Wat nemen we mee terug van wintersport?

Een miniatuur Pistenbully voor op de hoedenplank in de auto vorig jaar en Gurktaler alpenkraüter.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Hooguit wat lokale producten als wijn, vijgenmosterd, kruiden etc en vooral (hopelijk) goede herinneringen en het vooruitzicht dat we er volgend jaar weer hopen te zijn.

Rob

Huisgebrouwen génépi als we dat geregeld krijgen.
Of een goeie limoncello als het Italië is.

Een zwangere vrouw

Chocola en Felix ketchup (de beste ketchup die er bestaat!).

Wintersport, het beste wat er is.

Kaas en worst uit Frankrijk en soms een Génépi…

Uit Italië (in de zomer, komende winter voor het eerst in de winter) een bepaalde pesto, paar wijntjes, balsamico azijn, fles goede olijfolie…

Uit Zwitserland chocola (dat koop ik in Nederland nooit maar vanuit Zwitserland altijd een paar repen waar ik ook maanden mee kan doen)…

Een krat voor limonade uit Oostenrijk! Ieder zijn eigen smaak, framboos/citroen want die is écht lekkerder dan limonade thuis 🙄, framboos, want ik lust geen citroen 😤 en voor mezelf vlierbloesem.

APeters op 23 jan 2019 17:16

Vlierbloesem kan je tegenwoordig ook goed in Nederland krijgen.
Die framboos citroen herken ik… ook wel eens een aantal van meegenomen.

En natuurlijk neem je altijd een paar toiletbonnen mee ;) Op de één of andere manier raken die nooit op.

Bennie op 23 jan 2019 16:40

Herkenbaar, heb inmiddels een hele verzameling. Skipassen ook trouwens.

Tiny-M op 23 jan 2019 17:11

Ik heb nu weer vijf van die wc bonnetjes verzameld en die geef ik over een paar weken aan onze zoon.
Mag hij er iets kleins van uitzoeken.

It is an amazing world

Van die zakjes met kaiserschmarren gaan altijd mee terug. En een flesje zirbenschnapps. Dat ligt dan te overzomeren in de vriezer en gaat ergens in de winter weer open. En ieder jaar zeggen we tegen elkaar: ‘vies he?’
Soms ook wel van die mooie Trachten. Niet dat ik thuis in een Dirndl rondloop, maar ik heb wel een heel mooi fluwelen jasje en een geruite blouse met houten knoopjes.

Zakjes knoflooksoep, kaiserschmarrn, Almdudler, Pago, Lindt chocolade (Zwitserland)

Afgelopen keer uit Oostenrijk Almdudler, bergkäse, kaiserschmarn en schinken (groot blok) mee teruggenomen :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik ga dit jaar Käsespatzl uit de supermarkt meenemen… gewoon een paar pakjes om af en toe eens te maken

Zie hier een aantal keer voorbij komen dat mensen zakjes/ pakjes kaiserschmarrn meenemen.
Zelf kook ik nooit met zakjes en pakjes en potjes. Volgens mij is zelf maken net zo makkelijk als een pakje/ zakje en 10 keer lekkerder en 100 keer zo gezond.

(Gezond zal het niet zijn, dus laat ik het anders zeggen; 100 keer minder ongezond.)

https://www.culy.nl/recepten/kaiserschmarrn/

Zie hier een aantal keer voorbij komen dat mensen zakjes/ pakjes kaiserschmarrn meenemen.
Zelf kook ik nooit met zakjes en pakjes en potjes. Volgens mij is zelf maken net zo makkelijk als een pakje/ zakje en 10 keer lekkerder en 100 keer zo gezond.

(Gezond zal het niet zijn, dus laat ik het anders zeggen; 100 keer minder ongezond.)

https://www.culy.nl/recepten/kaiserschmarrn/

Ton_ op 24 jan 2019 15:21

Ik dacht bijna al dat ik de enige was die alles zonder pakjes en potjes doet tegenwoordig. Bij 9 van de 10 gerechten vind ik iets uit potjes echt niet meer te vreten wanneer ik het een keer van verse producten heb gegeten…

Born to Ride

Een zwangere vrouw

Kasper op 24 jan 2019 02:13

Haha zo chill deze!

Mr. Slow

, een stuk Tomme en Beaufort (kaas) mee teruggesleept.

Henrike op 23 jan 2019 15:42

Dan ga je hopelijk met de auto en met dakkoffers?
Ik houd van kaas, maar heb gemerkt dat die lekkere kaas in de koffer/auto ineens een stuk minder lekker ruikt, dus ben daar maar mee opgehouden ;-)

Fijn zo’n topic; goed om te zien dat iedereen weer anders is en anders naar de dingen kijkt
We zijn geen lemmingen die blind hetzelfde doen: de een skiet, de ander board, de een gaat naar Oostenrijk en de ander naar Frankrijk, de een neemt een hotel, de ander een appartement, de een kookt en de ander niet.
Er is geen slechter of beter. Heerlijk!!

