Kaltenbach-Hogh Fugen

Zijn zaterdag in Kaltenbach aan gekomen ,via de A 61 route en binnendoor dit maal langs Bad Toltz en de Achensee. De wegen waren overal goed begaanbaar,binnendoor wel redelijk veel sneeuw maar niet abnormaal.Hier ter plaatse zeggen ze dat het allemaal een beetje overdreven is.Elke winter wordt er hier en daar wel een weg gesloten vanwege sneeuwval of lawine gevaar,nu waren het er alleen wat meer tegelijk.Nog een tip let op waar de omleiding van de A 61 begint je mag hier maar 80 km/h en hier wordt geflitst (helaas).
De pistes liggen er allemaal schitterend bij lekker griffig. En het lawine gevaar is momenteel niet hoog.Ook is er een compleet nieuw restaurant bij het bergstation van Kaltenbach gebouwd , Mountain view geheten erg mooi en was ook wel nodig.Ook de nieuwe 10 persoons Wimbachexpress is aanwinst met een mooi uitzicht platform

Je bedoelt die scherpe bocht van de A61af waar de maximale snelheid naar 60 gaat? Inderdaad beter opletten dan ik laatst deed…

Is het druk? Ga over anderhalve week voor het eerst naar het Zillertal (en überhaupt mijn eerste wintersport in Oostenrijk)…

Mr. Slow

Je bedoelt die scherpe bocht van de A61af waar de maximale snelheid naar 60 gaat? Inderdaad beter opletten dan ik laatst deed…

4frank2 op 21 jan 2019 15:41

Ja die bedoel ik

Is het druk? Ga over anderhalve week voor het eerst naar het Zillertal (en überhaupt mijn eerste wintersport in Oostenrijk)…

Quick op 21 jan 2019 15:47

Helemaal niet druk nergens wachttijden

Gisteren (zondag) in Kaltenbach geskied. Inderdaad totaal niet druk. Vandaag bij Zell omhoog gegaan en geskied tot Königsleiten en terug. Wel wat drukker daar. Voertaal daar is overigens Hollands ;). Mooie lange afdalingen!

*bericht bewerkt door Matthieu op 21 jan 2019 17:33

Aftellen maar!

Ik heb van afgelopen donderdag tot en met zondag in Hochfügen en Kaltenbach rondgesjeesd, en zelden zo’n mooie condities gehad.

null

Op weg naar Hochfügen kon je duidelijk zien hoe waanzinnig veel sneeuw er gevallen is, en de mogelijke gevolgen van lawines.

null

Vanop de pistes rond de Holzalm kon je duidelijk zien dat aan de andere kant van het dat een heel stuk (jong?) bos gesneuveld is door een lawine. Als je er met de auto langs rijdt zie je pas echt hoe groot de schade is. Dit stukje was meer dan honderd meter lang.

null

De bomen steken nog duidelijk uit de sneeuw langs de kant van de weg, en onderstaande meneer gaat waarschijnlijk nog even zoet blijven met zijn opruimactie.

null

*bericht bewerkt door Morzel op 21 jan 2019 18:15

Plaats een reactie