Skies delen voor Mono ski

Zijn er nog monoskiers die toe zijn aan nwe skies? Ik zit nu te denken aan:

Head WorldCup Rebels i.Speed Pro + Freeflex EVO 16 18/19

of

Atomic Redster S9 + X14 TL RS 18/19

Of iets vergelijkbaars.
Misschien is er iemand die een setje wil delen, scheelt weer de helft van 't geld ;) .

null
null

heb de S9 van antomic moet zeggen is een heerlijke ski iets minder rebound dat de dubbeldecks van mijn vrouw maar toch echt een heerlijke piste ski.

is de piste puur ijs… heheh dan doen ze het toch wat minder :) maar verder zalig ski wil echt goed de korte slalom bocht in. beetje onrustig op de rechte stukken maar ja blijft een slalom ski die willen niet rechtdoor.

Goed te weten EmielZ, dank voor je reactie.

@griffinarnold volgens mij zijn er veel lezers die de bedoeling van je topic niet helemaal snappen. Is het nu de bedoeling dat je raad wilt over deze 2 specifieke ski’s? Of zoek je iemand om samen een nieuw paar mee te kopen?

@griffinarnold volgens mij zijn er veel lezers die de bedoeling van je topic niet helemaal snappen. Is het nu de bedoeling dat je raad wilt over deze 2 specifieke ski’s? Of zoek je iemand om samen een nieuw paar mee te kopen?

JensVanD op 24 jan 2019 09:45

Dat laatste uiteraard, hij heeft er namelijk maar 1 nodig.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Beste @jensvadD, ik zoek iemand om samen een nieuw paar mee te kopen. Als mono zit skier heb je maar 1 ski nodig namelijk.
Deze twee modellen staan er bij om aan te geven wat voor soort ski ik van plan ben om te gaan kopen. Maar ik sta open voor suggesties en overleg voor een vergelijkbaar ander model.

Hoop dat het zo wat duidelijk is? Dank dat je me op de verwarring wijst.

Ps het is natuurlijk wel fijn om te horen of de keuze juist is :), zoals @EmielZ aangaf.

*bericht bewerkt door griffinarnold op 24 jan 2019 09:53

@griffinarnold waar je nog eens naar kunt kijken is het model van vorig jaar, ik heb deze 2e hands aan het eind van het seizoen gekocht waren 3x verhuurd dat seizoen en aangezien ze niet graag die ski’s in de opslag zetten. Want daar moeten de ski’s van het volgende seizoen komen. Heb ik ze mee kunnen nemen voor nog geen 200 euro.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/849b2f8d4919abe41cc5597c...

Ik zat met zo’n ski in mijn gedachten, vandaar ;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/849b2f8d4919abe41cc5597c...

Ik zat met zo’n ski in mijn gedachten, vandaar ;)

JensVanD op 24 jan 2019 10:14

Haha, jij dacht hij zaagt van beiden 1 kantje af en lijmt ze tegen elkaar ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee ik dacht dat hij zo een ski had maar nu ook een gewoon setje wou. En dan met ‘de helft van de kosten’ dacht ik dat hij samen met iemand die wou aankopen om ze dan om de beurt te kunnen gebruiken. Ik vond het al een raar idee, daarmee vroeg ik het ;)

Nee ik dacht dat hij zo een ski had maar nu ook een gewoon setje wou. En dan met ‘de helft van de kosten’ dacht ik dat hij samen met iemand die wou aankopen om ze dan om de beurt te kunnen gebruiken. Ik vond het al een raar idee, daarmee vroeg ik het ;)

JensVanD op 24 jan 2019 10:38

Dat dacht ik dus ook! :)
Niks abnormaals dus. :p
Oef.

Bla, bla, bla.

Snapte er ook geen zak van, maar topicstarter zoekt inderdaad ski voor een zitski en da’s ook mono, alleen is dat toch iets anders dan het idee dat ik heb bij een monoski (inderdaad zo’n ding met 2 bindingen naast elkaar)

Edwin van Riel

Pffff, ik had ook al gegoogeld maar durfde niet reageren want dacht dat alléén ik er niets van snapte.😁

Born to run. B.S.

Dat is dan weer opgeklaard! ;)

Ik heb eventueel nog een ongebruikte linkerski staan, elan SLX van vorig jaar geloof ik… Stuur maar even een PM als je meer info wilt!

(Ik ski op 1 been (rechts) vanwege een amputatie links)

*bericht bewerkt door Jodelaar op 24 jan 2019 11:19

Ik heb eventueel nog een ongebruikte linkerski staan, elan SLX van vorig jaar geloof ik… Stuur maar even een PM als je meer info wilt!

