Staalkant blijft bot

Hallo,

Ik ben voor een vriend een paar ski’s aan het slijpen, maar een bepaald stuk krijg ik onmogelijk scherp. Zoals jullie zien op de foto in bijlage zitten er op een stuk van de staalkant “kapjes”. Ik weet niet hoe die erop zijn gekomen, maar ik vermoed door slecht te slijpen in het verleden.

De chroomvijl en carrosserievijl hebben helemaal geen grip op dat stuk. Heb het stuk al meer effen proberen te maken met verschillende diamantvijlen, maar niets werkt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

null

Deze kunnen heel goed door steen erin gekomen zijn. Ik denk niet door slecht slijpen, of dat moet met een kettingzaag gebeurt zijn…

Als je deze per ze weg wil hebben is het slijpen slijpen slijpen… Maar dat kost je erg veel materiaal. Omdat dit niet op de hoek van de staalkant zit, zul je er in de praktijk weinig van merken.

Al zouden het mijn ski’s zijn zou ik dit laten zitten. Dit is minder erg dan een braam op de hoek van de staalkant…

Click. Click. Peace

Ergens langs een steen of rots gegaan.
De staalkant wordt dan heet en keihard.
Als andere vijlen niet meer werken, zijn er speciale diamantvijlen of een soort steen waarmee je die hardheid eruit kunt halen.
Even MK Skiservice vragen, die kunnen je precies vertellen wat je nodig hebt.

Bedankt alvast. Ik ken wel iemand met een Wintersteiger Discman. Zou zo een toestel het probleem kunnen oplossen zonder er bij wijze van spreken een halve staalkant af te moeten slijpen? Of gaat dit ook niet zo veel verschil maken?

Anders laat ik het gewoon maar zo hoor.

@grsuy Je slijpt gewoon materiaal weg. En weg is weg… ;-) op de foto kan ik niet inschatten hoe diep het zit. Die inschatting moet je zelf maken. Als het diep is slijp je veel materiaal weg, als het niet diep zit… ;-)

Click. Click. Peace

Ok, I see… Dan laat ik het gewoon zo :-). Thanks!

Aluminium oxidesteen erlangs halen totdat het gesmede staal eraf is. Je hoort vanzelf wanneer het zover is.

Plaats een reactie