Hoe verlies smartphone vermijden?

Hallo, iemand die suggesties heeft om een smartphone te beveiligen tegen laten vallen. En dan bedoel ik niet het toestel blokkeren voor de vinder, maar hoe kan je vermijden dat die valt. Zoals bij velen, bekruipt mij op de lift vaak de zin om de gsm uit te halen voor een paar prachtige fototjes. Maar daar schuilt het gevaar. Met handschoenen is de grip veel minder en zonder handschoenen is de grip met koude handjes ook niet super.
Vroeger hadden gsm’s zo’n dubbel gat waar je een touwtje kon doorsteken… Nu niet meer. Ik weet dat er van die plastieken zakken bestaan met lint om rond de hals te dragen, bv voor op het strand, maar vrees dat een foto door dat plastiek heen niet zo super zal zijn…

Hoe lossen jullie dat op ? Suggesties (behalve “gsm niet uithalen op de lift”)?

@Videast er zijn voor bijna ieder model telefoon covers te krijgen die je om je telefoon kan klikken. Dit is gelijk een stuk bescherming, een deel van die covers is ook voorzien van zo’n gaatje om een touwtje aan vast te maken. Mocht je je telefoon een keer laten vallen dan is hij gelijk nog wat beter beschermd ook.

Born to Ride

Niet bang zijn dat ie valt (hoe groot is die kans nu echt?). En gewoon foto’s maken.
Mocht ie toch vallen, weet je ook gelijk waar je naar toe kan skiën en boarden als je boven bent. Scheelt weer keuze stres

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo’n afsluitbare zak voor om je nek… die zijn ook waterdicht… kun je in de zomer ook bij het zwembad gebruiken…

Er zit een soft TPU skin rond en een extra gorillaglas ervoor (dus bescherming ok), maar zo’n TPU biedt niet echt de mogelijkheid voor zo’n touwtje. En de meeste van die heel dunne harde plastiek covers ook niet. Bij de “armored” cases staat er bijna nooit bij of er een touwtje aan kan.
Heb al gedacht aan een goedkoop hard plastieken covertje en dan met locktite een touwtje aan vast kleven op de achterzijde, maar wou eens zien of anderen betere oplossingen hadden bedacht.

Ik laat m altijd in m’n rugzak zitten, dan maar geen foto’s uit de lift.

Een klein stapje terug in de tijd… Neem een foto met een speciaal apparaat dat daarvoor gebouwd is: Een fototoestel :-)
Deze geven veelal een betere kwaliteit dan de meeste smartphones, hoeven niet groot of duur te zijn en zijn al voorzien van draagoogjes voor een nekriem of polsband. En aan de onderzijde zit een statiefaansluiting waarin ook een oogschroefje gedraaid kan worden.
Leuke bijkomstigheid; met de meeste fototoestellen kan ook gefilmd worden.

(visie van een fotograaf)

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Een klein stapje terug in de tijd… Neem een foto met een speciaal apparaat dat daarvoor gebouwd is: Een fototoestel :-)
Deze geven veelal een betere kwaliteit dan de meeste smartphones, hoeven niet groot of duur te zijn en zijn al voorzien van draagoogjes voor een nekriem of polsband. En aan de onderzijde zit een statiefaansluiting waarin ook een oogschroefje gedraaid kan worden.
Leuke bijkomstigheid; met de meeste fototoestellen kan ook gefilmd worden.

(visie van een fotograaf)

Coen-Heveling op 25 jan 2019 13:07

visie van een telefoon gebruiker, die een aantal kiekjes via WhatsApp wil delen met jaloerse familie:
Een telefoon heb je tegenwoordig altijd bij je (uitzonderingen daargelaten), waarbij de kwaliteit door het versturen via Whatsapp al dermate achteruit gaat, dat ik genoegen neem met een telefoon foto :-)
Voor de echte pica’s, gebruik je een fototoestel, waarbij je de foto’s eenmaal thuis eventueel nog nabewerkt en leuke dingen moet doet :-)

(visie van een telefoongebruiker, die ook een leuke camera heeft, maar de SLR wat lomp uitvalt tov een telefoon ;-) )

Kei raar ouderwets idee: In de lift genieten van het fantastische uitzicht en het echt op je in laten werken. Want dat gevoel op dat moment vang je niet op een foto… Foto’s op een ander moment maken als je niet in de lift zit.

Spookie

Een gaatje boren in je huidige case met een heel fijn boortje?
Daar een touwtje door en voila, klaar is Kees/Clara.

Mijn ervaring is dat telefoons meestal kwijt raken op de piste, niet in de lift.

Dat zijn stokken ;-) die raken vaak in de lift kwijt

Dat zijn stokken ;-) die raken vaak in de lift kwijt

Waah op 25 jan 2019 13:54

Ja, die worden losgelaten om die foon te pakken voor de foto’s. :)

Bla, bla, bla.

Nog een manier om die foon te verliezen (vanaf 0:16):

Bla, bla, bla.

Of je gaat snowboarden, hoef je de stokken ook niet kwijt te raken. Bijkomstig voordeel is dat je je mede lift- en piste-gebruiker niet om de oren kan slaan! ;)
Inderdaad een gaatje maken in je bestaande cover, dan kun je daar een mooi touwtje doorheen trekken en dit uiteraard nog ergens aan vast maken, anders valt die alsnog naar beneden

Nu gelijk een paar handschoenen aan doen en tot de vakantie oefen met niet laten vallen 👍

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

magneet vastkleven aan een koordje
cfr magnetische houders voor in de auto

of: https://www.google.com/search?q=lanyard+for+mobile+phone…

Glide on!

