ski pistes tussen de bomen in Oostenrijk

Wij zijn op zoek naar een skigebied met veel blauwe pistes tussen de bomen.
Ik heb erge hoogtevrees en vind het doodeng om ergens te skiën en dan ineens de diepte in te moeten kijken.
Op zo’n moment durf ik niet meer verder. Vorig jaar In Saalbach geweest, boven bij de Bernkogel (geloof ik)is er een mooie blauwe piste tussen de bomen waar je verder niet diep naar beneden kunt kijken. Daar een paar keer op en neer maar om dan verder het gebied in te gaan kijk je wel de diepte in en dan verstijf ik. Ik wil dan alleen maar terug met de gondel of stoeltjes lift.

Weet iemand een gebied met meer pistes bij elkaar tussen de bomen?

Winterberg ;)

Zonder gekheid, Skiwelt bijvoorbeeld is volgens mij compleet onder de boomgrens dus daar is alles tussen de bomen.

Of kijk anders hier:
https://www.wintersport.nl/skigebieden#beginners:gemakkelijk…
Als je een skigebied uitzoekt onder de https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boomgrens zit je wel goed.

*bericht bewerkt door luuk777w op 20 jan 2019 23:27

Wintersport, het beste wat er is.

Ga naar Gstaad Zwitserland. Zie http://www.gstaad.ch

*bericht bewerkt door Hansk op 20 jan 2019 23:44

Als je je van Oostenrijk wil afzetten is Tsjechië een goeie optie. Voor meer informatie moet je even naar het promofilmpje kijken dat ongeveer een maand geleden op deze site gepubliceerd is.

Als het gebied niet groot hoeft te zijn. Dan kan ik Sankt Johann wel aanbevelen. ondanks dat op de site staat dat de pistes breed zijn ligt alles wel tussen de bomen. en kijk je nergens de diepte in

Keertje naar de psycholoog? Er zijn behandelingen voor!

Skiwelt is misschien een optie. Als je bij Brixen in de gondel stapt kun je in Hochbrixen diverse stoeltjesliften nemen waarbij je mooie afdalingen tussen de bomen kunt maken (Piste 2, 3, 6, 7a)

Ook in Flachau is vrijwel alles tussen de bomen, met veel mooie brede pistes. Wel vrij druk in het seizoen.

Keertje naar de psycholoog? Er zijn behandelingen voor!

kjiratsiekoedel op 21 jan 2019 07:38

ik vind niet zo’n gekke suggestie. Volgens mij is hoogtevrees, net als elke irrationele angst, best wel te behandelen. Dat is veel duurzamer dan nu elke keer in je gebiedskeuze er rekening mee te houden, en levert wellicht buiten het skien ook veel voordeel op.

Om toch op de vraag te reageren: wil niet ook wat smallere pistes? Tussen de bomen maar heel breed is denk ik ook niet tof?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/d99fcf2de8e475d0446db2de...

Dit is zonder bomen, maar misschien niet zo spannend?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

http://www.antonmagazine.nl/chapter/614 Hier een heel artikel in Anton wat gewijd is aan hoogtevrees op wintersport.

Born to Ride

@Roy83

Denk dat het probleem op die foto van jou wellicht het laatste stuk is. Daar “verdwijnt” de piste min of meer tussen 2 rotsen, en ik kan me voorstellen dat het net dat is dat iemand met hoogtevrees afschrikt.

Het gekke is, ik heb zelf hoogtevrees, alleen nooit last van gehad bij het skiën, zelfs niet in hoge liften. Maar ik kan me dus wel perfect inbeelden in welke situaties iemand met een extreme vorm er last van heeft. En dan gaat het imo vooral om het gevoel dat iets plots steil naar beneden gaat. Zolang je de piste duidelijk overziet, ook van verre afstand, zal het wellicht wel lukken.

Als het gebied niet groot hoeft te zijn. Dan kan ik Sankt Johann wel aanbevelen. ondanks dat op de site staat dat de pistes breed zijn ligt alles wel tussen de bomen. en kijk je nergens de diepte in

Jelski op 21 jan 2019 07:36

Als het gebied niet groot hoeft te zijn. Dan kan ik Sankt Johann wel aanbevelen. ondanks dat op de site staat dat de pistes breed zijn ligt alles wel tussen de bomen. en kijk je nergens de diepte in

Jelski op 21 jan 2019 07:36

Dankjewel, hier heb ik iets aan!

Keertje naar de psycholoog? Er zijn behandelingen voor!

kjiratsiekoedel op 21 jan 2019 07:38

ik vind niet zo’n gekke suggestie. Volgens mij is hoogtevrees, net als elke irrationele angst, best wel te behandelen. Dat is veel duurzamer dan nu elke keer in je gebiedskeuze er rekening mee te houden, en levert wellicht buiten het skien ook veel voordeel op.

Om toch op de vraag te reageren: wil niet ook wat smallere pistes? Tussen de bomen maar heel breed is denk ik ook niet tof?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/d99fcf2de8e475d0446db2de...

Dit is zonder bomen, maar misschien niet zo spannend?

Roy83 op 21 jan 2019 10:31

Dit ziet er ook prima uit, maar inderdaad wat is er aan het eind? of gaat deze piste zo een poos door? waar is dit?

Ja deze piste blijft redelijk vlak, met hier en daar iets steiler maar altijd snel weer vlak (kan je altijd zien). Dit is Ifen, een van de deelgebiedjes in Kleinwalsertal. Heuberg is denk ik dan ook we leuk (beetje tussen de bomen en huizen door).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schladming vrijwel alles tussen de bomen.

@yvonpack, heb je ook hoogtevrees, als je met de auto naar boven rijd,of alleen op de piste?

Schladming vrijwel alles tussen de bomen.

KappuhH op 21 jan 2019 18:00

Schladming heeft dan weer amper blauwe pistes. Als skiwegen geen probleem zijn qua hoogtevrees is binnen dat gebied Haus im Ennstal nog wel een optie.

Skiwelt heeft inderdaad veel blauwe pistes tussen de bomen, echter zijn het wel vaak brede, open stukken tussen de bomen waar de piste op ligt. Als dat geen probleem is en het een groot gebied moet zijn, is het sowieso de beste optie.

❄️

@yvonpack, heb je ook hoogtevrees, als je met de auto naar boven rijd,of alleen op de piste?

marie-louise op 21 jan 2019 18:05

met een afgrond ernaast wel. Voor de stoeltjesliften en gondels had ik vroeger ook angst maar nu niet meer.

Skiwelt is misschien een optie. Als je bij Brixen in de gondel stapt kun je in Hochbrixen diverse stoeltjesliften nemen waarbij je mooie afdalingen tussen de bomen kunt maken (Piste 2, 3, 6, 7a)

Soost op 21 jan 2019 08:46

Bedankt, ik ga het bekijken!

@yvonpack

Als je op Youtube het skigebied (Skiwelt) plus pistenummer (Piste 2) opzoekt kom je vaak wel filmpjes tegen van de betreffende pistes.

Dit is bijvoorbeeld piste 2 (rood)

Piste 3 (blauw)

Etcetera…

Mooie breede pistes ski Reschenpass
Denk aan Nauders en Schoneben

Plaats een reactie