Winterberg vs Willingen

Ik vind die gondel in Willingen juist irritant…

Ik vind die gondel in Willingen juist irritant…

DrPhil op 9 feb 2019 19:22

Een stoeltjeslift zou een hoop tijd besparen inderdaad. Ipv dat je zo de lift in kan glijden moet je iedere keer je skiles/board uit doen en helemaal het liftgebouw in lopen. En als je weer boven bent duurt het ook weer een tijd voordat je verder kan gaan. Voor lange afdalingen in de Alpen geeft dit niet zoveel, voor de korte afdalingen in het Sauerland is het gewoon irritant.

Born to Ride

Voor lange afdalingen in de Alpen geeft dit niet zoveel, voor de korte afdalingen in het Sauerland is het gewoon irritant.

Matthias123 op 9 feb 2019 19:25

Zelfs in de alpen vind ik het ook bijzonder storend. Saalbach Hinterglemm heeft veel te veel gondels.

Doe mij maar een gebied als Ischgl! Vanuit het dorp met de gondel omhoog en verder vrijwel alleen maar stoeltjesliften.

Jezus ja dan zitten we totaal niet op 1 lijn pfff.
Dan valt er weinig te zeggen.
Die gondel heeft heel veel voordelen en geeft een bepaald gevoel. Als je dat niks uitmaakt en puur voor snelheid gaat tja daar kan ik niks mee. Ik betwijfel overigens dat een stoeltjes lift veel sneller zal zijn. Je kan met acht personen heel snel in en uit. Ff Je skies en schoenen los doen, ff goed kunnen zitten en wat kleding uit kunnen doen heeft ook voordelen.
Maar wat ik zeg ieder zijn ding en we liggen zo ver uit elkaar dat het weinig zin heeft.
Ik zie ook veel boarders skiërs moeite hebben bij stoeltjes liften over dat tapijtje etc.

*bericht bewerkt door WinterBas op 09 feb 2019 19:48

Ik bedoelde om bovenaan op de Sonnenhang te komen. Ik zal het niet perfect gezegd hebben maar kom op .

WinterBas op 9 feb 2019 19:18

Ja, als je een vergelijking maakt, moet je wel duidelijk zijn.

Verder mag je van mij je duidelijke voorkeur hebben hoor. Zoals ik al eerder opmerkte, ieder zal zo wel zijn eigen afwegingen hebben. Waar de gondel voor de een een zegen is, is hij voor de ander een ramp. Tja, so be it.

*bericht bewerkt door rppol op 09 feb 2019 19:58

Ja ik begrijp het want in een stoeltjeslift kun je echt niet goed zitten.

Mijn hoofdgedachte en waar het mij om ging is dat ik Willingen echt onderschat vind tegenover Winterberg. Tuurlijk zijn er nadelen maar ook zat voordelen. Ik zou eerder denken dat Willingen het populairdere gebied is op basis van het totale plaatje. Ik vind het dorp en pistes gewoon veel mooier.
Maar snap uiteraard ook de voordelen van Winterberg.

Ja ik begrijp het want in een stoeltjeslift kun je echt niet goed zitten.

DrPhil op 9 feb 2019 19:57

Moet je lezen wat ik zei. In een gondel heeft wat meer voordelen wat betreft zitten dan.
In die K1 en 6 persoons zit je heel lekker beetje achteruit dat zeker.

Winterberg meer kortere pistee dan in Willingen maar super goede infrascructuur (sneeuwkanonen en veel snelle liften ) waardoor de smalle pistes snel druk worden
Mijn voorkeur is doordeweeks naar Winterberg
En in het weekend naar Willingen en Neuastenberg lekker combineren.
Nadeel van winterberg is het parkeren en de file erna toe als je via Niedersfeld rijd😑
Tipje:
Bij drukte kan je beter via Altastenberg rijden

Afgelopen week 3dagen voor het eerst naar willingen geweest (even de nieuwe K1 bekijken).

Wat mij persoonlijk opviel is dat het gebied eigenlijk twee losse gebieden/pistes zijn met een weg er tussen. Het is wat minder samenhangend dan Winterberg naar mij idee.

Winterberg is meer "af" in de zin dat je zonder weinig moeite van het ene deel naar het andere deel kan zonder je snowboard af te doen, in Willingen is het vaker lopen wanneer je beneden bent.

Plaats een reactie