Wie zou dit nu mee op wintersport nemen?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/6c2cea438961e2a4e8f8916f...

Terwijl je zulk lekker vlees in de Alpenlanden kan kopen…

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik neem heel veel boodschappen mee maar dit nog nooit gedaan. Lijkt mij ook niet echt lekker.

Fleisch is sowieso beter (en groter 😋) in de alpen.
Maar misschien als je naar Beton Village 1800 gaat en daar alleen zo’n Sherpa zit…

Nee bedankt. 😱😨

Bla, bla, bla.

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Fleisch is sowieso beter (en groter 😋) in de alpen.
Maar misschien als je naar Beton Village 1800 gaat en daar alleen zo’n Sherpa zit…

Hessel op 22 jan 2019 18:59

In Zwitserland is grote stukken vlees dan wel weer behoorlijk duur. Misschien de budget Zwitserland gangers?

Blûh 🤢🤮😷 ingeblikt vlees,

Vreemde cadeau pakketen trouwens 🤔
Wel handige inkoper geweest daar in dat winkeltje 1 pakket voor 3 gelegenheden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En jullie kopen nooit knakworst 😜.
Blikjes tonijn.
Blikje paté.
Leverworst.
En vast wel frikandellen 🥴

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 jan 2019 20:13

Uh alleen knakworsten . Maar de rest eigenlijk nooit .

En jullie kopen nooit knakworst 😜.
Blikjes tonijn.
Blikje paté.
Leverworst.
En vast wel frikandellen 🥴

DrPhil op 22 jan 2019 20:11

Geen van bovenstaande!

Bergen + Sneeuw = ❤

Jeetje, wordt die zachtgekookte prut nog steeds verkocht? Die blikken nam mijn moeder 35 jaar geleden mee naar de camping. Erg hè.

Dit en campingboter, brrrr…

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

Shane op 22 jan 2019 19:39

Waarom is het bizar dat men kratten eten meeneemt?

Heerlijk, na een dag skiën en een paar lekkere borrels in de apres-ski nog even de bek afvegen met een slavink 😂

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ham in blik nemen we zeker mee. Scheelt gewoon tijd die ik liever nuttiger besteed. Als ik ergens een pesthekel aan heb is het wel me moeten haasten met skiën omdat de boodschappen nog gedaan moeten worden. Na een lange skidag plof ik neer, neem een borrel en loop alleen nog van de bank naar de keuken en terug. In een Frans hok is dat dus max. 2 meter.

Lekker vers vlees in de Alpenlanden koop ik zeker, maar dan in de zomer.

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

Shane op 22 jan 2019 19:39

Waarom is het bizar dat men kratten eten meeneemt?

laco op 22 jan 2019 22:25

Er staat “kratten en kratten” @laco. Echt bizar veel. Veel meer eten en drinken dan kleding en andere spullen.

Goed, los daarvan, begrijp ik het principe uberhaupt niet. Heb je al die zooi meegezeuld en dan heb je aan het einde van de rit 23 euro “bepaard” en bovendien de lokale geneugten qua wijn en spijs gemist. Dat is voor mij ook een belangrijk onderdeel van de vakantie. Maar, ieder z’n ding.

*bericht bewerkt door Shane op 22 jan 2019 23:40

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jeetje, wordt die zachtgekookte prut nog steeds verkocht? Die blikken nam mijn moeder 35 jaar geleden mee naar de camping. Erg hè.

Dit en campingboter, brrrr…

Marieke op 22 jan 2019 22:22

Inderdaad: Blikken Campingmargarine en blikjes Smack van Unox, een kruising tussen Ham en gekookte worst volgens mij.

Rob

Wat is campingboter?

Blij toe dat we hier nooit dat soort spullen meenemen. Wel wat kruiden (allemaal nieuwe potjes kopen vind ik een beetje zonde), wat vaatwasblokjes en nog iets om de eerste dag door te komen. De rest komt daar wel.

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

Shane op 22 jan 2019 19:39

Wij hebben altijd 3 of 4 kratjes mee. Die dingen zitten nog best wel snel vol…
We vinden het zonde om dingen thuis over de datum te laten gaan dus nemen dat altijd mee, vaak gaan er ook weer twee volle kratten mee terug. Dingen zoals brood beleg gaan niet op en gaan we niet helemaal los daar kopen. Frisdrank, koeken, afbakbroodjes, drop, koffie, vaatwastabletten etc. nemen we gewoon lekker mee. Avondeten kopen we, op de eerste avond na, altijd daar in de supermarkt, net als melk of andere niet houdbare dingen.
We gaan op wintersport voor de wintersport, niet om leuk naar de supermarkt te gaan. Daar hebben we nooit zin in de supermarkt en zijn we het zat als we de hele dag op de ski’s hebben gestaan. Er is altijd ruimte genoeg in de auto dus waarom zou je het niet mee nemen? Thuis tijd zat om lekker naar de supermarkt te gaan.

Wintersport, het beste wat er is.

De smaak van het ingeblikte vlees is gerelateerd aan de kookkunst van degene die het klaarmaakt (en inblikt). Mijn opa was vroeger (jaren '80) na zijn pensionering onderhoudmonteur/klusjesman bij een keurslager. In de zomer ging hij altijd 5 maanden op vakantie (trektocht met de caravan door Europa). Van de slager kreeg hij dan altijd wat vlees in blik mee (gehaktballen, slavinken, karbonaadjes).
In zomervakantie gingen we dan allemaal naar een bepaalde camping in Zuid-Frankrijk. Dus dan kwam het wel eens voor dat er voor het eten zo’n blik open ging. Nou, dat was toch echt lekker hoor.

Maar inderdaad, zelf zou ik het voor een week wintersport niet meenemen, vooral als er voldoende winkels zijn.
Ga je een week op trektocht in de “bush-bush” dan vind ik het geen slecht idee.

@Hessel: Wat is er mis met een Sherpa?

Dat zijn meestal hele nette en complete winkels met redelijke prijzen.

Wat is campingboter?

Blij toe dat we hier nooit dat soort spullen meenemen. Wel wat kruiden (allemaal nieuwe potjes kopen vind ik een beetje zonde), wat vaatwasblokjes en nog iets om de eerste dag door te komen. De rest komt daar wel.

Tiny-M op 22 jan 2019 23:51

Campingboter… nam mijn moeder ook altijd mee. Groot blik met boter. Misschien was het toen wel omdat boter enkel in pakjes kwam (met zo’n papier erom). Kuipjes waren er toen ook nog niet. Ik herinner me het nog prima. Boter die de tent uit drijft is ook niet echt een succes.

Wat neem ik mee? Een aantal liter magere yoghurt en wat kruiden (al vergeet ik er ook wel eens wat waardoor ik inmiddels meerdere potjes ketoembar heb). Soms wel iets van vlees voor de eerste dag, maar dat is meer dat ik dan precies weet wat ik maak als we wat later aankomen. Rest van de week haal ik in de mini spar of we rijden eens beneden naar Fugen waar wat meer keus is.

*bericht bewerkt door Henrike op 23 jan 2019 07:36

It is an amazing world

dubbel

*bericht bewerkt door Henrike op 23 jan 2019 07:35

It is an amazing world

eerlijk is eerlijk. ik neem altijd wel een pot pindakaas en havermout mee. maar voor de rest loop ik zo nu en dan wel ff naar de supermarkt. meestal zijn die wel open na het skieen. en heb je ruim de tijd om wat te halen. ook wel lekker even wat lopen na de tijd.

En jullie kopen nooit knakworst 😜.
Blikjes tonijn.
Blikje paté.
Leverworst.
En vast wel frikandellen 🥴

DrPhil op 22 jan 2019 20:11

Frikandellen in blik? 😱😮

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En jullie kopen nooit knakworst 😜.

Blikjes tonijn.
Blikje paté.
Leverworst.
En vast wel frikandellen 🥴

DrPhil op 22 jan 2019 20:11

Geen van bovenstaande!

Nelis op 22 jan 2019 21:14

Idem, ik mag er niet aan denken.
Het enige eten wat we meenemen is een suikerwafel voor onderweg (heenreis).
Ah ja en druivensuiker, dat zit standaard in mijn skijas.

Bla, bla, bla.

