Gezocht: Gebied(en) met veel sleepliften

Ik ben op zoek naar een skigebied waar nog veel sleepliften zijn.
(Wellicht een vreemde vraag omdat de meeste mensen deze juist willen vermijden.)
Bestemming maakt weinig uit.
Ik kan in de krokusvakantie (3/03 - 10/03) en/of paasvakantie (07/04 - 14/04)

Groetjes!

Berwang heeft er relatief veel, in Kleinwalsertal zijn er ook wel een paar en veel gletschers natuurlijk ook.

Ivm hoogtevrees?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als de bestemming niet uitmaakt, dan Levi in Finland. Daar heb je maar twee stoeltjes liften en verder alleen maar sleepliften. Maar ik weet niet of je zoiets zoekt? Verder heb ik geen ervaring met gebieden i.c.m. veel sleepliften.

Ik kan je niet helpen, maar ik ben wel heel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.
Enige reden die ik kan bedenken is dat iemand angst heeft in een stoeltjeslift of cabine?

Ik kan je niet helpen, maar ik ben wel heel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.
Enige reden die ik kan bedenken is dat iemand angst heeft in een stoeltjeslift of cabine?

Ton_ op 24 jan 2019 10:43

Enige reden die ik kan bedenken is het maken van een lijstje ‘Te Mijden Gebieden’ :p

Bla, bla, bla.

In Termignon (Val Cenis) heb je lange sleepliften met prachtige rustige pistes aan. Ook in Valloire heb je er redelijk veel.

Ik kan je niet helpen, maar ik ben wel heel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.
Enige reden die ik kan bedenken is dat iemand angst heeft in een stoeltjeslift of cabine?

Ton_ op 24 jan 2019 10:43

Hoogtevrees c.q. constructievrees vermoedelijk dan?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

In Zwitserland zijn er nog relatief veel sleepliften. En diverse kleine gebiedjes overal. Maar de sleepliften zijn toch behoorlijk uitgefaseerd.

Veysonnaz, Val d’Anniviers en eventueel Adelboden (heeft 2 deelgebiedjes met veel sleepliften).

Click. Click. Peace

Dank Rogier, die had ik gemist.

Maar dat is een beetje hetzelfde als een pleidooi voor het behoud van de trekschuit of de stoomtrein, imho.

Technische vooruitgang is niet te stoppen.

Val d’Anniviers!
In elk van de drie deelgebieden ontzettend veel sleepliften, die dan nog eens de meest prachtige pistes ontsluiten.

Het uitzicht boven zinal of op de Bella tolla in st. Luc zijn ongeëvenaard.

@Seb : lang geleden dat je in Valloire was denk ik? Enkel op Grand Platteau heb je er enkele maar heel het gebied kan je bereiken met - weliswaar oude - stoeltjesliften.

Wel akkoord met Termignon maar die pistes die je ervoor krijgt 😍😍…

Les Sybelles… 37 sleepliften

@Vreek Het is ver weg maar vooral in de zuid franse alpen heb je nog wel een paar gebieden met erg veel sleepliften:
Orcières Merlette heeft erg veel sleepliften
in de Queyras regio zijn ook veel sleepliften te vinden. al moet je daar wel veel reizen tussen de gebiedjes. Hier zal @Rogier je vast meer over kunnen vertellen.

In Zwitserland heb je Arolla wat echt wel een pareltje is. Dit gebied heeft bijna 50km aan pistes en bestaat uit alleen maar (hele lange) sleepliften. Het is erg hooggelegen en daardoor erg sneeuwzeker en ligt in een fenomenale omgeving. Je hebt alle soorten pistes van blauw tot echt pittige zwarte pistes. Ver weg van alle massa in een echt oud en authentiek dorpje. Het gebied zal ook in de paasvakantie nog ruim voldoende sneeuw hebben, het is alleen de vraag of het dan nog open is. Het is er namelijk altijd super rustig en met de pasen misschien zelfs wel zodanig rustig dat het niet rendabel is.

Dicht bij huis zijn er in het Sauerland nog een hoop gebiedjes te vinden die uit (bijna) alleen maar sleepliften bestaan zoals Altastenberg, Neuastenberg, Zuschen, Bodefeld - Hunau, Eschenberglifte Niedersfeld, Wilde Wiese. Deze zijn over het algemeen in de krokus erg druk en met de pasen niet meer open.

Born to Ride

Arolla kan ik zeer aanraden. Mooi gebied met lange sleepliften en een prachtige omgeving.

May the ski force be with you !!

@Seb : lang geleden dat je in Valloire was denk ik? Enkel op Grand Platteau heb je er enkele maar heel het gebied kan je bereiken met - weliswaar oude - stoeltjesliften.

Wel akkoord met Termignon maar die pistes die je ervoor krijgt 😍😍…

VDG_1979 op 24 jan 2019 11:39

4 weken geleden 😀. Op de Crey du quart zijn er 4 sleepliften. Het is waar dat je, buiten le grand plateau, alles ook met zetelliften kan bereiken. Maar er is op die kant voor veel pistes ook een sleepalternatief.

En inderdaad, Termignon…♥️

Espace Diamant kent heel veel sleepliften, met prachtige, extreem rustige pistes. Vooral de kant van Crest Voland kent enkele pareltjes. Ook vanuit Notre Dame de Bellecombe nog mooie sleepliften.

Serre chevalier! Aantal fantastische sleepliften.

Bedankt alvast voor de reacties. Ik hoorde ook van iemand dat La Joue du Loup interessant is. Iemand ervaring mee?

Ik kan je niet helpen, maar ik ben wel heel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.
Enige reden die ik kan bedenken is dat iemand angst heeft in een stoeltjeslift of cabine?

Ton_ op 24 jan 2019 10:43

Ik ben ook benieuwd! @Vreek?

Mr. Slow

Les Sybelles.

Val d’Anniviers!
In elk van de drie deelgebieden ontzettend veel sleepliften, die dan nog eens de meest prachtige pistes ontsluiten.

Het uitzicht boven zinal of op de Bella tolla in st. Luc zijn ongeëvenaard.

Kasper op 24 jan 2019 11:36

Leuk om te lezen. Krijg ik er nog meer zin in!
Wij gaan met ons gezin hier 15 feb naar toe voor een week. Grimentz.
Voor het eerst naar Val d’Anniviers na aantal keren Les 4 Vallées en kleinschalige Franse gebieden.

❄️

Plaats een reactie