aanschaffen Vantage X 77 CT of Atomic Vantage X 75 C, of heel iets anders?

Hallo allemaal,

Ik ski inmiddels 4 jaar op de borstelbaan en ski ook hetzelfde aantal jaar in de sneeuw.
Op de schaal van Gigi heb ik onderstaande niveau:
Niveau 6: maakt parallelle bochten op blauwe en rode pistes. Heeft nog moeite om zwarte pistes, buckels of buiten de piste met voldoende techniek te kunnen skiën

Ik ben aan het kijken naar ski’s die ik zelf wil kopen en kijk nu naar deze ski’s: Vantage X 77 CT of Atomic Vantage X 75 C - 171 cm

Is dit een juiste keuze, ik ben 1.85 lang en weeg +/- 85 kilogrammen.

Wie o wie, ik sta trouwens ook open voor andere merken, maar op de borstelbaan ski ik nu op atomic vandaar het merk.

*bericht bewerkt door artphil-nl op 22 jan 2019 14:59

Met jouw postuur zou ik iets stevigers overwegen. Maar ski je vooral op de piste of zoek je ook wel eens de poeder op? De modellen die je noemt zijn allmountain latten die op harde sneeuw behoorlijk wat aan kwaliteit laten liggen namelijk.

Hallo GiGi, vooral de piste is mijn plan, ik wil wel beter worden, daarvoor heb ik les, waar zou ik dan naar moeten kijken? De lengte lijkt mij wel goed toch?

*bericht bewerkt door artphil-nl op 22 jan 2019 14:51

?welke lengte?
de 75 of 77 slaan op de breedte, niet op de lengte

*bericht bewerkt door Vivace op 22 jan 2019 14:58

Glide on!

Vivace, ik zat te denken aan 171 cm

Ik zou kijken naar een lekkere allround pisteski waar je prima op kan doorgroeien. De Fischer Progressor F19 in 177 of de nieuwe Nordica Dobermann Spitfire Pro in 180.

zeker voor pisteski gaan, mijn ervaring is dat deze je meer helpen om technisch beter te worden. Gemiddeld gezien iets meer feedback van de ski.

Die Gigi noemt zijn prima, wellicht nog de dynastar speedzone 12 ti toevoegen. Die Nordica’s zijn ook echt goed. Gigi houdt van lange ski’s. 1 maatje minder had van mij wel gemogen bij een full camber ski.

heb je de Vantage serie al getest? Persoonlijk geen fijne test-ervaringen mee omdat ik het een rete vage ski vind. Zou dus zeker eerst even ergens die ski huren zodat je zelf kunt voelen of dit wat voor je is. Maar goed, ieder persoon is anders en heeft een andere stijl van skien dus wat ik als heerlijke ski ervaar kan voor een ander drama zijn. Suggesties van GiGi & elisabeth101 zou ik ook even proberen als ik jou was. F19 van Fischer had voor mij geen wow-factor maar wel stukken lekkerder skien dan de Vantage serie.
Daarom dus: TESTEN.

GiGi, ik ga toch voor de De Fischer Progressor F19, 177 lijkt mij inderdaad m.b.t doorgroei mogelijheden een slimme maat, heeft iemand al ervaring met het nieuwe GripWalk systeem? Ik kan dat namelijk op mijn schoenen laten zetten en wel handig aangezien de bindingen ook GripWalk hebben…

GripWalk is vooral voor toerskiers, leraren of anderen die hele afstanden op de schoenen moeten stampen. Het vergemakkelijkt het lopen op je schoenen. Tenzij je echt een heel seizoen in de sneeuw zit en erg veel erop rondklost een beetje overbodig.
Als ze nog beschikbaar zijn sla dan hiermee je slag: https://www.wintersport.nl/forum/topic/452670

*bericht bewerkt door Bennie op 27 jan 2019 11:59

Plaats een reactie