(Ik ski op 1 been (rechts) vanwege een amputatie links)

Jodelaar op 24 jan 2019 11:18

Amphibio @Jodelaar? Is dat niet hinderlijk voor je bocht naar rechts dan?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Is inderdaad een amphibio, maar ik merk weinig van het verschil tussen links en rechts.

Pffff, ik had ook al gegoogeld maar durfde niet reageren want dacht dat alléén ik er niets van snapte.😁

dan58 op 24 jan 2019 10:59

De mensen die het moeten snappen snappen het, de anderen kunnen er eventueel iets van leren. Of niet. All is well.

Ik heb eventueel nog een ongebruikte linkerski staan, elan SLX van vorig jaar geloof ik… Stuur maar even een PM als je meer info wilt!

(Ik ski op 1 been (rechts) vanwege een amputatie links)

Jodelaar op 24 jan 2019 11:18

Amphibio @Jodelaar? Is dat niet hinderlijk voor je bocht naar rechts dan?

Shane op 24 jan 2019 11:39

De SLX van vorig jaar heeft toch geen Amphibio meer?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik heb eventueel nog een ongebruikte linkerski staan, elan SLX van vorig jaar geloof ik… Stuur maar even een PM als je meer info wilt!

(Ik ski op 1 been (rechts) vanwege een amputatie links)

Jodelaar op 24 jan 2019 11:18

Amphibio @Jodelaar? Is dat niet hinderlijk voor je bocht naar rechts dan?

Shane op 24 jan 2019 11:39

De SLX van vorig jaar heeft toch geen Amphibio meer?

FrankW op 24 jan 2019 16:04

Scherp! klopt, die van mij is de laatste met amphibio, van seizoen 2016/2017.

Ik zat met zo’n ski in mijn gedachten, vandaar ;)

JensVanD op 24 jan 2019 10:14

Was je niet de enige …

Rob

Nee ik dacht dat hij zo een ski had maar nu ook een gewoon setje wou. En dan met ‘de helft van de kosten’ dacht ik dat hij samen met iemand die wou aankopen om ze dan om de beurt te kunnen gebruiken. Ik vond het al een raar idee, daarmee vroeg ik het ;)

JensVanD op 24 jan 2019 10:38

Dacht ik ook en op zich geen onredelijke gedachtengang.
Ik wissel ook …

Rob

Misschien iets voor de TS:
De kreet ‘zitski’ voorkomt dit soort misverstanden …

Rob

.

*bericht bewerkt door Arjann op 25 jan 2019 17:37

Misschien iets voor de TS:
De kreet ‘zitski’ voorkomt dit soort misverstanden …

RCGrootveld op 25 jan 2019 17:17

Wat een onzin.
Zo kan het ook:
Sorry krijg het plaatje niet geüpload, maar er zijn ook mensen die op 1 been skiën en met aangepaste stokken.

*bericht bewerkt door Arjann op 25 jan 2019 17:39

Als zitskiër heb je wat meer gewicht bij je dan als ‘gewone’ skiër. Wil je dan niet een stijvere ski om dat gewicht beter te ondersteunen? De Head i.Speed Pro snap ik dan.
De Atomic zit aan de softe kant van het spectrum en zou ik om die reden niet zo snel kiezen (hetzelfde geldt voor de Elan overigens). Bovendien is de S9 een slalom lat met een kleine radius, terwijl de Head i.Speed Pro een GS lat is… Nu ben ik wél in verwarring…
Wat voor radius ben je naar op zoek? En is voor zitskiën een steviger model niet beter?

Als zitskiër heb je wat meer gewicht bij je dan als ‘gewone’ skiër. Wil je dan niet een stijvere ski om dat gewicht beter te ondersteunen? De Head i.Speed Pro snap ik dan.
De Atomic zit aan de softe kant van het spectrum en zou ik om die reden niet zo snel kiezen (hetzelfde geldt voor de Elan overigens). Bovendien is de S9 een slalom lat met een kleine radius, terwijl de Head i.Speed Pro een GS lat is… Nu ben ik wél in verwarring…
Wat voor radius ben je naar op zoek? En is voor zitskiën een steviger model niet beter?

GiGi op 25 jan 2019 18:05

De ene dag is de andere niet. En de ene piste is de andere niet. Dit is wat ik nu in gedachte heb om aan te schaffen in aanvulling op de skies die ik heb. Maar ik sta open voor suggesties als een medekoper iets anders wil. Heb je iets in de aanbieding/doe je mee? Of ben je gewoon nieuwsgierig?

Plaats een reactie