Ervaringen Salomon SL Pro 2019

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Salomon Pro in 165 van 2019? Ik heb de nieuw GS lijn van Salomon getest (de Pro helaas niet) en die zijn mij erg goed bevallen, maar heb toch liever een SL ski. Salomon is mij altijd goed bevallen, verder weinig ervaring met andere merken. De Atomic Doubledeck GS FIS en de gewone SL heb ik wel geskied, die zijn mij wat minder bevallen vanwege het gewicht en omdat die (de GS) wel heel erg stijf was. Weet iemand waar ik Salomon FIS ski’s goedkoper kan krijgen? Via Salomon zelf zijn ze 1050.

Vriendelijke groet,

Piet

*bericht bewerkt door Piet11 op 30 jan 2019 19:10

Ik heb de Salomon Pro SL in 165 geskied. Ook de Rush GS trouwens. De Pro SL is stijf. Val alle non-FIS slalomski’s die ik heb geskied is hij verreweg het pittigst. Te vergelijken met andere ‘Pro’ SL latten overigens, met raceplaat en daardoor vrij stevig. Hoe ze zich verhouden tot FIS-latten durf ik niet te zeggen.
@Menn0 misschien; die heeft naast die Salomon ook de Stöckli Laser SL FIS geskied.

Ik kan me de Salomon Pro SL niet meer specifiek herinneren helaas, niet een SL die mij is bij gebleven (in positieve of negatieve zin). Maar ze zijn zeker een stuk minder stijf dan een FiS ski. Behalve stijf vereisen de FIS ski’s dat je scherp bent en blijft, ik had niet het idee dat ze relax cruzend te skien waren. Wel een van de leukste ski’s die ik geskied heb, de Head GS Rd was nog wel wat leuker :)
Beide waren lekker stijf.

Ter referentie, Ik hou wat stevigere ski’s, zelf ski ik de Atomic Doubledeck SL (165) en de Head iSpeed GS (180) op de piste.

Dank voor de reacties.

Ik heb de Salomon Pro SL in 165 geskied. Ook de Rush GS trouwens. De Pro SL is stijf. Val alle non-FIS slalomski’s die ik heb geskied is hij verreweg het pittigst. Te vergelijken met andere ‘Pro’ SL latten overigens, met raceplaat en daardoor vrij stevig. Hoe ze zich verhouden tot FIS-latten durf ik niet te zeggen.
@Menn0 misschien; die heeft naast die Salomon ook de Stöckli Laser SL FIS geskied.

GiGi op 30 jan 2019 19:13

Op de website van Salomon staat de de Pro versie FIS genormeerd is. Zijn er dan nog andere versies van deze ski die ik niet op internet kan vinden?

Ik kan me de Salomon Pro SL niet meer specifiek herinneren helaas, niet een SL die mij is bij gebleven (in positieve of negatieve zin). Maar ze zijn zeker een stuk minder stijf dan een FiS ski. Behalve stijf vereisen de FIS ski’s dat je scherp bent en blijft, ik had niet het idee dat ze relax cruzend te skien waren. Wel een van de leukste ski’s die ik geskied heb, de Head GS Rd was nog wel wat leuker :)
Beide waren lekker stijf.

Ter referentie, Ik hou wat stevigere ski’s, zelf ski ik de Atomic Doubledeck SL (165) en de Head iSpeed GS (180) op de piste.

Menn0 op 30 jan 2019 22:06

Ik ski zelf graag op snelheid, dus cruisen is zeker geen vereiste voor mij. Kun je wel zeggen hoe die skiet t.o.v. de Doubledeck SL? Die heb ik namelijk zelf ook geskied. Ik verwacht dat de Salomon minstens net zo stijf of stijver is, maar minder gewicht heeft, klopt dit?

Goed om te weten is dat de Salomon SL fis er in verschillende stijfheden is. Net als de atomic SL fis, is dezelfde ski.
En ze zijn ook goed ontspannen te skiën vind ik.

De PRO (consumentenlijn) ken ik dan weer niet.

*bericht bewerkt door Hessel op 30 jan 2019 22:23

En fis genormeerd wil zeggen 165 lang voor de mannen. En de hoogte van de plaat voldoet aan de fis eisen. Verder niets.

De FIS versie wordt meestal ook als zodanig aangeboden. Herkenbaar aan wit stickertje.

Deze bijvoorbeeld

https://skibox.fr/en/skis-de-course-salomon-s-race-pro-sl-fi…

Dank voor de reacties. Ik ga binnenkort kijken of ik deze ski’s ergens kan testen!

Plaats een reactie