Kleding inppakken

Om het prachtige wintersport-vlees-in-blik topic van @Nelis niet nog meer te ontsporen zal ik maar een nieuw topic starten. @Shane vermelde dat er iemand bij hem in huis de hele kledingkast meeneemt(hij beweert zijn vrouw, maar die horen we niet, ik denk dat hij het zelf is;-) )

Oh ja, @Slim, dat van die kleren bepaal ik dus niet he 😉. Alhoewel wat jij doet op zijn zachtst gezegd ook nogal overdreven is, ik verschijn toch ook wel graag fris ruikend en goed gekleed aan het diner 😜.

Shane op 23 jan 2019 23:45

Ik heb anders een lange onderbroek met zij streep, in het donker is dat net een smoking broek. Vlinderdasje past makkelijk in die zak ;-)

Maar even serieus, ook als je wat beter gekleed wil zijn ‘s avonds, dan kan het nog:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/4714819b54c71199d498c199...

In de auto/vliegtuig een nette broek, t-shirt, overhemd en colbertje aan, in dit pakket zit:
Een 2e overhemd,
3 T-shirts
3 paar gewone sokken
3 onderbroeken
Een lange onderbroek
2 merino lange ondershirts voor het skiën
2 paar skisokken

Dan kun je dus 4 dagen vooruit.
Met Merino sokken en shirts kun je makkelijk 2 dagen skiën zonder stank(vooropgesteld dagelijks deo en douche gebruik en elke dag uithangen terwijl je de andere set draagt)

Dan heb je elke dag schone onderbroeken, sokken en T-shirts aan, en doe je 2 dagen met een overhemd dat je over je T-shirt draagt(en alleen ‘s avonds, niet eens de hele dag).

Na elke 4 dagen doe je de was. Op een lang weekend is dat dus helemaal niet, op een week, 1 keer wassen en op 12 dagen 2 keer.

*bericht bewerkt door Slim op 24 jan 2019 16:14

Hahaha!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Welke gek gaat er nu halverwege zijn wintersport de was doen???
En waar doe je dat sowieso dan? Ik zie je nog niet de was van twee personen doen in de wasbak van je hotelkamer. Dat is dan dus 8 t-shirts, 8 onderbroeken, 8 paar sokken, en 4 overhemden/blousjes/truitjes. Die moeten ook allemaal nog drogen. Dat doe je op het balkon zeker…want op die kleine radiator in je hotelkamer is daar lang geen plek voor.

*bericht bewerkt door Bertje op 24 jan 2019 16:21

Hahaha, mooi topic! Ik neem liever een tasje extra mee, zodat ik niet hoef te wassen. Maar nu snap ik wel hoe je toe kan met dat kleine pakketje!

Bergen + Sneeuw = ❤

Welke gek gaat er nu halverwege zijn wintersport de was doen???

Bertje op 24 jan 2019 16:14

Dit. In Franse appartementen waar ik zit, mag je al blij zijn als je een pan en een mes heb, ga ik niet lopen zoeken naar een plek waar ik kan wassen.

Met drie thermoshirtjes (die ik eventueel even uitwas onder de douche) en drie of vier paar skisokken en twee skipullies kom ik de week wel door. Maar aangezien ik toch een 2m lange tas voor ski’s heb. Kan ik daar al m’n skispullen in doen en m’n overige kleding in een sporttasje. Als het echt moet kan het met veel minder, maar waarom zou ik.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Vanwege plaats gebrek (batterij zit in de kofferbak) doe ik voor 4 personen de skikleding in vacuumzakken. Omdat we in een appartement zitten, heb je qua kleding weinig nodig. Lekker broek, sokken, paar shirts, en ondergoed. Ik stel een weekmenu samen, en neem dat mee, waarvan ik weet, dat men dat in oostenrrjk niet kent, bv knorr wereld gerechten, aardappelschrijfjes, gekruide aardappeltjes, roerbakgroenten., tube majonaise en curry. Rest halen we daar voordat we naar boven rijden. Drank, bier ed. Probeer het zo te doen, dat we niet meer na beneden hoeven te rijden, voor boodschapen.

Gaan jullie altijd langer dan 4 dagen weg dan? (Ik kort en lang even vaak)Stel dat het 5 of 6 dagen zijn, een extra shirtje, sokken en onderbroek er bij, is nog nauwelijks groter.

