Fischer Progressor F 19 177 cm

Dat weet ik niet, helaas. Wil je de 10 niet gaan proberen bij duijvesteijn? Is een leuk dagje uit. Je mag er 5 proberen.

Overigens denk ik dat de 8 ook prima is. Wint het van de F18 erg lovende review van Heemskerk, en de F18 is ook erg fijn. Dus daar kun je zeker geen buil aan vallen.
Misschien zelfs beter, als je twijfelt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2019 11:41

Ga ik op zeker doen woon zelf ook in Zoetermeer en heb op woe avond daar altijd skiles ga ook gelijk ff vragen of ze de 8 nog krijgen. Twijfel alleen nog tussen de maten 165 of 170

Met jou lente en gewicht is 170 wel echt het minimum, en 175 optimaal. Met de hoeveelheid die je traint ben je de korte variant erg snel ontgroeid buiten de hal.

voor € 250,- mogen ze weg ik zoek een kortere ski vanwege mijn (beperkte) techniek en ik liever korte bochten ski. Ik woon in Zoetermeer

rv op 25 jan 2019 21:32

Ik wil ze hebben als ze nog te koop zijn, kan ze vandaag komen halen…

Te koop Fischer Progressor F19 uit 2018, 3 dagen mee geskied. Zijn zo goed als nieuw.

rv op 25 jan 2019 17:04

Met jou lente en gewicht is 170 wel echt het minimum, en 175 optimaal. Met de hoeveelheid die je traint ben je de korte variant erg snel ontgroeid buiten de hal.

Bennie op 27 jan 2019 11:56

Dat ligt er natuurlijk aan waarvoor hij hem wil gebruiken. Vooral voor korte bochten, begrijp ik. De s-Maxen hebben geen rocker. Dus s-max 175 is feitelijk misschien nog wel langer dan de f19 op 177, om te draaien. Dat gezegd zijnde, vond ik de 175 ook makkelijk draaien. Uitproberen!

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2019 12:20

Maar als je idd zoveel traint, zou ik zeker voor de 10 gaan. Duivesteijn heeft ook de 12, die zou je dan mooi meteen ook kunnen proberen. De 12 hebben ze in elk geval op 170. Die vond ik ook makkelijk skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2019 12:26

voor € 250,- mogen ze weg ik zoek een kortere ski vanwege mijn (beperkte) techniek en ik liever korte bochten ski. Ik woon in Zoetermeer

rv op 25 jan 2019 21:32

Ik wil ze hebben als ze nog te koop zijn, kan ze vandaag komen halen…

Te koop Fischer Progressor F19 uit 2018, 3 dagen mee geskied. Zijn zo goed als nieuw.

rv op 25 jan 2019 17:04
artphil-nl op 27 jan 2019 12:09

https://www.wintersport.be/forum/topic/453104

@rv hier zit iemand ongeduldig te wachten. 😉

Bla, bla, bla.

Hij is al bijna in Zoetermeer, denk ik 😉

Als ze verkocht zijn, kunnen we weer verder on topic 😜

Sorry lees het nu Pas kom net thuis, zijn al verkocht

Ga van de week even kijken bij Duivesteijn alleen jammer dat ze de S Max 8 niet hebben om te vergelijken met de 10 maar als de 8 bij world skitest als 1e eruit komt moet het toch wel een goede ski zijn ? maar wat houdt dat in dan dat deze ski’s geen rocker hebben.

Dat de punt niet “eerder” omhoog loopt.

Ok maar jij had daar geen last van bij de 10 begrijp ik omdat je daar zo enthousiast over bent. Maar wil jij de 8 niet een keer proberen dan?

