altijd op locatie (voor de dochters dan, wij hebben eigen materiaal) en herkennen de chaos van zaterdagmiddag en zondagochtend. Het kost mega veel tijd, is zweterig en overvol en vaak zaten de schoenen toch nét niet helemaal lekker.

Afgelopen jaar hebben we voor de oudste hier in Purmerend gehuurd. Zij heeft smalle maar lange voeten en het is echt zoeken naar wat lekker zit.

Wat een verademing: men nam ruim de tijd en na 3-4 sets schoenen passen hadden we haar pantoffels te pakken. Daarnaast was het ook nog eens fors goedkoper, € 90,- voor 10 dagen.

Komende week trekken we dan ook weer een middagje uit om te gaan passen, dit keer ook voor de jongste dochter. We halen ze dan de donderdag voor vertrek op.

We hoeven nu ook geen hotelovernachting te regelen en kunnen op ons gemakje zaterdagmiddag aankomen en zondagochtend de piste op en de meiden de les in. Voor ons alleen maar pré’s.

Plaats een reactie