Wie zou dit nu mee op wintersport nemen?

Die campingboter is begrijp ik dus van voor de tijd van de campingkoelkasten?
Blij dat ik nooit meer op de camping zit.

Tiny-M op 23 jan 2019 09:50

Zoiets ja, een beetje universele drap … bedoeld voor brood, bak en braad uit de tijd dat we nog geen … kuipjes en flesjes hadden.
Zat in blik met een los kunsstof deksel, zodat je het toch weer af kon sluiten.

Geen idee of het nog bestaad, campeer niet meer (althans niet meer op het land)

Rob

Indien mogelijk (auto):
Heen:
Noodproviand, voor koffie/lunch etc. maken we gewoon gebruik van horeca gelegenheden

Terug:
Idem, aangevuld met wat lokale specialiteiten als

  • Kruiden (I)
  • Vijgenmosterd (CH)
  • Wijn (I)

Maar goed, wij zitten altijd in een hotel, dus hoef je niks mee te nemen.
En ter plekke hebben ze ook alles …

Rob

Ik zat afgelopen week in een appartement, voor het eerst in 10 jaar. Ik heb me echt ongelooflijk verbaasd wat mensen aan boodschappen meezeulen. Kratten en kratten vol, bizar. Dus geloof zomaar dat hier een goede markt voor is 😉.

Shane op 22 jan 2019 19:39

Wij hebben altijd 3 of 4 kratjes mee. Die dingen zitten nog best wel snel vol…
We vinden het zonde om dingen thuis over de datum te laten gaan dus nemen dat altijd mee, vaak gaan er ook weer twee volle kratten mee terug. Dingen zoals brood beleg gaan niet op en gaan we niet helemaal los daar kopen. Frisdrank, koeken, afbakbroodjes, drop, koffie, vaatwastabletten etc. nemen we gewoon lekker mee. Avondeten kopen we, op de eerste avond na, altijd daar in de supermarkt, net als melk of andere niet houdbare dingen.
We gaan op wintersport voor de wintersport, niet om leuk naar de supermarkt te gaan. Daar hebben we nooit zin in de supermarkt en zijn we het zat als we de hele dag op de ski’s hebben gestaan. Er is altijd ruimte genoeg in de auto dus waarom zou je het niet mee nemen? Thuis tijd zat om lekker naar de supermarkt te gaan.

luuk777w op 23 jan 2019 01:59

3 of 4 kratjes passen bij mij echt niet in de auto hoor @Luuk777w, de leidinggevende neemt veel liever haar complete garderobe mee ;).

Shane op 23 jan 2019 09:26

@Shane Hmmmmmmm… Oke, wij gaan altijd met een busje dus er is altijd nog wat ruimte vrij…

Wintersport, het beste wat er is.

Voor onderweg gaan er appels, nootjes, druivensuiker en veel water mee (gewoon uit voorzorg). Verder is wintersport een week om te genieten. Koken en boodschappen doen gebeurd thuis weer. Na het skiën ff relaxen in de welness en dan melden bij het diner. Naar huis toe gaan er wat liters Bombardino mee :-)

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik neem niets mee heen, en niets mee terug, behalve een paar flessen Stiegl die nog overblijven.

Ik vind meestal de dingen ter plekke lekkerder, of in ieder geval anders, waardoor je echt een beetje het gevoel hebt weg te zijn. Kazen uit Tirol zijn heerlijk en bijvoorbeeld gekookte ham heeft een hele milde knoflooksmaak.
Dat maakt het voor mij af.

Voor de rest gooi ik alle aangebroken verpakkingen rucksichtloss in de container als ik naar huis ga. Ooit uit Spanje een keer een fles olijfolie mee terug genomen die kapot ging, werkelijk alles zat onder de olie.
Nooit meer.

Ton_ op 23 jan 2019 10:46

Stiegl die overblijft? Dat heb ik nu nooit.

Ik neem niets mee heen, en niets mee terug, behalve een paar flessen Stiegl die nog overblijven.

Stiegl die overblijft? Dat heb ik nu nooit.

ruudsan op 23 jan 2019 15:10

Haha, ik wel. Meer dan zat. Ik koop altijd een krat. Maar we gaan eerst Apres Skiën in de kroeg, dan eten met wijn.

Dan trek ik thuis nog een Stiegl open, maar halverwege de tweede vallen mijn ogen dicht en ga ik naar mijn mandje.

Dit jaar mag mijn oudste zoon voor t eerst drinken.
Ik ben wel benieuwd of er ook dit jaar nog Stiegl mee terug komt, of dat we op dinsdag al bij moeten gaan kopen…

*bericht bewerkt door Ton_ op 23 jan 2019 15:30

haha grappige reclame…ik zou niet weten waarom je dit zou willen meenemen op wintersport. Ik neem trouwens nooit eten mee als ik op vakantie gaan. In zwitserland zijn de boodschappen erg duur maar het gesleep met spullen is het mij niet waard. Komt ook omdat je überhaupt niet met de auto bij je appartement kan, je moet met je bagage met de gondel naar boven in Riederalp. Maar in de zomer of naar andere skiegebieden neem ik ook niks mee. Mijn familie vind het rondstruinen in buitenlandse supermarkten trouwens gewoon echt leuk…ik niet hoor.

Mijn familie vind het rondstruinen in buitenlandse supermarkten trouwens gewoon echt leuk…ik niet hoor.

Michelle13 op 23 jan 2019 15:31

Oh daar kan ik wel van genieten. Vooral Italiaanse kleine supermarktjes, telkens weer leuk wat je aantreft. Waarbij ik wat langer blijf staan bij de kazen, vleeswaren en wijn.

Mr. Slow

@Shane,
Ik ben op zich ook wel van de lokale keuken, maar aan de andere kant, toen ik vorige vrijdag avond na de eerste skidag doodmoe, met koorts, in een vreselijk drukke supermarkt stond, waar ik niets wist te vinden, toen had ik maar wat graag gewenst dat we boodschappen mee hadden kunnen brengen van huis.

En wat betreft de hoeveelheid, “kratten en kratten” lukt makkelijk:
Ik deed voor 2 dagen boodschappen voor 2 gezinnen en toe had ik mijn complete winkelwagen al vol tot aan de rand, en toen moest ik nog langs de drankwinkel…

Ik kan me dus voorstellen dat jij mensen met kratten en kratten zag zeulen twerijl het eigenlijk alleen voor de eerste dag of 2 was.

En ik kan me dan weer niet voorstellen dat jij met zoveel kleding looopt te zeulen zoals jij beschrijft.
Wij hebben, buiten de skibroek en jas, ieder zo’n zakje met kleding mee:

null

*bericht bewerkt door Slim op 23 jan 2019 15:50

Wij nemen zo goed als alles mee in de wagens. Na het après-skiën kunnen we dan op het gemak naar de sauna en wat zwemmen, om daarna rustig te koken. Lekker relax en stukje goedkoper, ik heb er geen problemen mee op het appartement (let wel: dit is ruim, dus er is plek genoeg om vanalles binnen en op het terras te zetten).

Het is o zo hard genieten.

Wij nemen doorgaans allen wat kruiden, vaatwasblokjes (als er tenminste een vaatwasser is) de inhoud van de koelkast en een eerste fles wijn mee. En uiteraard wat snacks en drinken voor onderweg.
Boodschappen doen we daar wel. Meestal komen we vroeg in de middag aan en is de rest van de dag beschikbaar voor het “settelen” en daar hoort ern trip naar de lokale supermarkt bij.

Ik vind het geen probleem om nog te koken na een dag boarden, pistes sluiten al vroeg dus tijd genoeg voor een beetje kokkerellen.

Ik maak een lijstje van wat ik wil eten in de vakantie. Daarvoor neem ik een kratje mee met de boodschappen. Ik heb een hekel aan boodschappen doen na het skiën dus als ik het mee kan nemen prima. Soms komt het niet uit en danndoen we alsnog boodschappen in de sherpa of zo.

Wat zijn er toch veel mensen die een hekel hebben aan boodschappen doen na het skien, maar tegelijkertijd koken en de vaat doen geen probleem lijken te vinden… Kijk, daar heb ik nu geen zin in.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Oh ja, @Slim, dat van die kleren bepaal ik dus niet he 😉. Alhoewel wat jij doet op zijn zachtst gezegd ook nogal overdreven is, ik verschijn toch ook wel graag fris ruikend en goed gekleed aan het diner 😜.

*bericht bewerkt door Shane op 23 jan 2019 23:55

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inpakken maar die auto! Producten als jam, kaas en dergelijke zijn onbetaalbaar in die supermarkten in de Franse bergdorpen. In Oostenrijk gewoon langs de lokale billa/hofer en Zwitserland vermijden. Voila!

Ik vind het net leuk om eens in een andere supermarkt binnen te gaan en nieuwe producten te ontdekken. Hoort bij mijn manier van reizen.

Tsjonge wat een hoop reacties na mijn eerste berichtje! Dank! Het ging me trouwens niet specifiek om boodschappen meenemen, maar met name de blikken vlees “die mee op wintersport willen”. 😄 Toch is me wel bevestigd dat er maar weinig mensen hier ook daadwerkelijk blikken vlees mee nemen.

Boodschappen daarentegen, dat zeker. Maar dat hebben we in een ander topic trouwens ook al eens behandelt. En ik herinner me ook nog een keer een topic met zakken aardappelen en bloemkool die mee een gondel in moesten? 😂

Anyway, wat betreft mijn spulletjes die ik meesjouw: ga ik op wintersport met mijn vriendin, dan doe ik het liefste zo min mogelijk. Waaronder dus ook geen boodschappen, koken, afwassen etc. We hebben dan ook een hotel met halfpension. Met een groep vrienden boeken we wel een appartement en gaan we vaak zelf koken. Dat vind ik ook erg gezellig. We verdelen een beetje de taken. Tijdens het koken speelt een deel een spelletje, ander deel leest wat of frist zich op. En heb je gekookt, dan hoef je natuurlijk niet af te wassen 👌. Dan nemen we vanuit Nederland ook voor de eerste twee dagen boodschapjes mee. Die kratten boodschappen die door @Shane al even genoemd waren. Het zijn er vaak twee of drie. Meer niet hoor. We zijn wel eens door sneeuw erg laat aangekomen. Om dan de avond door te brengen op de sultana en Liga’s overgebleven uit de auto en de pakjes appelsap… 😱 - een vriend van me heeft trouwens wel de neiging om dan allemaal kratten bier uit Nederland mee te nemen. Dat vonden we allemaal
erg onzin (hij niet en deed het toch. Wij hadden - uiteraard - gelijk, want bijna alles ging vol mee terug naar NL). Dan hebben
wij liever flessen Paulaner / Erdinger / Lokaal bier.

Verder klinkt camping boter heel erg vies, zou het nog bestaan? Klinkt als een soort margarine.

En vind ik het leuk dat er inmiddels een tweede topic is met wat je mee terug neemt van de wintersport. Zie hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/451601

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis,
Inderdaad, je OP was echt om te lachen!

Campingboter een soort margarine? Ja, maar dan minder lekker…

@Nelis; neemt die vriend van je ook nog zijn eigen sneeuw mee?

Bier is wel de allergrootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Waar je ook bent in Europa; alcohol en tabak zijn nooit meer dan 5 minuten met de auto verder weg.
(Eigenlijk heel triest als je erover nadenkt, maar goed)

Inpakken maar die auto! Producten als jam, kaas en dergelijke zijn onbetaalbaar in die supermarkten in de Franse bergdorpen. In Oostenrijk gewoon langs de lokale billa/hofer en Zwitserland vermijden. Voila!

sneeuwkabouter op 23 jan 2019 23:51

Nederlandse kaas is zeker lekker. Maar Franse kaas overslaan als je in Frankrijk bent, foei! ;-)
Enne even bij een echte kaaszaak langsgaan dan is de kaas opeens stukken goedkoper.

Click. Click. Peace

Nou @Ton_ ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook een paar biertjes meeneem wanneer ik midden in de nacht aankom hoor ;). Eerste levensbehoefte he ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane,

Ja paar biertjes, als life-line kan ik inkomen. Dat is een risico dat je niet wil nemen, 100% eens.

Maar we hebben het hier over " allemaal kratten bier uit Nederland", dat vind ik toch wel echt iets anders. (Al ken ik jouw consumptie patroon natuurlijk niet)

Maar inderdaad; aankomen zonder kouwe pils is wel echt een nachtmerrie die je hele vakantie meteen kan verpesten. Gelukkig kun je in Oostenrijk bij nagenoeg elk pompstation alcohol kopen, dus een klein beetje vooruit plannen kan je een hele hoop ellende besparen.
;-)

*bericht bewerkt door Ton_ op 24 jan 2019 16:16

@Ton_ @Shane het waren inderdaad 3 kratten. De gek! Die vriend van mij heeft nog wel meer gekke trekjes hoor (aardige vent, maar om zijn eigenaardigheden moeten wij - en hijzelf gelukkig hartelijk lachen). Ik kan er een boek over schrijven.

Hij neemt altijd ook nog twee jerrycans benzine mee - want baas betaalt blijkbaar.

Oh en onderweg checkt hij op een lijstje alle vrachtwagen icoontjes achterop. Die zit dan onder de zonneklep. En hij markeert ze zodra hij er eentje gespot heeft tot het lijstje vol is :) - Dat heb ik ook nog nooit iemand zien doen

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis

Hahaha, OK.
Wij speelden met de kinderen auto-bingo toen ze klein waren (en ze nog geen smartphones hadden) .
Kaarten met tekeningetjes van kerken, hooibalen, paarden ,elektriciteitspalen etc. Wie het eerst de kaart vol had die won.
Dat doet hij dus nog steeds, soort van? Ben benieuwd wat Freud hier van vindt.

Maar wel grappig. Zo heeft ieder zijn eigen tics onderweg.
Wij maken zinnen met de letters op nummerplaten, liefst met de naam van een vriend of familie lid erin

HSM: Harrie skiet middelmatig
JFB: Jasper fietst bergop

Dat soort dingen.

Voel ik een nieuw topic aankomen???

Wij hebben meestal een fles champagne voor de eerste avond. Om te toosten op een leuke vakantie en een feestelijk begin.
Verder nemen wij zo min mogelijk mee.
Zo “peperduur” is het allemaal niet maar lekker wel…

Plaats een reactie