Ik zou de 8 graag proberen, maar ik zou niet weten waar. Bovendien beviel de 10 zo goed, dus waarom zou ik daarop wachten. De 12 (in 170) skiede ook nagenoeg hetzelfde als de 10 (in 175), vond ik. Dus het zal ook niet heel veel uitmaken, denk ik. Misschien dat de 8 nog iets makkelijker skiet. @shane was zelfs enthousiast over de 6. Volgens mij zijn het allemaal makkelijke ski’s met veel grip. Hier nog een YouTube review:


De enige review die het niks vond, neem ik niet serieus.

Van de afwezigheid van rocker merkte ik wel iets, maar niet veel. Ik denk dat mijn F18 (in 167) echt kort nog iets makkelijker draait. Zonder rocker zou hij ook minder makkelijk over sneeuwhopen moeten lopen. Maar die waren er toen in Zoetermeer, en daar merkte ik niks van.
Maar op S/max 10 had ik steeds de neiging volgas te geven. Dat heb ik pas één keer meer gehad. Daarom ga ik m kopen. Ondanks dat ik zeer tevreden over mijn F18.

Maar als ik je reacties zo lees (en je twijfel) zou ik de 8 kopen in 170. Dan weet je zeker dat je een goede, makkelijk te skiën ski hebt. .
Mooi plaatje uit de review van de 8 van Skicentrum Heemskerk:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/b6122de870b6059104ba2c96...

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2019 18:20

Bij welke club train je en hoe lang al @rv?
Ik heb de S6 (via reguliere verhuur Snowworld, even vragen of ze hem nog hebben) en S12 geskied. Ik houd vaak van Salomon, omdat ze zo lekker gebalanceerd zijn en daardoor nauwelijks tot geen gewenning vragen. Sommige automerken hebben die kwaliteit ook. Het zijn dan ook echt wel fijne ski’s en dat zullen de 8 en 10 vast ook zijn… Maar probeer vooral ook eens de Head I.slr in Zoetermeer. Ideaal voor baantraining wanneer je nog niet het niveau hebt voor een “echte” slalomski.

Voor baantraining zou ik overigens waarschijnlijk ook voor de F18 gaan i.p.v. een Salomon S. Voelt toch net wat meer als een slalomski.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De Head i.slr hadden ze vroeger ook bij Duivesteijn hangen, maar nu niet meer denk ik? Skiede inderdaad ook makkelijk. Ook geen rocker trouwens. De F18 is inderdaad een betere slalomski, maar dan wel in 1m67; ik zou m niet in 174 pakken dan (mijn mening).

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jan 2019 19:17

De Head i.slr hadden ze vroeger ook bij Duivesteijn hangen, maar nu niet meer denk ik? Skiede inderdaad ook makkelijk. Ook geen rocker trouwens. De F18 is inderdaad een betere slalomski, maar dan wel in 1m67; ik zou m niet in 174 pakken dan (mijn mening).

DrPhil op 27 jan 2019 19:15

Zou kunnen dat ze die niet meer hebben inderdaad. Jammer, fijne ski.
Qua F18, eens.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ski al 20 jaar maar omdat ik geen progressie zag ben ik in sep 2017 begonnen bij club snowworld voor de baan heb ik destijds Rossignol pursuit 400 Carbon aangeschaft en voor buiten in Oostenrijk eerst de x drive en toen de progressor F 19 allebei fijne ski’s maar niet voor mijn niveau en leeftijd daarom zoek ik nu een makkelijke “buiten ski “eerst dacht ik aan de F18 in 167 cm maar na de positieve reviews over de max 8 zit ik toch aan deze ski te denken waarop ik ook nog kan groeien hoop ik en daarbij hoef ik niet hard te gaan als t een goede rustige piste is wil ik wel lange carve bochten maken maar in de praktijk is 80% kort op cruise snelheid

Koop dan de 8, zou ik zeggen.

Ga eerst nog de 10 testen vd week hier in Zoetermeer mede dankzij jouw (jullie) positieve reacties en vraag gelijk of ze de 8 nog krijgen

Helaaaasssss. Net te laat. Had ze graag over genomen.
Nu doorzoeken naar een mooie f19 aanbieding.

Plaats een reactie