En wassen @Bertje, daar hebben ze tegenwoordig machines voor, hoef je het allleen maar in te stoppen en op het knopje te drukken ;-)

Ik neem graag weinig mee om een paar redenen:
Een keer midden in de week een wasje draaien is een stuk relaxeder dan bij aankomst met bergen bagage sjouwen en de ochtendvan vertrek twee keer zo veel in pakken, en 2 keer zo veel keer naar de auto sjouwen.

Verder is het weer minder om over na te denken en om op te letten. Simplify!

Wij (vooral mijn vrouw) namen vroeger altijd veel meer kleding mee, maar dan bleek aan het eind van de week altijd dat de helft nog ongedragen in de la lag.
Er moest toch(zeker met kinderen) altijd wel iets gewassen worden, dus dan konden de andere dingen er ook wel bij gegooid worden.

*bericht bewerkt door Slim op 24 jan 2019 16:41

En waar zit je skibroek, handschoenen, sjaal/buff, bril? Dat lijken me toch ook vrij essentiële benodigdheden…

Met een vijfpersoons gezin kies ik ook voor een wasje halverwege. Scheelt enorm veel inpakken en ruimte. Verblijven toch in een chalet waar vrijwel altijd een wasmachine (en soms ook droger) is.

❄️

En waar zit je skibroek, handschoenen, sjaal/buff, bril? Dat lijken me toch ook vrij essentiële benodigdheden…

Goeleg op 24 jan 2019 16:37

Sorry, dat stond nog in dat andere topic. Ik ging er even vanuit dat daar weinig variatie in zat(of zijn er echt mensen die 2 ski-jassen en skibroeken mee nemen?)
Die zitten allemaal in de skitas. Dan kan ik ze bij aankomst meteen aantrekken en gaan skien. Ik heb ook ski’s, schoenen, helm, en wat andere dingen mee.

*bericht bewerkt door Slim op 24 jan 2019 17:03

@FrankW,
In grote hotels en appartementen complexen is meestal toch wel ergens een wasruimte? Kost het je wel muntjes en je moet heen en weer lopen, da’s inderdaad niet zo handig.

Als ik langer dan een lang weekend ga dan is het altijd met mijn hele gezin, en meestal met nog een ander gezin erbij, dus dan is de keuze op ee lekker groot appartement/vakantie huis al gauw gevallen.

Ik ga meestal een week. Neem ook altijd wel wat teveel mee (geen halve kledingkast), maar dat doe ik liever dan dat ik tekort kom. Het weer is ook nog weleens veranderlijk in de bergen, zeker in het voorjaar.

@Tiny-M, inderdaad, ik zou zelfs zeggen: het weer is altijd veranderlijk in de bergen.
Maar daar hoef je geen stapels kleding voor mee te nemen.
Vorig weekend had ik mee:
200g/m shirt
150g/m shirt
Dunne merino trui voor skiën en ‘s avonds
Dun isolatie Jack (Nano-air light hybrid)
Ongevoerde shell jas.
Stel dat het heel warm was geweest, dan had ik in het dunne shirt met shell- of Nanoair-jack kunnen skiën.
Was het ijskoud geweest dan had ik het allemaal aan gedaan.
Voor de benen en handen ongeveer hetzelfde idee.

En waar zit je skibroek, handschoenen, sjaal/buff, bril? Dat lijken me toch ook vrij essentiële benodigdheden…

Goeleg op 24 jan 2019 16:37

Sorry, dat stond nog in dat andere topic. Ik ging er even vanuit dat daar weinig variatie in zat(of zijn er echt mensen die 2 skitassen en skibroeken mee nemen?)
Die zitten allemaal in de skitas. Dan kan ik ze bij aankomst meteen aantrekken en gaan skien. Ik heb ook ski’s, schoenen, helm, en wat andere dingen mee.

Slim op 24 jan 2019 16:40

Twee en in het verleden wel eens drie jassen mee. Zeker voor laat in het seizoen als het zowel -10 als +15 in dezelfde week kan zijn. En ook lekker als je een keer zeiknat regent en het allemaal niet zo snel droogt. Twee broeken doe ik niet meer, slaat nergens op. Alhoewel de laatste keer dat ik het wel deed scheurde een reisgenoot een broek en was het wel zo handig dat ik er nog één had.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik/wij hebben ook altijd te veel kleding mee.
Skikledij gaat apart, de rest in een koffer.
Achterzetel deels plat voor de ski’s en plaats genoeg.
Zit dan ook wel maximaal met 2 in de auto dus steeds plaats zat. 😉
De was en plas is voor thuis.

*bericht bewerkt door bartvwg op 24 jan 2019 17:04

Bla, bla, bla.

