Skischoenen toerski (waar best aan te kopen?)

Hi,

Ik overweeg om eigen toerski-schoenen te kopen.
Materiaal (ski’s, vellen, stokken en gevulde rugzak) zou ik voorlopig nog locaal huren.

Ik ben eigenlijk op zoek naar interessante adressen waar ik gepast advies krijg en waar ze me dus kunnen helpen met de juiste keuze te maken.
Locatie is Vlaanderen, en ev. zuiden van NL.

Aankoop van dergelijke schoenen op internet, is voor mij geen optie. Ik wil ze echt passen en een boot fitting laten doen.

Indien jullie zelf interessante tips hebben voor mij, laat me dit gerust weten.

Ter info, bedoeling is niet om lange, intensieve meerdaagse tourski trips te maken van hut tot hut.
Bedoeling is meer om tijdens de skivakanties - naast het pisteskiën - een paar keer een trektocht te maken van een paar uur. Hoeft zeker niet extreem uitdagend of gevaarlijk te zijn. In tegendeel, we genieten ervan om met de familie in alle rust en stilte een wandeling of skitourtocht te maken door rustige dalen.
We gaan vaak naar Montafon. Een dergelijke fijne wandeling of tourtocht kan je dan maken in bv. het Gauerdal (nabij de Golm), boven op de Kristberg. Er is ook mogelijkheid om een door een gids begeleide tourtocht(je) te maken in Gargellen, bij het sluiten van de liften. Bij valavond dus, met de nodige verlichting.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

*bericht bewerkt door Snow70 op 22 jan 2019 22:02

Plaats een reactie