Ervaringen Pocket Wax

miguelarp26 januari 2019 · 10:37

Beste wintersportliefhebbers,

Na veel research gedaan te hebben kom ik er nog niet helemaal uit. Het gaat over de ‘‘pocket wax’’ oftewel een vloeibare wax die koud aangebracht kan worden. Het wordt op verschillende websites aangeboden door verschillende merken zoals: Toko, Holmenkool etc.

Ik vraag me af of dit flauwekul is of dat dit echt het skiën bevorderd. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Met vriendelijke groet,

Miguel

MiGoo
Sneeuwbaard26 januari 2019 · 11:23

Het bevordert niets. Het redt hooguit een keer één middagje.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 26 jan 2019 11:24

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
evr6626 januari 2019 · 11:43

Ooit wel eens gebruikt. Noodoplossing. Werkt wel, maar is er zo weer af. Goed waxen kost gewoon even wat meer tijd en moeite. Of gewoon laten doen, bij voorkeur met de hand, niet alleen ff over een paar rollen halen, dat werkt ook maar voor een dag

Edwin van Riel
Gaston26 januari 2019 · 12:22

Heel simpel, wax wordt pas opgenomen IN het belag, als het belag open gaat. Dit gebeurt door warmte.

Bij koud aanbrengen kun je alleen een chemische binding maken, die OP het belag gaat zitten, en er dus inderdaad vrij snel weer af zal gaan.

Tijd voor een uitpakparty?!
CheezField26 januari 2019 · 12:48

Als je dat er in de ochtend opsmeert, dan zal eersr die laag eraf gaan voordat je wax dat in ski zit word aangesproken zeg maar. Dus als je dit elke ochtend aanbrengt, dan rek je de levensduur van de wax in jou ski heel iets. Al zal het weinig doen.

Beste is gewoon (als je een weekje skiet), halverwege de week ff een keer opnieuw laten waxen bij een zaak. Kost je net zoveel als zo’n potje geloof ik en je hebt een veeel beter resultaat.

evr6626 januari 2019 · 13:44

Of een uurtje waxen ipv aan de toog hangen. Betere wax en minder koppijn ;)

Edwin van Riel
Denktank27 januari 2019 · 09:11

Beste is gewoon (als je een weekje skiet), halverwege de week ff een keer opnieuw laten waxen bij een zaak. Kost je net zoveel als zo’n potje geloof ik en je hebt een veeel beter resultaat.

CheezField op 26 jan 2019 12:48

Dit heb ik ook gedaan halverwege de week. Het was net of de turbo in een keer aanging. Zo’n groot verschil had ik bij de reguliere onderhoudsbeurt in nederland nog niet meegemaakt.

Bij navraag bleek dat ze de soort was ook aanpassen op de toestand van de sneeuwlaag in het gebied.

Paul

Plaats een reactie