Nieuwe skischoenen kopen

Halloo,
Ik ben 17 jaar oud en ski al sinds ik klein ben. Sindsdien heb ik ongeveer 10 weken ervaring (altijd les gehad) en ben voornamelijk een pisteskiër, ik zie mijzelf als een skiër met een aardig gevorderde techniek. Nu wil ik graag skischoenen kopen, maar weet ik niet goed welke ik moet hebben. Ik ben al naar een skiwinkel geweest, waar ik erachter kwam dat ik een schoenmaat van 26/26,5 heb en waar ze mij vertelden dat een flex van 110 wel oke zou zijn. Ik twijfel momenteel tussen de: Salomon X Pro X100, Head Vector RS 110, Rossignol Alltrack Pro 100, Atomic Hawx Magna 100 en de Salomon X Max Sport (110). Dit is voornamelijk gebaseerd op het internet, behalve de Salomon X Pro X100 welke ik ook daadwerkelijk gepast heb(zaten prima). Ik zou het ontzettend op prijs stellen als U mij een advies kan geven! Als je een andere schoen in gedachte hebt, mag dat natuurlijk ook.
Ik ben trouwens 1,80m lang en ongeveer 70kg. Verder zou ik volgend jaar ook skileraar willen worden, dus ik zou het fijn vinden als de schoenen nog met de ervaring mee kunnen groeien.

ps: ja ik weet dat het beter is om gewoon alles te gaan passen in een goede skiwinkel, maar ik heb het de komende weken ontzettend druk met school en over 3 weken begint de vakantie al! Daarbij komt dat het op internet nogal wat scheelt qua geld :)

Alvast hartelijk bedankt,
Timo

*bericht bewerkt door Timo2001 op 29 jan 2019 20:02

Ik heb Head vector 110’s.
Zeer tevreden van maar mijn voeten passen er perfect in. En daar draait het om.
Gaan passen dus. 😉

Bla, bla, bla.

Tegen de tijd dat je online skischoenen kan passen is dit topic pas echt relevant vrees ik… je zei het zelf al. Ga passen.

Dank voor je reactie! Ik snap dat gaan passen de beste optie is, maar als ze de goede maat zijn kun je ze desnoods nog laten bootfitten toch?

Maargoed ik zal komende weken maar eens naar Nieuwegein gaan fietsen dan, daarna laat ik meer weten!

Bootfitten moet je zien als een schoen van 95% passend 100% passend maken. En behalve de lengtemaat en breedtemaat van een schoen zijn er nog zo veel factoren die maken of hij om jouw voet goed past…

Ah oke, bedankt voor de opheldering!

Timo ik ga nu over je moederen: je moet echt gaan passen. Zo, ik heb gezegd😉

De schoenen die je noemt zijn allemaal verschillend qua breedte en qua pasvorm. In een goeie skiwinkel kan iemand je voeten bekijken en zeggen welke schoenen daar het best bij passen. Die modellen ga je passen en moeten gewoon goed zitten. Een klein dingetje valt op te lossen met bootfitten maar in de basis moet ie gewoon goed zitten.

Je denkt geld te besparen om via internet te kooen, maar het verkeerde paar schoenen is nog veel duurder want dan kan je nog een paar aanschaffen.

Super bedankt voor het advies!
Tripje van 45 minuutjes naar Nieuwegein staat gepland voor morgen ;)

Heel erg bedankt voor jullie advies! Na het opnieuw opmeten van mijn voeten kwam ik er bij deze winkel achter dat mijn voeten relatief breed zijn, na wat passen, meten en vervormen, nu heel blij met mijn Nordica sportmachine 110! :)

Met dank aan moeder @elisabeth101 😂

When life gets too complicated.... SKI

Met dank aan moeder @elisabeth101 😂

Alex op 30 jan 2019 18:17

En dan te bedenken dat ik over het algemeen helemaal niet kindvriendelijk ben😂😂

Maar Timo heeft in elk geval mooi schoenen 👍

Plaats een reactie