Nog een manier om die foon te verliezen (vanaf 0:16):

bartvwg op 25 jan 2019 14:05

Lol :-)

Click. Click. Peace

Met dubbelzijdig tape (de industriële/gopro-mount/spiegel-ophang versie, niet de hobbyversie van de Action) een haakje op de achterkant plakken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Vraag het eens aan deze jongen, hij heeft kennelijk een stevig touw aan zijn iPhone:

https://youtu.be/aqncOP7OzMg

*bericht bewerkt door Slim op 25 jan 2019 15:48

Ik gebruik naar tevredenheid dit koord, ooit bij decathlon gekocht:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/45fde70d26a68b4cac115596...

Ik weet niet of ze deze nog verkopen maar als je zoekt op Wantalis kun je hem nog vinden.

Op mybunjee.nl vind je ook iets soortgelijks.

*bericht bewerkt door Salju op 26 jan 2019 10:13

Een pop socket met ring op de achterkant van je telefoon, kun je daar een touwtje aan doen.

Hoe vaak laat je je telefoon nu echt vallen als je thuis op de bank zit en hem uit je broekzak haalt? Als je vantevoren je handschoenen uitdoet in de lift is er geen probleem met de grip?

Hoe vaak laat je je telefoon nu echt vallen als je thuis op de bank zit en hem uit je broekzak haalt? Als je vantevoren je handschoenen uitdoet in de lift is er geen probleem met de grip?

Skifrick op 26 jan 2019 14:38

1x is genoeg. Ik ga de gok toch echt niet nemen.
Bovendien is het binnen lekker warm en in de lift koud, al dan niet in combitie met vermoeidheid (=minder controle). Vreemde vergelijking, vind ik.

En daarbij denk ik dan ook aan de Wet van Murphy…net wanneer het niet mag vallen en je zooooo goed oplet…oeps.😁

Born to run. B.S.

Aangezien jij me ook graag verbetert tegenwoordig @Dan58 😉. Dat is dus “de wet van bedrog” en niet de Wet van Murphy.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Herkenbaar, want het is mij gebeurd. Weliswaar nog vóór het smartphone tijdperk, maar tijdens het typen van een smsje aan het thuisfront. Ik had geluk dat hij viel op een plek die bereikbaar was en dus vond ik 'm terug.
Sindsdien ben ik ook erg huiverig om dat ding in de lift te pakken. Anderzijds vind ik op de piste om een mooie foto te maken of een appje te sturen ook niet handig. Stoppen, stokken los en neerprikken (blijven vaak niet staan), handschoen(en) uit, jas open, binnenzak openritsen, telefoon pakken en ontgrendelen (gezichtsherkenning werkt niet met bril en helm), en daarna alles weer in omgekeerde volgorde.
Gevolg: jammer genoeg weinig film en foto’s. Wel veel van de apresski waardoor het lijkt alsof we maar één ding doen… :)

Hoe vaak laat je je telefoon nu echt vallen als je thuis op de bank zit en hem uit je broekzak haalt? Als je vantevoren je handschoenen uitdoet in de lift is er geen probleem met de grip?

Skifrick op 26 jan 2019 14:38

Om de haverklap, ben ik zo’n kluns?

@Shane
👍 alleszins toch een wetmatigheid dan. 🤔

Born to run. B.S.

Om de haverklap, ben ik zo’n kluns?

Tiny-M op 26 jan 2019 17:13

Nee hoor, dat is precies wat ik bedoel… koude handjes, minder controle… vandaar mijn vraag voor een valbeveiliging. De vergelijking met “op de bank thuis gebeurt het toch ook niet” gaat dus helemaal niet op.

Maar ik heb wel enkele nuttige tips gelezen hier, dus bedankt allemaal voor jullie bijdragen. Aangezien ik niets permanents op mijn smartphone wil kleven, zal het vermoedelijk een goedkoop coverke van bij den Ali worden, met een bevestigingspunt eraan vastgelijmd.

Smartphone in je zak laten zitten! Verlies je hem niet ook :-)
Je bent toch lekker aan het skien/boarden? Heb je geen telefoon voor nodig hoor, heerlijk even telefoon-loos! Zou iedereen moeten doen.

Smartphone in je zak laten zitten! Verlies je hem niet ook :-)
Je bent toch lekker aan het skien/boarden? Heb je geen telefoon voor nodig hoor, heerlijk even telefoon-loos! Zou iedereen moeten doen.

fvanveer op 28 jan 2019 09:01

Zonder telefoon kan ik gerust, en zelfs met veel plezier laat ik die gesloten tijdens mijn sneeuwvakantie (gsm is voor mij een intens gebruikt instrument voor mijn job).

Vind je het zelf dan ook niet leuk voor de voor- of napret als medeforummers geregeld een fototjes plaatsen hier?
Wel, dat kan niet zonder je telefoon uithalen nietwaar. Ja, het kan met een klassiek fototoestel ook, maar dan is het veel meer gedoe om dat hier of elders te posten.

@Videast
Geloof me, werkgerelateerd kan ik ook niet zonder hoor maar op wintersport laat ik mn mobiel voor wat het is en maak ik wel eens een fotootje maar niet vanuit de ski-lift. :-)

Plaats een reactie