Koude vingers in Handschoenen

ja, hier ook, koukleum en gauw last van koude handen. Van alles had ik al geprobeerd. Toen handschoenen met verwarming erin gekocht (accu’s, waarbij elke vinger verwarmd wordt). Duur maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Koude handen kunnen zo je wintersport verpesten.

Misschien dag laagjes een optie zijn? Heb zelf fleecehandschoentjes van 1-2 euro van decathlon. Als ik deze onder mijn normale handschoenen aandoe blijft het zelfs bij -20 nog warm (al ben ik juist geen koukleum).
Je hebt ook echte thermo onderhandschoenen van Odlo/Craft die het wellicht nog beter doen.

Als je het koud hebt moet je demarreren

@DrPhil ook niet want lucht gaan alleen al stromen door warmte verschil. En nog steeds moet je lichaam al die lucht verwarmen. Nogmaals de lucht in de handschoen is geen isolatie. (Anders zou je hand in een opgeblazen ballon ook als isolatie werken en dat doet het niet.) dat zeggende is dat behoorlijk theoretisch. De vraag is of je het verschil tussen maat 9 en 10 echt gaat voelen tussen alle andere variabelen (genoeg eten / drinken / vermoeidheid), maar als je maat 7 hebt neem dan zeker geen 10.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie