Skimateriaal & een vliegtuig

Over een kleine twee weken is het voor mij weer tijd om naar de sneeuw te gaan & kan echt niet wachten! Het materiaal ligt klaar & letterlijk de dagen aan het aftellen. Nu vlieg ik dit jaar voor de verandering naar de bergen in plaats van met de auto. Ik vroeg mij alleen af hoe de anderen het aanpakken als het aankomt op materiaal verpakken?

Hebben jullie tips & tricks om schade te voorkomen?

Wij hebben dit jaar voor het eerst gevlogen naar wintersport. Milaan vanuit Düsseldorf en daarna de trein gepakt naar Zwitserland, Riederalp. Met 4 persoons gezin gereisd. 2 paar ski’s zaten in een skitas. Een standaard tas dus zonder wieltjes. Tas check je in bij een speciale balie en haal je ook weer op bij zo’n balie. 1 paar skischoenen in een ski schoen tas en 1 paar ski schoenen in een koffer. De helmen zaten ook in een koffer. In totaal dus 1 skitas, 2 koffers en een ski schoen tas. Ging prima allemaal. Alles heel aangekomen . De skies zaten wel erg krap in de tas. Was een tas voor 1 paar maar hierdoor zat er geen beweging in en kon het ook niet kapot gaan. Kwestie ook van stevige tas gebruiken

null

*bericht bewerkt door Michelle13 op 24 jan 2019 22:27

De helmen had ik trouwens gevuld met de skibrillen en er zodanig in gedaan dat het heel bleef. Zie foto

null

Kijk, dat zijn mooie tips! Ondertussen ook al van anderen vernomen dat het misschien verstandig is om buisisolatie aan te schaffen en deze over de kanten van je ski’s te doen, zodat ze niet beschadigen.

🙌🏻

Ik vlieg vaak met ski uitrusting maar asjeblieft doe ze in een stevige zak want ze smijten echt met je materiaal. Ik heb het zelfs 1 keer gehad met Transavia dat ik zo vanuit de vertrek hal mn ski’s uit het vliegtuig zie vallen toen ze aan het inladen waren! Mn helm doe ik altijd mij mn schoenen in de tas en mn ski’s doe ik idd extra bescherming omheen, ik had wat piepschuim er omheen gedaan maar buisisolatie is ook een goede.

En hopen dat ze de ski’s daadwerkelijk meenemen ;-)

Afgelopen vakantie waren ze zowel de koffer (ingeleverd bij bagagebalie) als haar snowboard (ingeleverd bij speciale bagage) “vergeten”. Gevolg was geen kleding, geen snowboard. Pas na 4 dagen alles terug (en dus de halve vakantie al voorbij) naast alle stress.

Dus mijn tip: Neem nog wat “normale” kleding mee in je handbagage. Want in skigebieden hebben ze vaak geen normale kleding te koop (zeker niet voor vrouwen!)

Ik ben 7 winters naar Andorra gereisd met het vliegtuig, heb een padded snowboardtas waar ook de kleding voor de hele week in ging. Helm nam ik als handbagage mee. Nooit problemen gehad, niks beschadigd. Ik vloog met Transavia, de budgetversie van vroeger BasiqAir oid via Barcelona

Ik weet niet hoe iedereen skiet, maar de belasting van ski’s tijdens gewoon skiën en af en toe een steen raken zijn ook fors. Ik wikkel een dun fleece dekentje om de ski’s en samen met de stokken gaan ze in een gemiddelde kwaliteit hoes. Nog nooit problemen gehad. Ski’s kunnen heus wel tegen een stootje.

Normale skitas en normale schoenen tassen voldoen voor mij altijd prima. Nooit problemen mee gehad.
In de schoenentas nog wat extra spullen zoals slippers of gympen.

Aftellen maar!

Helmen zijn niet sterk, dus of goed gevuld in een echte koffer(in de hoeken), of mee als handbagage. Kijk uit dat er niets hard of puntigs bij in de buurt zit(skischoen-schallen!)

Vanwege de kans op bagage die kwijt raakt of later aankomt, je skischoenen in handbagage, in ieder geval voor korte trips of als je moet overstappen. Skis huren is niet zo’n probleem,maar huurschoenen is een ander verhaal.

Kijk, dat zijn mooie tips! Ondertussen ook al van anderen vernomen dat het misschien verstandig is om buisisolatie aan te schaffen en deze over de kanten van je ski’s te doen, zodat ze niet beschadigen.

🙌🏻

MartijnKrook op 25 jan 2019 07:42

De kanten van de ski’s zijn van staal, dus vrij sterk, het is eerder je tas die kapot gaat.
Waar ik me altijd het meeste zorgen om maak zijn de bindingen en vooral ook de skistoppers.

Stap 0: zoek het maximum gewicht voor een skitas op, voor jouw vlucht
Stap 1: neem een gepolsterde tas.
Stap 2: Wikkel kleding of schuim om je bindingen.
Stap 3: Vull de gaten tussen de ski’s met kleding of schuimblokken zodat de bindingen niet tegen elkaar klapperen en alles goed op zijn plek blijft.

Ik heb altijd 2 paar ski’s in 1 tas, In dat geval is het beter om de ski’s met de bindingen naar binnen en de onderkanten naar buiten in de tas te doen:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/28ee35d225245305e2db7802...

*bericht bewerkt door Slim op 25 jan 2019 20:51

Plaats een reactie