Meerdere tubes Stiegl Biersenf !!! Aanrader !

@Matthias123

Herkenbaar. Ik maak alles zelf. Ook zongedroogde tomaten, pesto, tapenades en noem maar op, alles met verse producten. Ik moet ook wel zeggen dat ik dat allemaal erg leuk vind om te doen. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met zelf ketchup maken. Ook heel simpel eigenlijk.

Spul uit de supermarkt kan me doorgaans niet (meer) bekoren. Altijd te zoet of te zout, of anders in ieder geval te chemisch. En Unilever lacht de ballen uit zijn broek want zelfs de meest simpele dingen zijn tegenwoordig uit een pakje te krijgen

Met als hoogtepunt deze.

null

Wie koopt nou zoiets? En vooral ook: wat zit er dan in?
Maar goed we dwalen af.

@Wierdo: Stiegl Biersenf? Die ken ik niet. Die gaat wel op de lijst ‘Must try.’ Ik ben dol op bier en mosterd, dus die combinatie moet wel goud zijn!

Dus dit jaar gaat er dan toch misschien iets mee terug buiten bier.

*bericht bewerkt door Ton_ op 24 jan 2019 17:10

Een klein magneetje, voor de verzameling (± 275 stuks nu)

Een klein magneetje, voor de verzameling (± 275 stuks nu)

niekniek op 24 jan 2019 20:37

Die heb ik ook… We verzamelen per land. Dus gaat minder rap. Vorig jaar wel een mini koebel meegenomen. Hangt in de kerstboom.

It is an amazing world

Zakjes kaisersmarren, schiwasser, Goulash :-)

Uit Zwitserland : chocolade, rösti, zakjes zurcher geschnitzeldes en dit keer twee paar skischoenen.

Paul

Vrijwel alles wat ik er mee naar toe heb genomen 😄

Hier zeker wel de lekkere simpele zakjes Kaiserschmarren… En een heeeeleboel chocola, voor de hele familie… en voor onszelf natuurlijk. En verder… een bruine kop, een stel stevige kuiten, een goed gevulde maag en een hoofd vol mooie herinneringen. Zo komen we de ‘après-skiweek-depressie’ zoals wij die noemen wel door!

Almdudler! Al ga ik tegenwoordig met het OV en dan is het te zwaar. Maar in de auto gaat altijd Almdudler mee terug (dat hier alleen lang niet zo lekker smaakt als op de piste ;)).

Als ik in St.Mortiz (engadin) ben dan een Engadiner nusstorte: een lekkere taart gemaakt van noten, caramel en deeg. En is dus makkelijk mee te nemen zonder dat die vervormd of over de datum gaat. Meestal rekenen we er meteen 5 af om wat uit te delen aan de familie.

Uit frankrijk haal ik kaas, wijn, worst

en uit Oostenrijk neem ik alleen maar een kater en piepende oren mee van al de feestjes :)

Ik probeer altijd sneeuw mee te nemen, maar krijg het nooit de grens over :P

Not all who wander are lost

Als ik in St.Mortiz (engadin) ben dan een Engadiner nusstorte: een lekkere taart gemaakt van noten, caramel en deeg.

MaartenLobregt op 25 jan 2019 11:42

Werd nieuwsgierig, is dit hem? Ziet er vreselijk verrukkelijk jammie lekker uit.
Tip: je hoeft niet meer Zwitserland op vakantie.
https://www.cakies.nl/recept/engadiner-nusstorte-zwitserse-n…

Als ik in St.Mortiz (engadin) ben dan een Engadiner nusstorte: een lekkere taart gemaakt van noten, caramel en deeg.

MaartenLobregt op 25 jan 2019 11:42

Werd nieuwsgierig, is dit hem? Ziet er vreselijk verrukkelijk jammie lekker uit.
Tip: je hoeft niet meer Zwitserland op vakantie.
https://www.cakies.nl/recept/engadiner-nusstorte-zwitserse-n…

Wintergast op 25 jan 2019 12:58

Jazeker dat is hem! Ik ben benieuwd of het recept in de buurt komt van de lokale bakkerskunsten. Maar leuk om binnenkort zelf te maken en te vergelijken. Dank voor het recept!

Als ik in St.Mortiz (engadin) ben dan een Engadiner nusstorte: een lekkere taart gemaakt van noten, caramel en deeg.

MaartenLobregt op 25 jan 2019 11:42

Werd nieuwsgierig, is dit hem? Ziet er vreselijk verrukkelijk jammie lekker uit.
Tip: je hoeft niet meer Zwitserland op vakantie.
https://www.cakies.nl/recept/engadiner-nusstorte-zwitserse-n…

Wintergast op 25 jan 2019 12:58

Haha, die maak ik ook vrij regelmatig. Zooo lekker!
Ooit een keer bij m’n tante gegeten en iedereen in de familie maakt hem wel.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 25 jan 2019 13:05

Plaats een reactie