Ski Daypack (rugtas) tips?

Hoiii!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een daypack voor dames, het liefst niet meer dan 15 liter. Op internet vind ik bijna alleen maar grotere daypacks… Mijn vraag is dus of er mensen zijn die advies hebben voor mij!

Ik heb zelf al gekeken naar de powder rider van Ortovox, die mij tot nu toe het meest aanspreekt.

Dakine Heli Pro (12 L), Dakine Poacher 14 L… beiden uniseks, dat wel.

dakine heli 12
orthodox free rider
evoc line
evoc day team

pas de “VAUDE” uphill 9 l w gekocht en zéér goed bevonden verleden week op skitrip.

Born to run. B.S.

Wij hebben hier de Lowe alpine edge II 18L gekocht.

https://www.tonnotermans.nl/lowe-alpine-edge-18.html…

Het is wel even zoeken omdat het een lijn was van vorig jaar (of het jaar daarvoor) Maar deze rugzak is zo klein, maar er kan heel veel in. Het is een 18L maar ziet er uit als 15. Hij zit heerlijk, goede support en snijdt niet in je nek (waar ik vaak met anderen wel last van heb)

Wellicht is Lowe alpine sowieso een leuk merk om naar te kijken. De kwaliteit is super en ze zijn ook nog eens redelijk betaalbaar.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik heb zo’n kleine skirugzak van de decathlon. Kost weinig, is fijn en kan makkelijk op je buik (in de lift). Ze hebben hem elk seizoen maar hij is erg gewild, dus vaak snel helemaal op.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben tevreden met mijn Decathlon Reverse rugzak.
Dit systeem maakt dat je de rugzak niet volledig af moet doen in de liften, maar alleen 1 kant losmaakt.
(Is wel niet specifiek voor dames)

Glide on!

Ik heb een dakine 12 liter en er past alles in wat ik nodig heb. Fijne rugzak en aan het eind van het seizoen met korting. Tevens met drinkzakfaciliteit.

Wij hebben hier de Lowe alpine edge II 18L gekocht.

https://www.tonnotermans.nl/lowe-alpine-edge-18.html…

Het is wel even zoeken omdat het een lijn was van vorig jaar (of het jaar daarvoor) Maar deze rugzak is zo klein, maar er kan heel veel in. Het is een 18L maar ziet er uit als 15. Hij zit heerlijk, goede support en snijdt niet in je nek (waar ik vaak met anderen wel last van heb)

Wellicht is Lowe alpine sowieso een leuk merk om naar te kijken. De kwaliteit is super en ze zijn ook nog eens redelijk betaalbaar.

Bouli op 23 jan 2019 19:00

Ik zou dan eerder de Airzone serie van Lowe Alpine pakken. Even afhankelijk van je lengte en de inhoud die je nodig hebt. De Airzone 14 is er alleen in damesuitvoering, dus is het de ND 14, maar is een geweldige tas als ie op jouw rug goed zit. Ruim, ideale rits constructie, ventilerend rugpand (voor skiën misschien wat minder belangrijk, maar multifunctioneel) en een prima heupband. Wil je een slagje groter, dus als concurrentie voor de Edge II 18, dan heb je de Airzone Z20. Het damesmodel de Airzone ND18 zit daar tussenin.

Het is een iets luxere tas dan de Edge en heeft een ventilerend rugpand wat je net moet willen of niet, maar hij heeft zeker mijn voorkeur als het gaat om de Lowe Alpine tassen. Ken er ook alleen maar louter positieve verhalen over.

Ik wil zelf graag een Ortovox Free Rider 18 of 24 omdat je daarbij je slang van je drinkzak door de schouderband kan halen en dus isolerend is, maar dan zit je gelijk in een heel andere prijscategorie.

Dakine Heli Packs zijn ook altijd prima, maar je moet net even kijken of de tas bij jou lekker zit en of ie de functionaliteiten hebt die je wil. Je hebt de meest basic daypacks tot de meest luxe tassen, maar als ze kut zitten heb je er geen zak aan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Sinds deze winter gebruik ik de EVOC FR DAY 16l.

Ideale rugzak die zo dun is dat je hem in de lift niet af hoeft te doen en gewoon op je rug kunt laten.
Had zelf een 3-eenheid mee dus zelf met o.a. schep en sonde in de tas gaat dit nog prima.

Ook bij deze tas kan de slang van je drinkzak door je schouderband wat zeker ideaal is bij koud weer.

Eveneens is er een rugbeschermer geïntegreerd wat voor mij de reden was voor deze tas te kiezen.

*bericht bewerkt door JMI op 24 jan 2019 11:26

Plaats een reactie