Goggle + helm combi ongemakje

Ik gebruik een goggle en een helm, maar zelfs als ik de band van de goggle op de wijdste stand heb staan, vind ik de bril te strak tegen mijn gezicht drukken. Dit voelt niet heel aangenaam.
In mijn geval zijn beide van Smith, maar had het ook met een eerdere helm en ook met andere brillen.

Hier is een oplossing voor, namelijk een ‘tussenstukje’ plaatsen dat de band van de goggle dus effectief groter maakt. Smith maakt deze ook, zie deze foto:

null

Echter in EU nergens te krijgen (denk ik). Dus daarom hier mijn vraag, weet iemand een oplossing ervoor. (of alternatief merk of iets dergelijks)

Mochten meer mensen tegen het probleem van druk op het gezicht aanlopen en niemand iets weet, dan is het wellicht een idee om een group buy te doen ofzo, heb namelijk wel een site in de VS gevonden, en ze kosten maar 5 dollar…

Tijd voor een uitpakparty?!

Grote kop zeker? :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

Enorm!

Tijd voor een uitpakparty?!

Je kan de goggle ook onder de helm dragen. Is zelfs een trend in het park

From a galaxy far far away.............

Je kan de goggle ook onder de helm dragen. Is zelfs een trend in het park

IamJago op 24 jan 2019 15:09

Is dat niet irritant? Met clipje of weet ik wat tussen helm en hoofd?

Edwin van Riel

Je kan de goggle ook onder de helm dragen. Is zelfs een trend in het park

IamJago op 24 jan 2019 15:09

Is dat niet irritant? Met clipje of weet ik wat tussen helm en hoofd?

evr66 op 24 jan 2019 15:15

Je hoort je eventuele liner en oorstukken te verwijderen en er een muts onder te dragen, met daarover heen de goggle. Dat maakt het misschien iets comfortabeler, maar lekker zal het niet zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane: dan ga ik maar wat minder cool door het park hahaha

Edwin van Riel

Tja ik heb er ook niet voor gekozen. Toch zijn er vele die het zo doen. Wel makkelijk als het op het terras gaat zitten. Heb je alvast je muts op.

*bericht bewerkt door Yahoo op 24 jan 2019 18:05

From a galaxy far far away.............

Zou je zoiets niet zelf 3d kunnen laten printen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik sta voor alles open natuurlijk @Roy83

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit ongemak?

Tijd voor een uitpakparty?!

Hoe groot is je hoofd dan wel niet? ;)

Goggle onder je helm heeft het grote nadeel dat je hem niet even omhoog kan doen.

Maar hij past wel dan 😃

From a galaxy far far away.............

Goggle onder je helm heeft het grote nadeel dat je hem niet even omhoog kan doen.

DrPhil op 24 jan 2019 18:05

je moet m ook niet omhoog doen anders krijg je nooit zo’n stoere afdruk op je gezicht van de zon

Hoe groot is je hoofd dan wel niet? ;)

GiGi op 24 jan 2019 17:49

Mijn hoofd is 58cm. En past prima in een 55-59cm helm, maat M dus. Valt wel mee he;)

Tijd voor een uitpakparty?!

En zoiets?
http://www.sporthuishelling.nl/prod.php?prod=2036

DrPhil op 24 jan 2019 18:25

Zoiets zou een alternatief kunnen zijn. Al zie ik niet zo goed hoe je hem bevestigd.

Edit: Swans brillen hebben een eigen systeem zie ik.

*bericht bewerkt door Gaston op 24 jan 2019 19:21

Tijd voor een uitpakparty?!

O is dat een merk brillen? Nooit van gehoord.

Ik ook niet, totdat ik op die site keek van jouw link…

Gek dat gerenommeerde merken dat niet standaard aanbieden.

*bericht bewerkt door Gaston op 24 jan 2019 19:43

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb even bij mijn Julbo gekeken. Daar heb ik nog wel enige speling. (Ik heb ook een M helm.). Maar ik zou niet weten hoe ik daar een stuk zou moeten tussenzetten.

Bij Smith gaat het zo (na 40 sec) :

Tijd voor een uitpakparty?!

Hoe zet je je bril op? Eerst de bril op en dan het elastiek over je helm trekken, of eerst het elastiek achter de haak en dan pas over de helm?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik draag een m/l Poc helm en daar past mij dragon nfx2 makkelijk omheen. Misschien een andere goggle kopen?

From a galaxy far far away.............

Ik draag een m/l Poc helm en daar past mij dragon nfx2 makkelijk omheen. Misschien een andere goggle kopen?

From a galaxy far far away.............

Dit lijkt er op, maar weet niet of het ook met Smith werkt:
https://www.amazon.de/Uvex-Helmet-Helper/dp/B002PCHBXK/…

Wintersport, het beste wat er is.

Ik herken het probleem. Ik heb daarom vorig jaar een helm met vizier gekocht. Geen spijt van!

Hoe zet je je bril op? Eerst de bril op en dan het elastiek over je helm trekken, of eerst het elastiek achter de haak en dan pas over de helm?

Sneeuwbaard op 25 jan 2019 00:00

Ik zet de bril vast achter de haak, zet hem daarna aan de voorkant van de helm. Dan zet ik de helm op. Vervolgens bril op mn ogen. Dan zit ie te strak. Trek ik een keer goed aan het elastiek, dan zit het wel lekker (voor een tijdje)

Tijd voor een uitpakparty?!

Dit lijkt er op, maar weet niet of het ook met Smith werkt:
https://www.amazon.de/Uvex-Helmet-Helper/dp/B002PCHBXK/…

luuk777w op 25 jan 2019 03:04

Thanks, DrPhil had er ook al een. Helaas weer een bevestiging dat elk merk z’n eigen aansluiting gebruikt, en daarom niet uitwisselbaar is. Balen

Ik draag een m/l Poc helm en daar past mij dragon nfx2 makkelijk omheen. Misschien een andere goggle kopen?

IamJago op 25 jan 2019 01:08

Mijn bril koste €150 en ben zeer tevreden over het glas. Dus liever niet. En mn vriendin klaagt er ook niet over. Maar die heeft een dunner hoofd misschien ofzo he @Shane :D

*bericht bewerkt door Gaston op 25 jan 2019 11:46

Tijd voor een uitpakparty?!

heb namelijk wel een site in de VS gevonden, en ze kosten maar 5 dollar…

Gaston op 24 jan 2019 14:56

Kan je ze daar niet gewoon kopen of versturen ze dat niet naar Europa?
Mijn Smithbril van 60€ zit als gegoten maar ik heb dan ook weinig verstand en - aldus - een minder groot hoofd. ;)

Bla, bla, bla.

of een andere helm proberen…misschien ligt het daaraan. ik vind het raar dat ie zo strak zit…heb je toevallig een dames model bril gekocht? want zoals ik het nu lees heb je geen groot hoofd.

wat is het type/merk bril en helm?

From a galaxy far far away.............

En als je je goggle thuis vast op je helm doet zodat het elastiek ietsjes oprekt? Normaal bewaar je hem uiteraard niet op je helm om uitrekken te voorkomen…
Zelf heb ik ook een redelijk groot hoofd, en met een nieuwe goggle(wat nog al eens voorkomt) rek ik altijd het elastiek ietsje op, dan zit deze doorgaans iets minder strak in je gezicht!

Plaats een reactie