Ski lengte

Skiërs,

Ik heb 2 kids en 2 paar ski’s voor hen. Probleem: mijn vrouw en ik stoppen af en toe wat eten in hen en dan groeien ze. De ski’s doen dit echter niet. Daarom komen de ski’s (van vorig jaar) tot ongeveer 3 cm onder de schouder. Is dit problematisch? De jongste is 7 en de oudste is 11. Beiden hebben 3 dagen ski ervaring.

Bvd voor reacties
Mvg

Bij 3 dagen ski ervaring lijkt me dat geen enkel probleem. Je ziet veelal schouderhoogte worden aangegeven bij beginners. Die 3 cm zal het verschil niet maken.

Met zo weinig ervaring geen probleem. Advies dat mij bij staat als ze iets verder zijn is tussen kin en neus, maar in het begin maken wat kortere ski’s het allemaal net even gemakkelijker. Lekker houden zo!

Edwin van Riel

Ja, langere skis hebben pas een voordeel als ze echt vaart gaan maken en in oneffen sneeuw en diepe sneeuw.
Als dit pas hun 4e-10e skidagen worden, is korter eerder een voordeel dan een nadeel.
Alleen even de bindingen laten testen voor hun nieuwe gewicht.

(Vader van 2 meisjes: 8 en 11, hebben ski’s sinds hun 3e, en we skiën met een andere familie met iets oudere kids, dus ik heb het allemaal gezien qua ski lengte)

Bedankt voor de reacties!

Plaats een reactie