@Slim ik gebruik afhankelijk van hoe koud het is een dikker of dunner vest en altijd merinowollen thermo (legging &shirt en gaan er een paar van mee). Is het warmer en droog dan een waterafstotend vest over de thermo en warmer maar nat dan alleen de jas over thermo. Neemt toch aardig wat ruimte in. Dan nog snowboardbroek x2, aantal paar snowboardsokken en qua gewone kleding dus ook van alles en nog wat. Van T-shirts tot dikke truien. Past allemaal in een niet al te grote weekendtas, maar dan komt nog: de snowboardschoenen, helm, handschoenen/goggles, bergschoenen, 2 snowboards, 2paar bindingen, extra jas voor in de avond… en dan is er ook nog de man hier thuis…

*bericht bewerkt door Tiny-M op 24 jan 2019 17:08

@Slim hoe veel sokken en thermoshirts zitten er nog in die thermoskan? Of zit daar heet water met handwasmiddel in voor als er op locatie geen wasmogelijkheid is? ;)

Gelukkig rij ik met een grijs kenteken
Dus plek zat achterin
Maar ik had ook de afgelopen vakantie te veel kleding bij😀
Wel allebei de beenzakken gebruikt, en die nemen juist veel plaats in

2 skisokken.
1 skibroek.
2 dunne thermoshirts (Odlo, korte mouw)
2 fleece thermoshirts (Rab, lange mouw)
2 pully’s
1 bodywarmer
1 windstopper jack
1 paar wanten.
1 Goretex jack (tevens reserve skijack)
1 dons midlayer (voor echt koude dagen)
De laatste twee zijn gewoon mijn alledaagse kleding.
Onderbroeken en wat kleding voor ‘s avonds. That’s it.

Tip: carbags.com. Heel tevreden van. Niet normaal wat je allemaal kan meenemen in die tassen.

Oeps, zwembroek nog vergeten

*bericht bewerkt door Slim op 24 jan 2019 21:32

Kleding voor twee volwassenen en twee jonge pubers past hier in twee boodschappenkratjes. Skijas aan in de auto natuurlijk. Ouders en oudste kind nemen eigen skischoenen mee, ouders hebben eigen helmen. Kinderen hebben in auto al de snowboots aan, wij gympen oid ivm autorijden, boots achterin de bak.

Verder nog één kratje waar ingrediënten in zitten voor één maaltijd en toiletspullen en andere zooi.

Dus @Shane: drie kratjes waarvan maar een halve gevuld met etenswaar ;-)

Carbags, past alles in de tassen dan past het ook in de auto. En je hoeft ook niet meer te puzzelen. Daar bovenop komen dan de helm tassen. Genoeg ski en avond kleding voor 4 volwassenen in 7 dagen .

Alles in een duffel bag, 2 maal merino base layer, 2 maal isolatie (verschillende diktes), 1 maal jas andere heb ik aan tijdens de reis, 1 maal skibroek, 4 paar skisokken, 2 paar ski handschoenen, helm, skibril, wat ondergoed , 1 broek, wat t shirts en “gewone” sokken, toilettasje, een boek of 2 en een Ipad.
In de loop der jaren steeds minder gaan meenemen en toch elke keer nog het idee dat het minder kan, dat wel.

Alhoewel wij echt niet veel kleren meenemen zit de koffer van onze auto elke keer toch behoorlijk vol,en dat is bij een audi Q7 echt geen kleintje :D
Wij nemen mee: 1 grote sporttas met skikleren voor 3 personen
1 medium koffer met kleding voor 3
personen,badbenodigdheden,toiletzak enz
2 zakken met skischoenen
1 grote zak met de helmen,handschoenen,mutsen enz
1 plooibak met gezelschapsspelletjes,harde schijf met films
en 3 laptops
1 plooibak met keukenspullen, eten en drinken voor de
eerste dag aangezien we meestal op zondag aankomen
2 paar skis
1 kleine overnachtingstas omdat we meestal onderweg
overnachten
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten :)

Hier was ik ondergoed wel uit . Elke dag . Hoeven we ook minder mee te nemen . En de wollen onderkleding hang ik gewoon uit .

Meestal mee: skibroek, jas , fleece jas, trui, 2 wollen thermo shirts , 2 wollen trhermo broek, 2 ski sokken, ondergoed. En shirt, een jogging broek. ( 1 volw. )
We hebben tot nu 2 rugzakken voor 4 personen ( 2 volw + 2 kids ) .
4 paar skies in 2 skitassen. En twee skischoenentassen met in elk 2 paar schoenen

*bericht bewerkt door miepmiep op 27 mrt 2019 21:37

Plaats een reactie