Hoe krijg je stickers/ resten (lijm) van stickers van mijn ski?

Alles staat al in het onderwerp, iemand tips?

Liefst met huishoudelijke producten die iedereen in huis heeft…

Beetje wasbenzine op doekje en wrijven.

Bla, bla, bla.

sticker remover

Zou zeker geen sticker remover pakken. Eerst voorzichtig beginnen, eerst met olie (zonnebloem of olijf) proberen. Dit lost ook stickers op alleen dan heel langzaam. Daarna wasbenzine, is al iets aggressiever, eventueel kan je nog terpentine gebruiken maar. Ik krijg met de eerste twee meestal alles weg

Aceton.

Sticker remover werkt prima

Hangt er wel een beetje vanaf (graag een foto).

Wil je een sticker verwijderen die bedoeld was om permanent te blijven zitten (cfr logo van verhuurzaak) of is het een simpel prijslabeltje.

In het laatste geval zou het zomaar kunnen dan het voldoende is om er een vochtig doekje op te leggen en dan de boel in te pakken met inpakfolie om de boel los te weken.

Voor stevigere stikkers: alcohol (IPA, indien niet aanwezig genever/vodka), wasbenzine (bij gebrek: gewone benzine) maar dit is al veel agressiever.

Aceton zou ik zeker niet doen, dat lost allerlei harsen op (wordt onder andere gebruikt om gereedschappen voor polyester en epoxy proper te maken). De bovenkant van de ski zou hierdoor aangetast kunnen worden.

Glide on!

Met aceton verwijder je nagellak. Zo agressief is het niet. Je nagels lossen ook niet op. De toplaag van je ski kan er echt wel tegen.
Misschien had ik beter kunnen zeggen: nagellakremover.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:00

Nagels zijn van natuurlijk materiaal, skies niet.

Ja, kunstnagels zijn ook helemaal natuurlijk 😜
Die lossen toch ook niet op.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:19

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:17

Ik heb een carbon wiel in mijn ligfiets met een gelijmde tube. Die moet ik zo nu en dan vervangen. Dan moeten de lijmresten eraf. Het wiel leeft nog steeds.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 jan 2019 19:14

Pindakaas of wd-40

MW Janssen

Beetje wasbenzine… geen enkel probleem. Zo heb ik ook regelmatig zaken schoongemaakt.

Click. Click. Peace

WD40 erop spuiten, paar minuten in laten trekken en je wrijft de sticker er zo vanaf.

Stickerverwijderaar van HG werkt ook prima. Gaan je ski’s zeker niet van kapot. Werkt ook prima om stickers uit monofilm van surfzeilen te verwijderen en dat is heel wat zachter plastic dan de topsheet van je ski’s.

Met aceton verwijder je nagellak. Zo agressief is het niet. Je nagels lossen ook niet op. De toplaag van je ski kan er echt wel tegen.
Misschien had ik beter kunnen zeggen: nagellakremover.

DrPhil op 29 jan 2019 18:58

Ik heb net even nagekeken, en aceton word idd aangeraden om nog niet uitgeharde epoxy te verwijderen.

@DrPhil voor jouw toepassing (carbon fietswiel) wordt aceton zelfs aangeraden:
http://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/article.html?Article_I…

dus: aceton zal ook wel mogen

Zelf zou ik toch nog steeds van weinig agressief (alcohol) naar straffer (wasbenzine), naar zeer straf (aceton) gaan.

Glide on!

Lampenolie werkt ook super!

Nagellakremover is denk ik zwaar verdunde aceton. Zal eens kijken.

Goed idee. Twee jaar geleden mn skis laten servicen en de sticker zit er nu nog op haha.

Zou zeker geen sticker remover pakken. Eerst voorzichtig beginnen, eerst met olie (zonnebloem of olijf) proberen. Dit lost ook stickers op alleen dan heel langzaam. Daarna wasbenzine, is al iets aggressiever, eventueel kan je nog terpentine gebruiken maar. Ik krijg met de eerste twee meestal alles weg

marklit op 29 jan 2019 18:26

Ik gebruik ook zonnebloemolie (of varianten), goedkoop en altijd in huis

Met een klein beetje warmte van een haardroger krijg je de sticker er vaak al netjes van af. Daarna de sticker een paar keer ‘terugplakken’ op de stickerresten om het laatste te verwijderen.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 30 jan 2019 22:49

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Jeetje, het lijkt hier wel “Oma weet raad”

De enige goede antwoorden zijn:
-lijmverwijderaar
-föhn
-caramelschijf als bovenstaande opties niet werken.

Succes!

Tijd voor een uitpakparty?!

Lampenolie of WD-40 werkt goed.

One life. Live it.

Ik denk dat ondertussen de stickers al lang verwijderd zijn. 😁

Born to run. B.S.

Lampenolie of WD-40 werkt goed.

Gazza op 31 jan 2019 09:08

Staat dat bij de goede antwoorden? 😉

Tijd voor een uitpakparty?!

Lampenolie of WD-40 werkt goed.

Gazza op 31 jan 2019 09:08

Staat dat bij de goede antwoorden? 😉

Gaston op 31 jan 2019 13:13

Maar een hamer en snijbrander staan er ook niet bij, dus hoe serieus moeten we dat lijstje dan wel niet nemen?! 😜

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Verrek ik wist dat ik wat vergat! @Sneeuwbaard 😁

Tijd voor een uitpakparty?!

Met een gasbrander 😉😉

Met een Föhn de sticker warm
maken en dan is ie zeer eenvoudig te verwijderen.
Werkt ook prima bij die vervelende winkel stickers op een fiets.

*bericht bewerkt door 75 op 31 jan 2019 21:29

Sla- of zonnebloemolie lost de lijm op. Dus ik zou zo lampenolie en WD-40 (visolie) ook aanraden.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie