Hotel advies Pila (Aosta)

Hi,

Ik overweeg om volgend jaar naar Pila te gaan en zoek een goed hotel (half pension) dicht bij de piste. Ik zie een aantal mogelijkheden op de http://www.pila.it, zoals Chalet des Alpes, Etoile de Neige, La Chance, Lion Noir en Plan Bois. De prijsverschillen lijken niet heel groot. Heeft iemand ervaring met één van deze hotels?

Je kan ook in Aosta kijken. Dat is in de middag en avond een stuk gezelliger en sfeervoller dan Pila. De gondel vertrekt daar direct achter het station (Google heeft het niet helemaal goed ingetekend). Hier de exacte locatie:

null

Ik zou zelf niet snel in Pila gaan zitten, maar inderdaad in Aosta. Ikzelf zou Pila net iets te klein vinden voor een hele week, maar er zijn veel gebieden daar in de buurt die ook leuk zijn en redelijk dicht bij elkaar liggen zoals Courmayeur, Cervinia, Torgnon, La Thuile/La Rosiere.

Ik zit ook wel eens te denken om nog een keer die kant op te gaan, om verschillende gebieden te bezoeken maar ik zou dan bij Chatillon iets het dal in gaan zitten, zodat ik ook echt snel bij Cervinia ben (via Valtournenche) en snel bij Pila. Afhankelijk van welk gebied je het meest verwacht te gaan skiën zou ik dus voor Aosta of een andere plek kiezen.

Voordeel van Pila is dat je eigenlijk altijd je auto wel kwijt kan (behalve in het weekend misschien), de parkeerplaats laag ligt en dus vlak en eigenlijk altijd sneeuwvrij is dus het vrij relaxed is om met de auto te gaan).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor de tips maar we kiezen juist voor ski-in/ski-out. Mede daarom overwegen we Pila.

Leuk gebied hoor! Heerlijke pistes. Ik zou persoonlijk ook liever in Aosta verblijven, maar anders zou ik gewoon op basis van de reviews, prijzen en foto’s iets in Pila boeken.

Mr. Slow

Plaats een reactie