Ski keuze.

Hallo, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik me nu ook aangemeld. Ik ben 43 jaar oud, woonachtig in Limburg en ski nu een jaar of 4 na wat te hebben geboard. Vorig jaar 2 paar ski’s tweedehands gekocht. De Fischer Motive X uit 2015 en de Salomon Xdrive 8.0 TI uit 2016. Beide zo goed als nieuw, maar de Salomon Xdrive toch alweer verkocht. Ik vond ze lastig te skiën t.o.v. de Fischer Motive X. Voor mijn gevoel moest ik te hard werken om ze naar mijn hand te zetten. Ik ben 1.72 en weeg 76 kilo. Ik wil graag een volgende stap maken qua materiaal, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips voor mij? Welke type ski’s zijn aan te bevelen? Bvd.

Ik zou eerst huren zodat je vind wat je zoekt.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Wat bevalt je niet aan de Motive X? Lijkt me voorlopig nog een prima ski.

Jammer dan dat je de salomon latjes hebt verkocht. Dat was een mooie volgende stap, ze vragen zeker techniek van de skiër, meer dan de moties.

Wat bevalt je niet aan de Motive X? Lijkt me voorlopig nog een prima ski.

DrPhil op 26 jan 2019 16:19

Jammer dan dat je de salomon latjes hebt verkocht. Dat was een mooie volgende stap, ze vragen zeker techniek van de skiër, meer dan de moties.

Bart14 op 27 jan 2019 08:42

De Salomon’s voelde niet goed. Te stug. Zeker als je af en toe de kinderen doet helpen. Niet prettig op lage snelheid. Ik moest er in ieder geval echt op werken om ze prettig te vinden. De Motive X bevallen me op zich prima. Gevoelsmatig zijn het instapski’s en denk ik dat ik wat mis. Ik ben daarom op zoek naar de middenweg. Ik heb wel goede dingen gelezen over de Fischer Motive 80. Dit lijkt me wat. Iemand hier een mening over?

*bericht bewerkt door Vonbakkum! op 27 jan 2019 12:24

Ik heb de Motive 80 gehad. Idd een fijne ski. Maar als ik dat zo hoor, kun je volgens mij nog makkelijk een tijdje vooruit op de Motive X. Voor mij persoonlijk zijn de X-drives ook te stug. Wel mooi om grote bochten mee te carven.

Nou…ik denk dat ik de tussenoplossing heb gekozen. Ik heb me de Atomic Redster X5 uit 2018 gekocht. Ten opzichte van de Salomon’s in ieder geval een stuk lichter. Ben nieuwsgierig. Binnenkort maar eens indoor testen. Iemand ervaring met de Atomic Redster X5?

Plaats een reactie