@Tiny-m campingboter zit in een blik en smelt pas bij hogere temperaturen. Ideaal voor op zomervakantie wanneer er geen koelkast in de buurt is. Het heeft wel een hele aparte smaak. Behoorlijk vies wat mij betreft ;-)

Ik neem een Unox rookworst en een blik bruine bonen mee om Surinaamse bruine bonen met rijst te maken. En thuis maak ik alvast een mixje van zoete en zoute ketjap omdat dat in Oostenrijk niet te vinden is. Oh, en ook cayennepeper ;-)

Het enige eten wat we meenemen is een suikerwafel voor onderweg (heenreis).
Ah ja en druivensuiker, dat zit standaard in mijn skijas.[post]bartvwg op 23 jan 2019 08:39

Dat is wel weer het andere uiterste. Wij hebben wel eens 2,5 uur stilgestaan op de snelweg en ik was toch blij dat we een appeltje, gevulde koeken, snoep, drinken en nog andere dingen bij hadden.

Het enige eten wat we meenemen is een suikerwafel voor onderweg (heenreis).
Ah ja en druivensuiker, dat zit standaard in mijn skijas.

bartvwg op 23 jan 2019 08:39

Dat is wel weer het andere uiterste. Wij hebben wel eens 2,5 uur stilgestaan op de snelweg en ik was toch blij dat we een appeltje, gevulde koeken, snoep, drinken en nog andere dingen bij hadden. [post]Sinn op 23 jan 2019 09:03

Ik heb gegeten voor ik vertrek en daar red ik het wel mee hoor.
Bij een tankbeurt steek ik ook nog wel eens een croissantje of zo naar binnen.
En een dagje stilstaan zonder eten zou ik eigenlijk mezelf moeten opleggen. :D

Bla, bla, bla.

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

Shane op 22 jan 2019 19:39

Wij hebben altijd 3 of 4 kratjes mee. Die dingen zitten nog best wel snel vol…
We vinden het zonde om dingen thuis over de datum te laten gaan dus nemen dat altijd mee, vaak gaan er ook weer twee volle kratten mee terug. Dingen zoals brood beleg gaan niet op en gaan we niet helemaal los daar kopen. Frisdrank, koeken, afbakbroodjes, drop, koffie, vaatwastabletten etc. nemen we gewoon lekker mee. Avondeten kopen we, op de eerste avond na, altijd daar in de supermarkt, net als melk of andere niet houdbare dingen.
We gaan op wintersport voor de wintersport, niet om leuk naar de supermarkt te gaan. Daar hebben we nooit zin in de supermarkt en zijn we het zat als we de hele dag op de ski’s hebben gestaan. Er is altijd ruimte genoeg in de auto dus waarom zou je het niet mee nemen? Thuis tijd zat om lekker naar de supermarkt te gaan.

luuk777w op 23 jan 2019 01:59

3 of 4 kratjes passen bij mij echt niet in de auto hoor @Luuk777w, de leidinggevende neemt veel liever haar complete garderobe mee ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die campingboter is begrijp ik dus van voor de tijd van de campingkoelkasten?
Blij dat ik nooit meer op de camping zit.

Wij ook altijd voor… “t geval van…” onderweg wat extra om te knabbelen en om te drinken.
Voor de rest nemen we meestal niet veel mee want alles is ter plaatse te krijgen en daar hoef je echt niet veel moeite voor te doen om een superette te vinden.
Mijn echtgenote is wel “meester” in 'n voorraadje geneesmiddelen…iets voor hoofdpijn , spierpijn , diaree, constipatie, misselijkheid…Herkenbaar???😁

Born to run. B.S.

Ik neem niets mee heen, en niets mee terug, behalve een paar flessen Stiegl die nog overblijven.

Ik vind meestal de dingen ter plekke lekkerder, of in ieder geval anders, waardoor je echt een beetje het gevoel hebt weg te zijn. Kazen uit Tirol zijn heerlijk en bijvoorbeeld gekookte ham heeft een hele milde knoflooksmaak.
Dat maakt het voor mij af.

Voor de rest gooi ik alle aangebroken verpakkingen rucksichtloss in de container als ik naar huis ga. Ooit uit Spanje een keer een fles olijfolie mee terug genomen die kapot ging, werkelijk alles zat onder de olie.
Nooit meer.

Plaats een reactie