Snowboard bewaren

Ik heb 3 jaar geleden leren rijden op een Burton all-mountain plank.
Het board was toen van 2010 maar mits een nieuw set bindingen heeft deze 2 jaar prima werk geleverd!
Intussen heb ik mij een nieuwe plank aangekocht, inclusief bindingen wegens pakket verkoop.
Ik wilde graag het board verkopen.
Mijn vrouw stelt voor om die te houden en deze later aan onze zoon te geven.
Omdat onze zoon nog volop moet groeien, (12 jaar worden) heeft hij geen eigen materiaal maar verlangt hij er wel naar.
Naar zijn groei te zien zal hij mijn postuur krijgen tegen zijn 16-17 jaar zal hij er ongeveer zijn.

Alleen vraag ik mij af?
Mijn zoon vliegt mij al voorbij zonder veel moeite.
Haalt toeren uit waar zijn moeder een hartstilstand van krijgt en ik toch wel stiekem jaloers op ben. :-P
Als hij voldoende gegroeid is en mijn ‘oude’ plank krijgt, of dit al niet buiten zijn niveau is?
Of is de plank gewoon te oud dan?
Van 2010 is de plank tegen dat mijn zoon 16/17 is, zijn we 2025, dus 15 jaar…

Voor de duidelijkheid het is niet voor het geld dat ik deze zou verkopen.
Gewoon omdat hij hier anders maar staat en perfect iemand anders gelukkig kan maken.
De plank is steeds goed onderhouden geweest.

Ik heb mijn eerste plank, waar ik het op geleerd heb, destijds ook verkocht.

Nu heb ik spijt, had hem graag bewaard, als “collectors item”. Dan had ik hem in de schuur opgehangen ofzo, zodat ik hem regelmatig nog eens zou zien…

Als hij niet in de weg staat zou ik hem gewoon bewaren. Gaat ie hem niet gebruiken, dan kun je hem altijd nog verkopen.

Gewoon verkopen.
idee hierachter: voor de prijs die je er nu voor krijgt, zul je er over 5 jaar wel iets gelijkaardigs van kwaliteit voor kunnen terugvinden, maar ondertussen heeft het board geen jaren in de weg gestaan / staan wegroesten + heb je ineens een board met veel nieuwere techniek.
Voor een snowboard komt er nog bij dat het plastic van de bindingen zal verouderen en deze dus mogelijk niet meer bruikbaar of gewoonweg gevaarlijk geworden zullen zijn.

Glide on!

Ik heb ook mijn eerste boardje en bindingen nog:

Burton Cruzer 165, uit 1988.

http://retrosnow.com/shop/burton/cruzer/

Die zal ik nooit meer wegdoen.

Daarna heb ik een aantal jaren gehuurd, totdat ik Burton Cascade gekocht heb. Toen die aan vervanging toe was heb ik hem op marktplaats gezet, maar kon ik er niet genoeg voor krijgen. Dan hou ik hem liever.

Dus ik heb twee oude planken, waar ik nooit meer iets mee ga doen, anders dan naar kijken. (Hangen aan de muur in mijn werkkamer)
Pure nostalgie, dus.

Uit Nostalgie vind ik het prima om dat soort dingen te bewaren. Ik zou dat niet doen om hem tzt door je kind te laten gebruiken. Je weet toch niet wat je kind ermee gaat doen. Misschien boardt ie wel niet meer.
De technische ontwikkeling van dat soort materiaal gaat ook vrij hard, dus tegen die tijd is er weer veel beter materiaal te krijgen.

(En als je Rob Jette mag geloven kun je tegen die tijd niet eens meer snowboarden, want dan is het 's winters 30 graden in Oostenrijk. Maar dit terzijde)

Dus; tenzij om nostalgische redenen; weg ermee!

Bewaren heeft weinig zin, dan is alles al zover verouderd dat je zoon er waarschijnlijk geeneens trek in heeft, om nostalgische redenen zou je hem kunnen bewaren natuurlijk. Mijn eerste boards heb ik ook nog staan.

Hoe lang is je zoon en het board. Want misschien kan hij m nu al proberen. Anders verkopen. Ga tzt samen met hem een mooi boardje kopen.

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie